Köyhät: mitä sellaista ruokaa tai varusteita haluaisit lapsillesi tarjota,
Kommentit (33)
yleensä täällä on vain 12000€ kuussa tienaavia kotiäitejä.
Ruokaan jopa luomuun meillä on aina varaa, vaikka olen yh-lh, maalla kun asutaan on aika paljon omasta takaa vihaneksia jne.
kaks sinistä mistä valita. Lohja.
... että eikö jollakulla ole varaa ostaa piimää???! NO EI SAATANA! En ole edes kyseisen viestin kirjoittaja. Olen yh-äiti ja vieläpä töissäkäyvä, mutta pienipalkkainen. Kaikessa säästetään, mutta kun kukaan ei maksa elatusmaksuja (kela minimin) ja en ole heittäytynyt työttömäksi pummiksi, meillä jää rahaa pakollisten (huom PAKOLLISTEN) laskujen jälkeen 150e/kk. Ei naurata. Ja kun on koko ajan niin p.a. niin ei tästä tilanteeta pääse millään pois. Haluaisin alkaa yrittäjäksi ja siihen olisi hyvät mahikset, mutta en saa mistään alkuun lainaa tai edes muutamaa satasta pääomaa. Sukulaisista ei ole tähän ja turha yrittää säästää, koska muuten ei saataisi edes sitä perunaa tai kaurahiutaleita ostettua. Jotkut ei vaan millään tajua!!!!!!!! Vituttaa.
Kun ei juuri koskaan ole varaa käydä ulkomailla:(.
Ostaisin parempilaatuisia ja kivemmannäköisiä vaatteita. Kaikille lapsille kalliit 'tec'-ulkovaatteet. Paremmat kengät.
puolesta tosi paha mieli. Hän on oikea köyhä, ei ne kellä ei ole varaa hevoseen, tai reissuun. Vaikka mulla olisi kaikki maailman rahat en ostaisi pianoa!!!
mun lapseni alkaa olla jo aika isoja (kitkutelaan kyllä edelleenkin), mutta muistan edelleen kun vanhempi aloitti koulun. Se oli nähnyt jossain esitteessä ihanan pinkin kissarepun ja olisi halunnut sellaisen. Sen repun hinta oli kuitenkin 100 markkaa, joten ei siihen ollut varaa. Löydettiin sitten kirpparilta toinen mieluinen reppu.
Ekan kouluviikon aikana luin (huom. lehtiroskiksesta otetusta, ei ostetusta) Iltiksestä mielipidekirjoituksen, jonka pointti oli se, että äiti on sairaan itsekäs, jos ei osta ekaluokkalaiseen juuri sellaista reppua, kuin lapsi haluaa. Se tuntui niin äärimmäisen pahalta ja ymmärtämättömältä. Näemmä tosiaan kolahti, kun muistan vieläkin 90 -luvulla lukemani jutun.
Meillä kaksi työssäkäyvää ja ihan suht hyvätuloisia, eikä sitteenkää ole varaa mniin asioihin joita täällä listataan. ei pianoa, kalliiita harratuksia, merkkivaatteita, lomamatkoja juurikaan.. mutta en kyllä itseäni koyhäksi voisi miettiä.
Vauvalle pinnasängyn. nyt nukkuu pahvilaatikossa raukka ja ikää 8kk. Mobiilin kera...
Sekä kunnon talvivaatteet, kun talvi tuloillaan.
Myös itselleni myös!!! Ja hyvää ruokaa kärrykaupalla sekä uusia meikkejä. Viimeksi ostin -07 ja samoilla vanhoilla menty vaikka mihin minä meikkejä kun ei koskaan käydä missään miehen kanssa, muuta kuin vauvan kanssa kaupassa huoh.
Itse myös yh:nä ajattelin ostaa sieltä edullisesti suksi setin (sukset, monot, sauvat) Maksoi jotain 50-60€. Kaupan alennuksesta sain saman setin 40€. Seuraavan setin ostin kirpparilta 20€. Tyttöjen luistimia varsinkin on pääkaupunkiseudun kirppareilla tosi hyvin tarjolla, mutta mene aamusta ettei ne sporttidivarin ukot ehdi niitä viemään. Tai sitten osta huutonetista, tämän palstan kautta ym.
on lappuruokaa. Ilman lappuja varmaan lihaan ei olisi varaa usein. Tosin me syödään mielellään muutenkin silloin tällöin esim. papuruokaa tai linssejä, tai kasvissosekeittoa. Haluaisin ostaa kalaa useammin ja monipuolisemmin (muutakin kuin tarjouslohta, kirjolohta tai silakkaa). Ja joskus jotain lampaanlihoja, erikoisjuustoja jne. Lapsikin tykkää niistä. Haluaisin ostaa mitä vain hedelmiä ja vihanneksia, esim. ajattelematta vaikka rypäleitä, persikoita ja ananaksen, eikä aina sitä kauden tuotetta, mikä on halvin ja tarjouksessa. Vaatteissa olen aika hyvin saanut ostettua toistaiseksi kirppareilta ja aleista ihan ok vermeet. En usko että ostaisin 4-5 haalaria, vaikka voittaisin lotossa miljoonan. Ostaisin ehkä jotain yöpaitoja ja sukkiksia enemmän, jos ei tarvisi olla nuuka. Niitä löytyy huonosti kirppareilta. Jos nyt en laskisi joka euroa, niin ostaisin talvikengiksi nahkaiset tepsut ja toisiksi jotkut goret. Tosiasiassa rahaa on just ja just yksiin noin 30-40 e kenkiin. Eli hyvin todennkäisesti kuomat tai jotkut paxin kengät. Luistimiin uusina ei oo varaa, mutta olen menossa sporttidivariin katsomaan. Sukset samoin sieltä. Seuraavaa pyöräkokoa tarvitaan ensi kesänä, täytyy miettiä mistä saan sen hoidettua. Mutta vaikka löytäisin ne luistimet, silti ei oo varaa luistelukouluun tai uimakouluun, maksavat vaan liikaa. Eikä muutenkaan juuri nyt mihinkään maksullisiin harrastuksiin. Jos olisi varaa, luulen että tyttö olisi mennyt luistelukouluun nyt syksyllä ja kävisi uimapeuhua keväällä. Haluaisin voida joskus lähteä risteilylle tai lomalle lapsen kanssa. t: yh-äiti ja 4,5 tyttö
Josta saa vaihtaa tai ostaa muutamalla eurolla urheiluvarusteita.
haaveilin siitä, kun vauvaa ei vielä ollut. Mutta nyt, kun otin selvää hinnoista... Tärkeintä kuitenkin, että nyt on vauva, vaikka ei uimaan vielä pääsekään.