kuu kuppi
Onko palstalaisilla kokemusta? Mitä määriä teillä valuttaa! Mulla eka yö 25ml, sitten 6h täys kuppi ja tuli läpi. 3 tuntia, tyhjennys ja taas kuppi puolillaan. Onko tää ihan normaalia vuotoa vai onko mulla jotkut maxi menkat? Ja kuppi on tietenkin se suurempi!
Kommentit (4)
Eka päivä menis melkein koko päivä tyhjentämättä. Seuraavat kaksi runsaan vuodon päivää, jos tyhjennän noin kolmen tunnin välein, on puolillaan tai vähän yli. Tosiaan jos 6 tuntia pitäisin, varmaan tulis yli. Sitten taas kaksi päivää vähäisempää vuotoa.
En enään muuhu vaihtais, ällöttää jo valmiiks toi synnytyksen jälkeinen elämä, kun joutuu jotain megarättejä laittamaan..
Sen tyhjennysvälin oppii aika äkkiä oman vuotomäärän mukaan, ensiks vaikuttaa tosi suurelta määrältä verta, kun on tottunut, että kaikki on aina imeytynyt tampooniin tai siteeseen. Kattelepas tuolta lissää kikkoja ja juttuja, googlesta löytyy myös aika paljon :)
http://www.kuukuppikunta.net/
kun asentaa oikein, mutta tämä saattaa vaatia harjoittelua. Mä oon leikannut sen "antennin" kokonaan pois, muuten se hankaa, mutta tämä on yksilöllistä. Se, että kuppi valskaa, ei aina välttämättä tarkoita sitä, että se tulvii yli. Varmista, että ne pikku reiät ovat varmasti auki! Mä venyttelen aina niitä ja hankaan kynneelä, kun tyhjennän kupin.
Oikein käytettynä kuukuppi on paras, vaivattomin ja huomaamattomin kuukautissuoja. Esim. viime kuukautisten jälkeen mä unohdin ottaa sen pois, ei se nyt kauempaa ehtinyt olla kuin yhden päivän siellä, mutta kuitenkin...niin huomaamaton se on!
Ja kuukuppi on muuten yhdyssana.
Tuntuuko se miltä? Tunteeko sen jotenkin liikkeessä? Voiko esim. ajaa normaalisti pyörällä?