Mies ei halua enää lapsia :(
Onko muita jotka ovat joutuneet luopumaan ajatuksesta, vai onko mies antanut periksi? Tai alkanut ajan kanssa vielä itse haluamaan lisää lapsia?
Meillä lapset 3,5 v ja 8kk joten aika haipakkaa menoa tässä ollut. Silti itsellä olo että yhden vielä toivoisin saavani mutta mies on sanonut suoraan että ei enää..
Kommentit (9)
Mikäs hoppu tossa on? Odotat, että juniori on vähän isompi ja mietitte asiaa sitten uudelleen. Moni mies vaan kokee aika ison muutoksen lasten myötä ja se vaatii vähän aikaa totutella.
Meillä molemmat oltiin kahden jälkeen niin poikki että olisi hommattu sterilisaatio jos vain olisi jaksettu. No nyt meillä on kuitenkin "vahinko" kolmonen ja vakavasti mietitään neljättäkin...
Eli anna ajan kulua ja keskity nauttimaan nykyisistä lapsistasi. Ja tietysti myös hoitamaan parisuhdetta. Niin eihän sitä tiedä mitä tapahtuu tulevaisuudessa. Pakottaa ei kannata eikä jankata.
Meillä neljä (2, 4, 6, 8v) ja jos noita kahta "viimeisintä" ei olisi, niin olis kyllä orpo olo. Ne on niiiiiiin ihania.
Tehkää siis viides, kuudes ja seitsemäs siinä vaiheessa kun aina nuorin tulee teille liian vanhaksi.
Aiotko muuten kenties kertoa joskus vanhemmille lapsillesi että nämä nuoremmat sisarukset ovat niiiiiiiin ihania verrattuna heihin?
ps. mieskö - no et tod tai sitten naismaisin mies päällä maan...
Eli ei minusta ennen yhteen muuttamista voi päättää, montako lasta perheeseen tulee. Kymmenen vuotta sitten ajattelin itse, että haluan varmaan vain yhden lapsen ja nyt minulla on kolme, joista olen oikein onnellinen. Ystäväni taas haaveili suurperheestä ja totesi ensimmäisen saatuaan, että se oli nyt sitten tässä.
Antaakaa nyt niiden lastenne kasvaa ja keskustelkaa muutaman vuoden päästä uudestaan lapsesta. Meillä on toisen ja nuorimman ikäero kuusi vuotta ja koko perhe tykkää vauvasta oikein kovasti :)
siinä vaiheessa kun kuopus on vielä vauva...
Mulle mies sanoi synnytyshuoneessa, että kun se näytti niin helpolta, eiköhän tehdä vielä se viideskin. Jos olisin jaksanut, olisin potkaissut munille.
pitäisi lyödä lukkoon jo suurinpiirtein tutustumisvaiheessa. Siinähän joutuisi päättämään asiasta josta ei oikeasti tiedä yhtään mitään. Muutenkin minusta on aika hurja ajatus että joku asia pitäisi jo nuorena päättää lopullisesti, niin ettei mitään mahdollisuuksia mielenmuutokselle annettaisi.
ennen yhteen menoa?
Meillä neljä (2, 4, 6, 8v) ja jos noita kahta "viimeisintä" ei olisi, niin olis kyllä orpo olo. Ne on niiiiiiin ihania.
Tehkää siis viides, kuudes ja seitsemäs siinä vaiheessa kun aina nuorin tulee teille liian vanhaksi. Aiotko muuten kenties kertoa joskus vanhemmille lapsillesi että nämä nuoremmat sisarukset ovat niiiiiiiin ihania verrattuna heihin? ps. mieskö - no et tod tai sitten naismaisin mies päällä maan...
Kuten sanoin, johonkin se raja on vedettävä, neljä meille hyvä ja mitta on täys. Ei toi vaimo mikään lastentekokone ole =). Joo, ei ne kauan noin ihanina pysy, nää hetket kun sais purkkiin.
Jos huomasit, en missään nimessä verrannut Lapsiani keskenään. Kaikki lapsemme ovat olleet 2-5v. niiiiin ihania ja muulloin ihania. suhtautumiseni lapsiin tietty muuttuu heidän iän mukana.
Tulkaamme aikuistekin hieman lasten kaltaisiksi, lasten riemu on niin aitoa. Tykkään lapsista. Niin olen kyllä mies, yht. 3,5v. lasten kanssa kotona. Ihan tavallisena olen itseäni pitänyt?
saada kuulla kolmen lapsen isien kommentteja. Kannattaa taivutella, vaikka parasta olisi, että molemmat haluaisi. Myöh. voi kiukutella, että hoida lapset kun oot niitä halunnutkin...
Mut oishan sun mies ylpeä kolmesta, eikö?
Kumma kun miehet vastustaa. Ei se raskaus ja eka vuosi ainakaan naiselle helppo oo, et sen puoleen miehen on turha puhua vauvojen työläydestä mitään.
Meillä neljä (2, 4, 6, 8v) ja jos noita kahta "viimeisintä" ei olisi, niin olis kyllä orpo olo. Ne on niiiiiiin ihania. Olen mies ja mua ei oo tarvinnu houkutella lasten hankintaan. Toisille tulee mitta täyteen ilman lapsia ja ovat onnellisia, toisille kaksi hyvä, kukin päättää. kyllä meidän perheen onnellisuus on lasten myötä kasvanut. en edes koe niitä työläinä, mä tykkään lapsista. vanhemmat on lapsia varten.
Toi kolmas kyl menis kivasti tuohon jatkoksi. Töitähän siinä on, mutta parin vuoden päästä jo helpottais. Mä lämpimästi suosittelen! Koeta vaan taivutella miestäs, mut älä riitele, muuten voi mennä huonompaan suuntaan. Tai sit sanot, et sä haluut kolmannen, mut miehes saa päättää isän =)