Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva katselee (etäältä) kiinnostuneena telkkaa

Vierailija
12.10.2009 |

onko paha? Vauva 2,5kk.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisustusohjelmaa.

Vierailija
2/8 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitatko hermostolle mahdollisesti aiheutuvia vaikutuksia?

Jotkut asiantuntijathan sanovat, ettei pikkulapsille ole hyvästä tuijottaa välkkyvää kuvaa, kuten TV:ssä tai peleissä. Äärilaidalla olevat kieltäisivät TV:n kokonaan alle kaksivuotiailta juuri tähän vedoten.

Aika moni meistäkin lienee kuitenkin altistunut lapsena liikkuvalla ja välkkyvälle kuvalle, ja lienee lähes mahdotonta osoittaa, että siitä olisi aiheutunut haittaa.

Kai itse pystyt lukemaan lastasi sen verran että pystyt arvioimaan onko altistus kohtuullista vai ei. Monissa perheissä näyttää TV olevan lähes koko ajan auki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

av-mamman mielstä taas on hienoa kun vauva on niin varhaiskypsä, että tietää jo tuossa iässä mikä on ihmisen elämässä tärkeintä.

Vierailija
4/8 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten kun sen verran isoja, että osaavat itse kääntyä ja hakeutuvat tv-ruudun ääreen, rajoitettu telkkarin päällä pitäminen minimiin, kun lapset hereillä.

Vierailija
5/8 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään erityisemmin välitä taustamelusta, mutta erityisesti lapset se näyttää tekevän aika levottomaksi.

Meillä avataan telkkari vasta kun lapset on pantu kahdeksalta petiin. Yleensä avataan puoli yhdeksän uutisten aikoihin ja jos ei tule kummankaan seuraamaa sarjaa tms. suljetaan se sitten kun uutiset ja urheiluruutu (miehen lempiohjelma) loppuvat.

Jos lapset katsovat pikku kakkosen, laittavat itse telkan kiinni kun ohjelma loppuu. Vanhin on eskarilainen, joten tilanne ehkä muuttuu kun menee kouluun ja alkaa kiinnostua kavereiden seuraamista ohjelmista. Sitten mietitään uudestaan.

Vierailija
6/8 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten kun sen verran isoja, että osaavat itse kääntyä ja hakeutuvat tv-ruudun ääreen, rajoitettu telkkarin päällä pitäminen minimiin, kun lapset hereillä.

Vierailija
7/8 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin käänsimme vauvan sitterin aina poispäin kirjahyllystä, kun tv oli päällä. Vauvan aivot eivät vielä pysty käsittelemään niin nopeasti vaihtuvia kuvia. Enkä kyllä muutenkaan näe syytä sille miksi vauvan pitäisi katsella telkkaria..

Itse huomaan omista 3-ja 5-vuotiaista lapsista, että "oikean leikin" aloittaminen tv:n katselun jälkeen on vaikeaa. Niinhän sitä sanotaan, että telkkari tappaa luovuutta ja todellakin vie aikaa siltä lapset tärkeimmältä työltä eli leikkimiseltä.

Vierailija
8/8 |
12.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan televisiota vauvalle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan