Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka huono ihminen ja vanhempi olet?

Vierailija
23.10.2009 |

Itse olen todella huono. Surkea suorastaan. Ajatelkaas, en osaa leipoa pullaa: siitä tulee aina ihan kivikovaa. Ja mikä vielä pahempaa: en edes yritä enää, vaan olen siirtynyt muihin leivonnaisiin, piirakoihin ym, kun ei se pulla kuitenkaan onnistu.

Luonteeni on heikko, huono suorastaan: hermostun 3 ja 1-vuotiaisiin lapsiini harva se päivä. Toisinaan jopa huudan heille! Hermostun usein myös mieheeni. Olen kärsimätön, itsekkyydestä puhumattakaan. Haluaisin tuhlata aivan liikaa rahaa ja käyttää kaupoissa kiertelyyn vielä paljon nykyistä enemmän aikaa. Laiskakin olen: en jaksa pitää kasvimaata siirtolapuutarhatilkulla tai edes kasvattaa ituja ikkunalaudalla, mikä nyt olisi vähintä.

Olen epäsiisti. En imuroi joka päivä. En edes joka viikko. Vaikka silloin kyllä jopa minunlaiseni epäpätevä emäntä kompastuu epäonnistuneeseen luonteeseensa ja hermostuu epäsiisteyteen ja sotkuun.

Lisäksi moraalikäsitykseni on sangen arveluttava: esimerkiksi juon silloin tällöin alkoholia, jopa lasten nähden. Ja joskus on mennyt ihan viinilasillinenkin ilman ruokaa, ihan pelkältään! Pahin esimerkki kyllä tästä huonosta, lähes olemattomasta moraalista on kuitenkin se, että silloin tällöin, joskus, kun en vaan jaksa (taas esimerkki luonteeni heikkoudesta!) eivätkä lapsenikaan jaksa pitkän hoitopäivän jälkeen nälkäisinä (raukat ovat perineet surkeat ominaisuuteni), olen antanut heille kaupassa banaanin ENNEN maksamista. Ymmärrän kyllä, ettei asiaa lievennä edes se, että banaani on sitten maksettu muitten ostoksien yhteydessä. Sääntö kun kuitenkin on sääntö.

Tietysti puhumattakaan huonoista elämäntavoista. Välillä on viikkoja, etten liiku 3x45 min (hikeen asti). Saattaa olla viikkoja, etten liiku lainkaan. Syön myös aivan liikaa herkkuja. En syö makrobioottisen ruokavalion mukaan, vaan aivan "tavallista" ruokaa. Jopa hiilihydraatteja, kuten perunaa ja pastaa. Pahinta tässäkin on, että syötän sitä myrkkyä myös lapsilleni. Kamalaa.

Näin, tunnustettu. Kivittäkää pois. Olisi lapsillanikin jonkinlaista toivoa paremmasta, kun ei olisi näin huonoa ihmistä esimerkkinä. Onkohan täällä yhtäkään yhtä huonoa ihmistä?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi