Ylläri
Hei!
Meillä tytär 08/03, toista lasta on yritetty noin vuosi.. joten onhan tässä ehditty pitkään toiveilla.
Todellinen yllätys tuli tänä aamuna, kun tein raskaustestin ja aika selvää plussaa näytti! Töiden jälkeen tein vielä uuden testin, ja jälleen plussaa.. Täytyy kai uskoa että raskaana ollaan! Tää ei tahdo mitenkään mahtua mun tajuntaan :)
Erikoista on vaan se, että minulla ei ole tarkkaa käsitystä, milloin tämä raskaus on alkanut.
Pillerithän jätin pois silloin syyskuussa 2008, kun vauvaprojekti aloitelttiin, mutta kuukautisia ei kuulunutkaan. asiaa tutkittiin viime keväänä-kesänä, ja löytyi ainakin pco-tyyppiset munasarjat. sain terolut-kuurin, ja "keinotekoiset" kuukautiset tulivatkin silloin. Kun lääkekuuri loppui, ei sen jälkeen ole kuukautisia ollut. Eli viime kerran kuukautiset olivat kesä-kesäkuussa!
Olen silloin tällöin tehnyt raskaustestejä, mutta ne ovat aina näyttäneet negaa.. Mutta nyt sitten yhtä äkkiä tulikin plussa :) Mieletöntä.. Itsellä ei vaan ole tosiaan tietoa, milloin on voinut tärpätä. Ei voi määrittää raskausaikaa ainakaan kuukautisten alkamispäivän perusteella.. Enkä ole merkinnyt kalenterin "peitonheilutuspäiviä". Tein edellisen kerran raskaustestin syyskuun puolivälin paikkeilla, silloin oli negatiivinen. Eli siitä vois laskeskella, että minkä aikaa raskaus olis voinut kestää..
Mut jos tuo edellinen testi onkin näyttänyt väärin, ja olen ollut jo neljä viikkoa sitten raskaana? Ei voi tietää. Ehkä se neuvolassa selviää. Pitää huomenna varailla eka neuvola-aika...
Raskausoireita on ollut - väsymystä, ja jonkinlaisia tuntemuksia alavatsassa. välillä kivuntunnettakin (pieniä vihlaisuja).
Mut on aivan uskomattoman ihana tunne, kun sai sen testin tuloksen silmien eteen. Nytkö se tärppäsi?
Olen monesti ajatellut että ei me taideta enää lapsia saadakkaan, että turha elätellä mitään toiveita.
Nyt kun ilmeisesti raskaana kuitenkin ollaan, täytyy vaan alkaa uskoa tää tilanne! :)
Kommentit (3)
Onnea minunkin puolestani. Ihanaa odotusta. Minkä ikäinen olet?
Heips taas!
Olen 25-vuotias. Ylihuomenna on ultraan meno, sitten selvinnee missä vaiheessa tässä nyt sitten ollaan. Kyllä tää vieläkin tuntuu ihmeelliseltä! ja ihanalta! Tein sen ekan positiivisen testin jälkeen vielä muutaman testin, ja nyt alan uskoa että totta tämä on. :)
Raskausoireita kyllä on ollut, rinnat on heti isontuneet, ja ovat arat, lisäksi on palelua ja vähän pahoinvointia. Alavatsassa on myös tuntunut välillä vihlontaa (jos olen esim. tehnyt jonkin äkkipikaisen liikkeen), mutta sitä ei ole nyt ollut muutamaan päivään. Tuota vihlontaa ihmettelinkin aikaisemmin, kun sitä oli jo ennen kuin plussasin.
Onnea sulle! Toivon samanlaista ylläriä itsellekin:)