Tmi ja alv-rekisteri sekä epr!!
Apua kaipailisin tietävältä! Mistään en suoraa tietoa löytänyt ko. asiaa koskien. Voinhan liittyä alv-rekisteriin ja erota siitä kesken tilikauden? Tmi:n tulot ovat noin 5000e/vuosi eli alv-rekkariin ei ole pakko liittyä, mutta minulla on tulossa yrityslaskutuksia ja monikaan yritys ei mielellään tee yhteistyötä alv-rekisteröimättömän tmi:n kanssa..
Kommentit (4)
Minulla ei ole ostoja toiminimelle oikeastaan ollenkaan eli minulle ei alv-rekisteriin kuulumisesta ole ''hyötyä'' ja en ole koskaan antanut alv-ilmoitusta joten kuukausittainen nolla-alvin ilmoittelu hieman arveluttaa, siis sen jälkeen kun olen tuon yhteistyön yrityksen kanssa päätökseen. Voinko hakea alvit takaisin tilikauden lopussa jos tulot jäävät alle 8500e/vuosi? Onko paha homma? Jos haen alvit takaksin niin enhän sitten myöskään saa vähentää ostojen alveja? Kiitos kovasti asiallisista vastauksista :) -ap
Koska muutenhan tuossa ei ole mitään järkeä. Voisithan siirtyä ensi vuodesta vuosimenettelyyn, silloin ei tarvitse tehdä kuin yksi ilmoitus (oletko saanut aiheesta verottajan kirjeen?).
Mutta tuskin kannattaa