Naantalissa kauhea tulipalo, neljä nuorta kuollut ja monta loukkaantunut.
Tietääkö joku, minkä ikäisiä nuoria?
Ihan kammottavaa. :´(
Kommentit (30)
Talossa 20 nuorta, joista paljon alaikäisiä 4 kuollutta poikia/miehiä ja yksi nainen Talossa asui 6 henkinen perhe, yksi kuolleista oli perheeseen kuuluva. Aika vastuutonta talon omistavilta aikuisilta.
omistavilta aikuisilta? Ei kai 20 vuotiaan kotiin jättäminen ilman aikuisa ole jonkun mielestä vastuutonta lapsen heitteillejättöä??? AV mammat veti nyt kyllä pohjat.
ikää on arvioitu pöhkö.itse en kyllä jättäisi 15v kotiin yksin.
Talossa 20 nuorta, joista paljon alaikäisiä 4 kuollutta poikia/miehiä ja yksi nainen Talossa asui 6 henkinen perhe, yksi kuolleista oli perheeseen kuuluva. Aika vastuutonta talon omistavilta aikuisilta.
omistavilta aikuisilta? Ei kai 20 vuotiaan kotiin jättäminen ilman aikuisa ole jonkun mielestä vastuutonta lapsen heitteillejättöä??? AV mammat veti nyt kyllä pohjat.
juovuksissa oleminen edesauttaa asiaa. jos normaalissa häkämyrkytyksessä kyllä jotakin aistii että kaikki ei ole ihan kohdallaan. tulee huono olo, pyörryttää, saattaa soittaa apua siinä vaiheessa.
mutta jos on juovuksissa niin eihän sitä välttämättä edes tajua jos on saanut häkämyrkytyksen jos muutenkin on taju kankaalla. siinä vaiheessa ei erota onko normaalia huonoa oloa alkoholista johtuvaa vai onko se nyt häkämyrkytystä.
ei tarvitse olla edes juovuksissa siihen kuollakseen! Lisäksi joistain palavista materiaaleista irtoaa palaessa tosi pahoja myrkkyjä, jotka on vielä häkää vaarallisempia ja nopeampia
Eikä sitä kyllä mitenkään huomaa. Häkä on tosi salakavala aine kun sitä ei huomaa millään kun nukkuu. Herättiin aamulla normaaliin aikaan kellon soittoon mutta ei meinattu päästä edes sängystä ylös, pyörrytti, oksetti, päätä särki. Konttasin pihalle ja sit tuuletettiin koko talo. Päänsärky jatkui iltaan saakka ja muutenkin huono olo. Onneksemme häkää oli niin vähän ettei henki lähtenyt tai sitten säästyttiin siksi kun mökki oli tosi hatara, oliskos tuulettunut siten ja siksi pelastuttiin. Mies laittoi leivinuunin pellin liian aikaisin kiinni.
siis moni 16-vuotias muuttaa jo pois kotoakin esim. opiskelujen takia.
Miten ihmeessä vanhemmat olisivat tässä sen enempää vastuussa kuin esim nuoren tekemisistä joka ei edes asu kotona.
Itsekin pidin kotibileet salaa vanhemmilta, olin 17 ja talo oli täynnä jengiä.
Jälkeä päin kadutti ja suretti, koska talossa oli kauhea siivo ja äitini koruja oli varastettu. Ei ole tullut edes mieleen että vanhempani olisivat olleet jotenkin syyllisiä niihin minun järjestämiini bileisiin, päin vastoin, minä omalla nuoruuden typeryydelläni pahoitin heidän mielensä ja petin luottamuksen.
Opin kerrasta, toisten en tuollaista tehnyt.
naapureiden mukaan talossa juhlittu useasti.kertoo siintä kuinka välinpitämättömiä huoltajia on kyseessä.no josko nyt oppisivat.meni talo,meni lapsi,hävetä saavat ainakin ja varmasti osansa näitten muitten huoltajilta.vastuu se on niilläkin.niinkauvan kun lapsi on alle 18v on vanhemmalla vastuu lapsesta ja sen hyvinvoinnista.
siis moni 16-vuotias muuttaa jo pois kotoakin esim. opiskelujen takia.
Miten ihmeessä vanhemmat olisivat tässä sen enempää vastuussa kuin esim nuoren tekemisistä joka ei edes asu kotona.Itsekin pidin kotibileet salaa vanhemmilta, olin 17 ja talo oli täynnä jengiä.
Jälkeä päin kadutti ja suretti, koska talossa oli kauhea siivo ja äitini koruja oli varastettu. Ei ole tullut edes mieleen että vanhempani olisivat olleet jotenkin syyllisiä niihin minun järjestämiini bileisiin, päin vastoin, minä omalla nuoruuden typeryydelläni pahoitin heidän mielensä ja petin luottamuksen.
Opin kerrasta, toisten en tuollaista tehnyt.
ja että aina ennen kaikki on sujunut RAUHALLISESTI ja HYVIN.
Vai onko nyt niin, että jokaisen vanhemman tulisi pitää oma teininsä kotona, 4 seinän sisällä ja mielellään vielä ilman ensimmäistäkään kaveria.
Minulla on vanhin lapsi 17v ja todellakin saavat kavereineen istua meillä iltaa, ovat saaneet jo siitä asti, kun poika täytti 16v. Itse menemme usein vkonlopuksi mökille, enkä oleta että nuoret haluais aina sinne mukaan.
Säännöt on meillä olleet selvät ja poika on niitä noudattanut. Ts. talo on aina ollut samassa kunnossa kuin sillon, kun lähdemme miehen ja pienten kans mökille.
Palon syytä ei tiedetä, ei edes tutkijat sitä tiedä. Onko kyse vastuuttomuudesta tai vahingosta, se jää nähtäväksi. Voi olla nuorista riippumaton vika, esim. sähkövika tms. Ei siis pidä syyllistää ketään! Kaikkea sattuu, sille vain ei voi mitään. Äidin silmien alla voi lapsi kadota muutamassa minuutissa ja hukkua, jäädä auton alle tms. Yllättäviä tilanteita tulee. Et voi kuin yrittää ohjata ja neuvoa lasta toimimaan oikein ja välttämään vaarallisia tilanteita ja siitäkin huolimatta voi vahinko/onnettomuus sattua. Nuorta et voi kahlita helmoihisi loputtomasti. Nuori haluaa mennä muiden mukana, irtaantua kodista ja itsenäistyä. Nuori haluaa ELÄÄ nuoren omaa elämää. Elämältä et voi lastasi suojella.
Surullinen tapahtuma kaiken kaikkiaan tuo Naantalin palo. Voimia menehtyneiden nuorten omaisille. Menetyksenne on niin kovin suuri. Syvästi osaaottaen.
Kolmen nuoren äiti.
Talossa 20 nuorta, joista paljon alaikäisiä
4 kuollutta poikia/miehiä ja yksi nainen
Talossa asui 6 henkinen perhe, yksi kuolleista oli perheeseen kuuluva.
Aika vastuutonta talon omistavilta aikuisilta.