mikä mua vaivaa??
väsyttää koko ajan. voisin nukkua vuorokauden putkeen, on siis sellanen tooosi uupunut olo. aina on kylmä. sama mitä on päällä. kuukautiset kestää joko päivän tai seitsemän päivää tai sitten niitä ei tule ollenkaan. lopetin e-pillerit, ei vaikutusta. noin 10-20 pv kuukaudesta minulla on alavatsa kipeä, melkein kuin kuukautiskipuja. jos juon pari litraa päivässä, saan juosta vessassa koko ajan.
papa ookoo, hb 160, crp normi ja gyne ei löydä mitään outoa minusta. mikä saatana minua vaivaa??
Kommentit (10)
ja kilpirauhasarvoja ei ole tutkittu. kuulemma jos paino nousisi niin asia olisi selvä (vajaatoimintaa) mutta kun mulla paino vaan laskee.. oon 160cm ja tällä hetkellä 77 kg. liikaa, tiedän mutta tuo paino on nyt parissa kuukaudessa tippunut 10kg mitättömällä työmäärällä. syön kuitenkin terveellisesti ja monipuolisesti (nykyään..) että jos se syy olisi siinä.. en tiedä. tuntuu vaan etten jaksa enää tätä kipua ja väsymystä.
Nyt mars työterveyshoitajalle ja pyydät kokeet!
Kannattaa kyllä käydä nyt jollain paremmalla lääkärillä. Ei niin hyvä tuuri voi olla, että paino tippuu ilman kunnon laihdutusta.
Oireet
Kilpirauhasen liikatoiminta voi jäljitellä muita sairauksia, joten se saattaa joskus olla hankala tunnistaa. Potilaalla voi olla useita oireita samaan aikaan:
•laihtuminen, lisääntynyt ruokahalu
•sydänoireet (nopeutunut ja/tai epäsäännöllinen syke, tykyttely)
•lisääntynyt hikoilu, lämmönsietokyvyn huononeminen
•lämmin, kostea iho
•suurentunut kilpirauhanen
•uupumus, lihasheikkous
•käsien tärinä
•hermostuneisuus, ahdistuneisuus, univaikeudet
•lisääntynyt suolen toiminta, ripuli
•kuukautiskierron muutokset
•silmäoireet (esim. silmien pullistuminen ulospäin, kuivuus, punoitus, näköhäiriöt)
Vanhuksilla sairauden merkit ovat usein lievempiä tai niitä on vähemmän. Heillä oireena saattaa olla esimerkiksi vain kohonnut syke, alentunut lämmönsietokyky tai poikkeava väsymys.
tuohan saattaisi olla mahdollista! ja tuohan on ilmeisesti jollain lailla perinnöllistä? puhuin äitini kanssa ja hän kertoi että kaikki hänen siskot sairastavat tuota. lomps lääkäriin käy tie.
niinhän ne voivat olla mutta kun ultrattu on ja mitään ei muka löydy.. ap.
joka oireili TODELLA kovalla väsymyksellä. En jaksanut 10-12 tunnin unien jälkeen olla hereillä kuin pari tuntia, sitten oli PAKKO nukkua jotta jaksoi iltaan asti. En todellakaan ollut ylipainoinen, painoindeksini oli 19-20, painoni ei vain noussut. Vajis oli kuitenkin selvä, eli ei välttämättä tarkoita että paino nousisi. Ehdin kärsiä ongelmasta tosi pitkään ennen kuin lääkitys aloitettiin. Menehän kunnon lääkärille, minulle myös työterveyshuollon puoskari väitti vaikka mitä....:(
Paljonko BMI?