Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuperkeikka takaperin, miten sen oppisi? ;)

Vierailija
22.10.2009 |

Miten se voi olla niin vaikeaa? 12-vuotias tyttöni ei kertakaikkiaan osaa sitä, vaikka onkin liikunnallinen. Miten sitä olisi hyvä harjoitella. Eihän sillä taidolla muutoin mitään väliä ole, mutta hän kärsii siitä itse. Osaa kärrynpyörän, mikä mielestäni on paljon vaikeampaa...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse harrastin aikanaan lähes 20 v voimistelua, ikinä ei tehty kuperkeikkaa takaperin.

Vierailija
2/12 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuperkeikka takaperin? no KEPURKUIKKA!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asento on, jossa jalat nostetaan kattoa kohti ja ollaan selän ja kyynärpäiden varassa.

Siitä kun laittaa jalat ensin koukkuun ja siitä edelleen pään yli lattiaan ja on siinä hetken. Sitten kokeilee mennä suoraan siihen asentoon ilman seisontaa. Sitten vaan nopeammin ja nopeammin ja hups, menee kuperkeikan.

Vierailija
4/12 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sirkuskoulussa opetetan näin: Kyykkyyn, leuka rintaan, kädet korvien viereen kämmenet ylöspäin. Sitten vaan vauhdilla taaksepäin ja käsien avulla ympäri.

Ei se ole niin helppoa, miltä näyttää, ja vielä vaikeampi yrittää selittää :P

Vierailija
5/12 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetään niitä. Eikä tämä ollut provo. Miksi kukaan tällaisen provon kirjoittaisi? Ap ihmettelee...Todellakin elämässä pärjää ilman tuota taitoa, mutta jos toinen sen haluaa oppia, niin suotakoon se hänelle...:)

Vierailija
6/12 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no joku alamäki ja siitä kädet olkapäille ja huii! ei sen vaikeampaa.

Vierailija
7/12 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opin takaperin kuperkeikan tekeen tänään mä eka olin niskalla seisontaa sängyllä seinää vasten sitten koukistin vähän jalkoja sitten Oho menin vahingossa takaperinkiepin ja se ei satu yhtään se on kivaa

Vierailija
8/12 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä osaan vaan trampalla.

Vierailija
9/12 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sportgamerherostyles kirjoitti:

Mä osaan vaan trampalla.

Rampailija on vain kymmenen (10) vuotta myöhässä vastauksessaan....

Vierailija
10/12 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sellainen ihminen on moukka, joka ei tiedä, mikä on kuperkeikka englanniksi JA ruotsiksi. Oletko SINÄ moukka?

Vierailija
11/12 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaperinkuperkeikka on maailman helpoin temppu jos vaan viittii yrittää. Osaan sen ihan missä vaan. Ja kuka tahansa terve ihminen osaa sen jos vaan viittii yrittää. 

Vierailija
12/12 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tapa harjoitella on että istuu lattialla (pehmeä alusta) ja alkaa rullailemaan siitä jalkoja taaksepäin pään yli, ensin esim kattoa kohden, sitten niin että varpaat koskettavat lattiaa pään takana vuoroin vasemmalla ja vuoroin oikealla puolella. 

Sitten kun tämä sujuu helposti, niin lähdetään kokeilemaan kyykystä niin että taaksepäin pyörähtäessä kädet laitetaan pään viereen sille puolelle kumman olan yli pyörähdetään. Siitä se lähtee. 

Pienellä harjoittelulla takaperin kuperkeikan tekee vaikka istuma-asennosta lattialta.

Selän ja rangan liikkuvuus täytyy olla suhthyvä ja itse en tekisi suoraan pään yli vaan vähän jommalta kummalta puolelta.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan