Ekaluokkalaiselle käteen talvella?
Käyttääkö ekaluokkalaiset vielä talvirukkasia? Vai onko nekin out kuten on toppahaalarit?
Talvikamppeita täällä kartoitan...
Kommentit (15)
Ekaluokkalaiset on jo niin isoja ettei niiden sormet palele vaikkei olis hanskoja lainkaan! Korkeintaan jotkut ohuet sormikkaat voi laittaa. Eihän ekaluokkalaiset saa enää edes leikkiä lumessa.
Lapsi ei ole ip-kerhossa ja siellä koulun pihalla ei juuri lunta näy, jos talvet tällaisina jatkuvat.
Mutta toppahanskoja lähden tästä ostamaan ja -rukkaset panen kotikäyttöön.
Ap
vai mikä on koulunpihan ja tarhan pihan ero?
Lapsi ei ole ip-kerhossa ja siellä koulun pihalla ei juuri lunta näy, jos talvet tällaisina jatkuvat. Mutta toppahanskoja lähden tästä ostamaan ja -rukkaset panen kotikäyttöön. Ap
Minkälaisia vastauksia olisit halunut kun mikään ei kelpaa? :)
kakkonen
etkö tosiaan tiedä? Päiväkodissa on ulkoilua useampi tunti päivässä. Koulussa taas on vain lyhyet välitunnit.
Ja kuka väitti että päiväkoti ja koulu ovat edes samassa kaupunginosassa? Koulu on keskustassa, päiväkoti oli täällä lähiössä.
Ja kuka väitti, että nämä meidän toppahanskat ylipäätään on juuri tämän koululaisen? Suurin osa niistä on muilta perittyjä ja menevät nyt viisivuotiaalle, jos ja kun ostan ekaluokkalaiselle toisenlaisia.
Asiallisia, ei-tinkkaavia ja ylenkatseellisia, vastauksia odotin. Ja sainhan minä sellaisenkin.
Ap
Mä tiedän sen, että meidän koululaiset ovat muulloinkin ulkona kuin vain välitunneilla, joten ekaluokkailainenkin käyttää toppahanskoja/-sormikkaita.
Ja nyt meni ihan ohi toi lause...
"Ja kuka väitti, että nämä meidän toppahanskat ylipäätään on juuri tämän koululaisen? Suurin osa niistä on muilta perittyjä ja menevät nyt viisivuotiaalle, jos ja kun ostan ekaluokkalaiselle toisenlaisia.
[/quote]
"
Sormikasmallisia meillä 90%, yhdet paksut rukkasmalliset on koululaisella.
Suosittelen ostamaan eri merkkisiä ja useampia, sillä vasta käytössä näkee, että mitkä on hyviä ja toimivia. Meillä on tykätty Hansin ja Rematecin talvihanskoista.
Meidän lapsi on todella, todella pienikokoinen ja hoikka, joten se on seikka, joka aiheuttaa jatkuvia haasteita.
Että saan puettua ikänsä mukaisiin, mutta kooltaan oikeisiin.
Haalarit ja rukkaset on paljon helpompia kuin sormikkaat ja vyötärömalliset toppahousut...
Ap
Mä pistän itellenikin kunnon rukkaset kun pakkaset tulee, niin tottavie laittaa meidän koululaisetkin. Ehkä myönnytys tulee toppasormikkaiden muodossa, jos ei pahemmin ole pihalla välitunteja lukuunottamatta koulupäivän aikana, mutta ulkoillessa rukkaset.
Mä nyt tosin olen muutenkin semmonen vilukissa. Vakiovarustus talvella on villasukat ja toppahousut, jos yhtään tarvii ulkona seisoksia :D
Pienihän ekaluokkalainen vielä on ja leikkii lumessa!
että _kukaan_ ei käytä haalareita. Ostin jo viime talvena Reimatecin haalari ja viime vuoden haalarikin menisi vielä, mutta ei.
Tämä varmaan onkin totta, koska koulu on keskustakoulu, eikä siellä ole mitään sen kummempaa pihaa, missä peuhata. Lapset on nytkin minusta tosi niukoissa ja ohuissa vaatteissa verrattuna omaani.
Ap
Nyt on ollut käytössä toppahahanskat aamuisin, kun on ollut kylmää, mutta olen sanonut, että sitten kun on lunta ja kovasti pakkasta, täytyy käyttää rukkasia. Itselläkin jäätyy sormet pelkissä toppahanskoissa, mutta rukkasissa pysyy sormet paljon lämpöisempinä.
Koululaiselle käy kuitenkin varmasti välituntiulkoiluun hanskat, mutta sitten kotiin pakkaskeleille rukkaset.
Meillä teinejä myöten kaikki pitää toppahanskoja jos on kylmä ettei muilla pärjää