Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä keinoksi, kun koira varastelee ruokaa?

Vierailija
17.10.2009 |

Meillä on tuollanen kovapäinen 7kk ikäinen koiraneiti, joka oman safkansa lisäksi varastelee pöydiltä jäähtymässä olevaa ruokaa, leipää (taaperon kädestä myös - tietenkin), ruuanlaittovälineitä tiskipöydältä, vaikka ollaan itse kotona.

On kielletty, on komennettu, puruluita annettu ja muutakin aktiviteettia järjestetty, ruokaa on riittävästi, mutta aina käy jotain lipaisemassa ns. ohimennen.

Siis voishan järkätä niin, ettei ole mitään syötävää ikinä näkyvillä, mutta käytännössä vähän vaikeaa.. Ei kuumia ruokia saa mihinkään laitettua.

Mitenkä tämän ikävän tavan saa karsittua pois?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Yllätä itse teosta, nappaa riveleistä kiinni ja pölläytä kunnolla, kaikissa tilanteissa, joissa ruoan varastaminen käy

2. Laita keittiöön portti jolloin koira ei pääse sinne

3. Opeta koiralle, että ruoan saa ottaa vasta kun saa luvan, aloita vaikka siitä, että laitat koiran oman ruoan lattialle, sanot vaikka "Ei kosketa" tms. ja kun sanot "Ota" tms. ruoan saa ottaa, sitten jatkat sitä niin, että istut vaikka itse nakki kädessä koiran edessä ja sanot käskyn "Ei kosketa" ja annat ottaa "Ota"-käskyllä

Toivottavasti näistä on apua.

Vierailija
2/12 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis opetat sen ensin olemaan ottamatta asioita.

Meillä siis näin; laitan makupalan koiran eteen ja kiellän sitä ottamatta sitä, koira tottelee jaa saa tietyn ajanpäästä ottaa herkun. tällä siis opetan koiralle että MINÄ päätän mitä se saa ottaa ja mitä ei..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sido esim. nakinpalaan langalla kattilankansi joka rämähtää lattialle, kun koira varastaa nakin ja tätä koiran pitäisi säikähtää.

Taikka sitten jätät hollille täytetyn nakin tai lihapullan. Siis täytän sen syötin jollain tosi väkevällä mausteella tai tabaskolla. Tämä tepsi aikoinaan omaan koiraan. Siis tein useamman kerran erillaisia herkkupaloja jotka "unohtuivat" pöydälle. Koira ei sitten aikuisena enää koskan ottanut pöydältä ilman lupaa.

Vierailija
4/12 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/12 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis opetat sen ensin olemaan ottamatta asioita. Meillä siis näin; laitan makupalan koiran eteen ja kiellän sitä ottamatta sitä, koira tottelee jaa saa tietyn ajanpäästä ottaa herkun. tällä siis opetan koiralle että MINÄ päätän mitä se saa ottaa ja mitä ei..

ei päde kun kukaan ei näe. Täytyy kokeilla noita tabasco-syöttejä ja pelottelua. Ja jatkaa muutenkin harjoituksia.

Oli vähällä, ettei jäänyt myöhään kotiin tuleva mies ilman ruokaa... =0)

ap

Vierailija
6/12 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden koiran joka varasteli kans pöydältä... lopetti siihen kun nappasi tulikuuman nakin pöydältä suuhunsa.

Nuorihan tuo koira vielä on, joten jatkakaa harjoituksia.

Vierailija
7/12 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppui heti.

Vierailija
8/12 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että asetettiin sille ansa. Pöydän reunalle herkkuja ja häippästiin näköpiiristä. Odotin nurkan takana ja kun koira nousi varovasti tassuilla pöytää vasten, syöksyin koiran luokse ja annoin pari kertaa sanomalehdellä persauksille. Varastamiset loppuivat siihen ja koira nyt täysin keittiöluotettava 13-vuotias.

Vierailija
9/12 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut pari setteriä ja ovat olleet ihan kamalia varastelijoita. Vaikka homma toimisi muuten eli saa oman ruokansa ja namipalat vasta kun lupa, niin kun selkäsi käännät niin jo on makkaraleipä kadonnut parempiin suihin. Pöllytys ei auta, vaan kun seuraava tilaisuus koittaa niin taas mentiin.

Vierailija
10/12 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut pari setteriä ja ovat olleet ihan kamalia varastelijoita. Vaikka homma toimisi muuten eli saa oman ruokansa ja namipalat vasta kun lupa, niin kun selkäsi käännät niin jo on makkaraleipä kadonnut parempiin suihin. Pöllytys ei auta, vaan kun seuraava tilaisuus koittaa niin taas mentiin.

Setteripoika on oikeen taitava tässä. Jos joku ihminen seurana niin ei todellakaan ota ilman lupaa. Ja toisaalta jos se muistaa/tajuaa että joku on kotona niin ei ota pöydältä mitään. Sitten kun jää yksin niin parhaassa tapauksessa ottaa jopa kaapista omatoimisesti ;) Ja ihan varmaan tietää että se on kielletty, koska on muutaman kerran jääny touhuistaan kiinni itseteossa ja saanu pöllytyksen ja torut...

Vierailija
11/12 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setteripoika on oikeen taitava tässä. Jos joku ihminen seurana niin ei todellakaan ota ilman lupaa. Ja toisaalta jos se muistaa/tajuaa että joku on kotona niin ei ota pöydältä mitään. Sitten kun jää yksin niin parhaassa tapauksessa ottaa jopa kaapista omatoimisesti ;) Ja ihan varmaan tietää että se on kielletty, koska on muutaman kerran jääny touhuistaan kiinni itseteossa ja saanu pöllytyksen ja torut...

Eli vaikka kuinka saisi "selkäänsä" niin se ruoan himo voittaa. Tuota pelästyttämistä emme ole kokeilleet täytyy yrittää jos se vaikka toimisi...

Vierailija
12/12 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain vaiheessa jakeluun et pöydiltä ei viedä, mutta tuo enkku on jo kaksi vuotias ja aina vaan varastaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi