Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kerroit raskaudesta?

Vierailija
20.10.2009 |

Meillä siis ikää 19 vuotta miehen kanssa, ja tänään tein plussa testin. Nyt mietitään koska kerrottaisi vanhemmille ja miten, välttämättä ei tuleolemaan iloinen yllätys kaikille, mutta haluamme silti kertoa jotenkin kivasti, koska itselle on mukava uutinen. Kokemuksia ja vinkkejä saa siis laittaa, eli kanattaako kertoa heti, vai vasta esim keskenmenoriski-ajan jälkeen, ja miten olisi kiva kertoa. Välttämättä joku kirje/kortti-idea ei tunnu luontevalta kun lähekkäin asutaan, mutta saa kertoa niitäkin:)

Kommentit (16)

1/16 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummi vai Iso-äiti"?

Vierailija
2/16 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätys! Olen raskaana!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrottiin siten, että kysyttiin keittäisivätkös iltakahvet, mentiin sitten mukanamme "mummo"- ja "vaari"mukit. Asia selvisi sillä :-) Kerrottiin, kun oltiin käyty 8+ varhaisultrassa ja oli kuvakin mukana. Äitini luo mentiin kyseisen kuvan kanssa ultrasta suoraan: tyrkkäsin kuvan käteen ja kysyin "kumman näkönen"

Vierailija
4/16 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen päättänyt kertoa ensimmäisen neuvolan jälkeen.. Puhelimessa varmaan on helpompi kertoa, jos tuntuu ettei toinen iloisesti ylläty. Itse olen myös 19v, tuskin miehen vanhemmat ainakaan iloitsevat asiasta. Vähän samassa tilanteessa olen. Hankalaa!

Vierailija
5/16 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans mietin, että puhelimessa olisi helpompi kertoa, mutta tuntuu vähän typerältä kun melkein joka viikko kuitenkin nähdään.. Jotenkin olisi hassua soittaa yhtäkkiä että hei olen tässä pari kuukautta ollut raskaana..

ap

Vierailija
6/16 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaudestani samoihin aikoihin viimevuonna. Esikoinen meille ja ensimmäinen lapsenlapsi molempiin sukuihin. Kerroimme jouluaattona, että meillä olisi vielä yksi lahja, mutta sitä pääsee ihailemaan vasta tuossa kesän lopussa :)

Samalla tavalla siis molempiin päihin. Pelkäsimme myös ettei olisi iloinen yllätys mutta toisin kävi!

Uskon ettei tuommoiseen uutiseen voi kovasti pettyä, teillä kuitenkin ikää on sopivasti! :) Suuret onnittelut! Ja tsemppiä.

Vierailija
7/16 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidilleni soitin heti kun tikkuun kaks viivaa ilmesty ;)

Miehen vanhemmille kerrotiin sitten np-ultran jälkeen kuvien kera. Ihan vaivihkaa mies antoi kuvat antoi kuvat anopille ja sanoi: täs olis muutama uus kuva jos kiinostaa ;)

Vierailija
8/16 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin "maailman paras isoäiti/isoisä"-tyynyliinat ja ultrakuvasta kopion missä pieni viesti. Rv14 oli menossa silloin.

Vierailija
9/16 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vaan tekstarin "oon raskaana" ja soittivat sitten ehtiessään lisätietoja

Vierailija
10/16 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halunnut kertoa ollenkaan.. Ajattelin, että kyllä ne sitten aikanaan tajuaa.

Äiti tais tajuta ennen ekaa ultraa, mutten antanut kertoa siitä isälle, joka tajus mahan vasta ku olin 4llä kuulla!

Vierailija
11/16 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmilleni kertomista. Olin suunnitellut jotain hauskaa aloitusta mutta sitten kun mentiin kertomaan jänistin ja lykkäsin vaan ultrakuvan niiden eteen: "Kattokaas tuosta".

Vierailija
12/16 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessani. Meillä oli tulossa pikkusiskoni rippijuhlat joten odoteltiin sinne saakka, jossa annoin siskolle lahjan mukana kortin jossa ultrakuva ja tekstinä: Onnea tulevalle kummitädille. Siinä sai koko suku tietää samalla vaikka vatsa olikin jo aika selvä silloin. Taisi aika moni jo silloin tietää vaikkei asiasta oltu puhuttukaan. Isälleni olin aikaisemmin kertonut puhelimessa, koska on todella vanhan aikainen ja tiukka bisnesmies ja pelkäsin hänen suuttuvan. Hän otti asian kuitenkin todella hyvin ja lähes itki onnesta puhelimessa. Kyllä ne isovanhemmat yleensä onnessaan on vaikka mikä tilanne olisi!

Vierailija
13/16 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään isösäiti/isä juttuja ruveta viljelemään, koska keskenmenon riski on vielä aika suuri. Eihän se mikään fakta ole että niistä isovanhempia tulee.

Vierailija
14/16 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään isösäiti/isä juttuja ruveta viljelemään, koska keskenmenon riski on vielä aika suuri. Eihän se mikään fakta ole että niistä isovanhempia tulee.

Kai nyt tuon jokainen tajuaa? Tai luulisi tajuavan? Alussa tietysti km-riski on suurin, mutta voihan myöhemmässäkin vaiheessa raskautta tulla keskenmeno, vauva voi menehtyä, osoittautua vakavasti vammaiseksi ja päädytään aborttiin, kuolla synnytyksessä...Jos noita viestejä ehdottomina faktoina pitäisi niin ei kai isovanhemmuuteen voisi viitata ennenkuin on lapsi käsivarsilla ja hengissä?

Mutta, en silti heti plussaamisen jälkeen itsekään halunnut kertoa, kun riskit on vielä niin isot.

Vierailija
15/16 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ei kerrottu heti.

odotettiin että keskenmeno riski olisi ohi ja sitten miehelläni oli videokamera mukana ja pyysi vanhempiaan istumaan.

kerto sitten vaan että haikara tulossa kylään sillon ja sillon.

ihana on ikimuistoistaa ihmisten ilmeet :D

Vierailija
16/16 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti, ei pystynyt salaamaan niin läheisiltä ihmisiltä. Mun vanhemmille minä soitin, ja kerroin, että olen raskaana, ja mies soitti omille vanhemmillensa, että vauva on tulossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan