Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä 8-10 -vuotiaasi tietää islaminuskosta?

Vierailija
12.10.2009 |

kysymys teille jotka olette tavis suomalaisia evlut kirkkoon kuuluvia.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

roomalaiskatolisista, kreikkalaiskatolisista, buddhismista, hinduista...

Lienee tarkoituksenmukaista, että tietää siitä uskonnosta mihin kirkkoon itse kuuluu. Otetaan selvää, jos tulee tarvetta. Tuttavapiirissä, sukulaisissa, naapureissa eikä luokkakavereissa ole muita kuin ev.lut., ehtii yleissivistämään maailman uskonnoilla myöhemminkin.

Vierailija
2/31 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen mihin uskovat ja miten se eroaa kristinuskosta. Olen myös kertonut pääasialliset levinneisyysalueet. Olen kertonut siksi että lähipiirissä on islaminuskoisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ikinä missään tilanteessa saa alkaa seurustella islaminuskoisen miehen kanssa. Muuten käy elämässä huonosti.

Vierailija
4/31 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin vaan, että niitä uskontoja on niin monia.

Vierailija
5/31 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei saa syödä sianlihaa, ja tiukemmat ei saa laulaa eikä piirtää ihmistä. Ja osa naisiat kulkee hunnutettuna. 2 luokkakaveria muslimia, toinen hyvin vapaamielisestä kodista, toinen rittäin tiukkasta fundamentalistisesta kodista.

Vierailija
6/31 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoveli hiljan käsitellyt islamia uskontotunneilla ja siitä sitten kotonakin juteltiin. Pikkuveli osallistui. Kyseli kovasti ja tiesikin jo jotain.

Vierailija
7/31 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymys teille jotka olette tavis suomalaisia evlut kirkkoon kuuluvia.

vieraita uskontoja ei käsitellä vielä ala-asteella. Ystävä eikä tuttava piiriimme kuulu islaminuskoisia. Hyvä niin.

Vierailija
8/31 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhuttiin aika paljon eri uskonnoista kun toisen lapsemme kummitäti kuoli. Puhuimme kuolemasta ja siitä se meni miten eri uskonnoissa kuolemanjälkeinen elämä selitetään. Siitä edelleen puhe johti vähän muihinkin eri uskontokuntien piirteisiin. Ei heillä nyt varmaan kauhean selkeä kuva ole, mutta jotain kuitenkin tietävät.

Vierailija
9/31 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tietää, että jossain muualla on eri uskontoja, mutta tuskin tietää edes muiden uskontojen nimiä.

Ei ole koulussa tai lähipiirissä, ei varmaan koko kaupungissa näkyvästi islamilaisia. Ei tule kaduillakaan vastaan esim. hunnnutettuja naisia.

Vierailija
10/31 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koulussa tai lähipiirissä, ei varmaan koko kaupungissa näkyvästi islamilaisia. Ei tule kaduillakaan vastaan esim. hunnnutettuja naisia.

Vierailija
11/31 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan tarvii arvailla miten teidän lapsi murrosiässä kapinoi xD

eikä ikinä missään tilanteessa saa alkaa seurustella islaminuskoisen miehen kanssa. Muuten käy elämässä huonosti.

Vierailija
12/31 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut??!

Vierailija
13/31 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä musulmaani-ipanalla oli jopa otsaa tulla kysymään multa miksi lapseni syö sianlihaa...

Kyllä meni siinä jonkun av-mamman päivä pilalle kun lapsi kehtasi tulla kysymään jotain noin järkyttävää!!!

Vierailija
14/31 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin islam samoin kuin muutkin maailmanuskonnot opetetaan 7.luokalla. ET:ssä ei välttämättä opeteta ollenkaan.

Vierailija
15/31 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei nyt mahdu ihan scopeen, mutta vastaan kuitenkin.

Asia tuli meillä ajankohtaiseksi kun samalle luokalle tuli somali-tyttö. Ja sekin vasta sitten kun mulle selvisi, että tämä tyttö käy evlut seurakunnan aamuhartauksissa joka toinen viikko muun luokan mukana. Eli itse jäin ääneen sitä ihmettelemään ja sitten poikakin tajusi, että miten niin? Sitten käytiin läpi, että samalla tavalla uskovat yhteen jumalaan kuin mekin, tietävät Jeesuksen (ja pitävät profeettana), samalla tavalla kuin mekin katsovat, että on elettävä ihmisiksi (mitään jihad-juttua en alkanut vääntämään, kun mun käsitykseni mukaan se on kuitenkin marginaaliporukka ja on mekin osattu ja osataan vieläkin olla karmeita muita kohtaan).

Huivista sanoin, että on perinne siitä että ovat asuneet alueilla, joisas suojaava pukeutuminen ei ole ainoastaan viisasta vaan myös selviytymisen ehto. Eli samanlaisuuksia taitaa kuitenkin olla enemmän kuin eroja, noin niinkuin tavis-muslimien ja tavis-kristittyjen välillä?

Vierailija
16/31 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei nyt mahdu ihan scopeen, mutta vastaan kuitenkin.

Asia tuli meillä ajankohtaiseksi kun samalle luokalle tuli somali-tyttö. Ja sekin vasta sitten kun mulle selvisi, että tämä tyttö käy evlut seurakunnan aamuhartauksissa joka toinen viikko muun luokan mukana. Eli itse jäin ääneen sitä ihmettelemään ja sitten poikakin tajusi, että miten niin? Sitten käytiin läpi, että samalla tavalla uskovat yhteen jumalaan kuin mekin, tietävät Jeesuksen (ja pitävät profeettana), samalla tavalla kuin mekin katsovat, että on elettävä ihmisiksi (mitään jihad-juttua en alkanut vääntämään, kun mun käsitykseni mukaan se on kuitenkin marginaaliporukka ja on mekin osattu ja osataan vieläkin olla karmeita muita kohtaan).

Huivista sanoin, että on perinne siitä että ovat asuneet alueilla, joisas suojaava pukeutuminen ei ole ainoastaan viisasta vaan myös selviytymisen ehto. Eli samanlaisuuksia taitaa kuitenkin olla enemmän kuin eroja, noin niinkuin tavis-muslimien ja tavis-kristittyjen välillä?

Vierailija
17/31 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

evlut uskonnosta oppi päiväkodissa ja eskarissa. Nyt koulussa on et:n tunneilla. Samalla tunnilla käy islamuskoisiakin.

Vierailija
18/31 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aloittaa valistus alle 10-vuotiaana :D:D:D

Vierailija
19/31 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasi "mitähän sekin on?"

Vierailija
20/31 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei nyt mahdu ihan scopeen, mutta vastaan kuitenkin. Asia tuli meillä ajankohtaiseksi kun samalle luokalle tuli somali-tyttö. Ja sekin vasta sitten kun mulle selvisi, että tämä tyttö käy evlut seurakunnan aamuhartauksissa joka toinen viikko muun luokan mukana. Eli itse jäin ääneen sitä ihmettelemään ja sitten poikakin tajusi, että miten niin? Sitten käytiin läpi, että samalla tavalla uskovat yhteen jumalaan kuin mekin, tietävät Jeesuksen (ja pitävät profeettana), samalla tavalla kuin mekin katsovat, että on elettävä ihmisiksi (mitään jihad-juttua en alkanut vääntämään, kun mun käsitykseni mukaan se on kuitenkin marginaaliporukka ja on mekin osattu ja osataan vieläkin olla karmeita muita kohtaan). Huivista sanoin, että on perinne siitä että ovat asuneet alueilla, joisas suojaava pukeutuminen ei ole ainoastaan viisasta vaan myös selviytymisen ehto. Eli samanlaisuuksia taitaa kuitenkin olla enemmän kuin eroja, noin niinkuin tavis-muslimien ja tavis-kristittyjen välillä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi