Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rakentamisesta,arvioikaa mitä maksaisi 120neliöisen omakotitalon

Vierailija
07.10.2009 |

rakentaminen? tontti on valmiina,pohjatyöt ovat ilmaiset,itse rakennetaan,ainoastaan pakolliset putki ja sähkötyöt tekee ammattilainen.

Yhteen tasoon tulee ja ei mitään krumeluureja,perus puutalo "pitkästä tavarasta" (osin lautatavara omasta takaa)..

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksette osaa samalla myös arvioida hintaa? Tarkoitan sitä, että yleensä täällä kyselee hintoja ihmiset, jotka ei tiedä mistään mitään ja kuvittelee itse tekevänsä paljon.

Sanoisin, että 150 000 Euroa menee, jos oikeasti teette nuo kaikki itse.

Vierailija
2/13 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

* perustukset 10.000-50.000 riippuu pohjasta. (paalutus/räjäytys). Meillä itse tehtynä pohjien kanssa + paalutus 40.000e.

* itse rakennettuna heittäisin, että talonne tulee maksamaan yhteensä n. 190.000 e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakentaminen on vielä ajatustasolla,mutta itse tässä vaan mietiskelin asioita.

Vierailija
4/13 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pohjana niin n 150-200k€.

t 2 taloa rakentanut

Vierailija
5/13 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

125 asuinneliöitä ja lisäksi autokatos alle 150 000 € yhteensä.

Vierailija
6/13 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakentaminen? tontti on valmiina,pohjatyöt ovat ilmaiset,itse rakennetaan,ainoastaan pakolliset putki ja sähkötyöt tekee ammattilainen. Yhteen tasoon tulee ja ei mitään krumeluureja,perus puutalo "pitkästä tavarasta" (osin lautatavara omasta takaa)..

Siis työt eivät maksa? maansiirtotyöt ei maksa, Sora / täyttö ei maksa, betonit ei maksa, putket ei maksa, styroksit ei maksa, raudat ei maksa...

Vierailija
7/13 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähkö- ja putkiurakoista sen verran, että meille tarjottiin 120 neliön omakotitalon sähkötöitä urakkana 10-15 tuhatta euroa, siis eri tarjoukset vaihtelivat tällä välillä. pelkkä ilmanvaihtoputkien asentaminen olisi myös maksanut useita tuhansia, itse laitettiin ja eristettiin, tarvikkeet maksoi varmaan jotain 1000-2000 euroa. ilman ilmanvaihtokonetta, joka maksoi kai jotain 3000. meillä ei ole sisustukseen sijoitettu rahaa juuri ollenkaan, sähkötkin on itse vedetty, sähkäri käyny vain kytkemässä, putkihommat tehty alusta loppuun itse, mut rahaa on kyl palanu yllättävän paljon silti. meillä tosin kellari, joten ei ihan voi vertailla, mut asuinkerros siis toi 120 neliötä. pelkät sähkötarvikkeet maksaa useita tuhansia, putkista ja vesijohdoista nyt puhumattakaan. kannattaa ottaa vähän selvää mitä kaikki maksaa ja laskeskella kaikki yläkanttiin esim pelkkä sisäovi maksaa 100 euroa kappale, ulko-ovet useita satoja, meillä ikkunat alakertaan maksoivat 2000e ja oli halvat, toinen toimittaja tarjosi samoja ikkunoita 4000e. itselläni ainakin oli ruusuiset kuvitelmat, ei ollut mitään käsitystä miten kalliiksi kaikki tulee. pelkkä vintin lattia maksoi useita satoja euroja.

Vierailija
8/13 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite ja sisällä sähkötekniikka, keittiö ym laadukkaasti toteutettu. Perustukset, maatyöt jne näykmättömiin jäävä sälä voi viedä tuhottomasti rahaa.

Vierailija
9/13 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaksi vaihtoehdoksi kyllä ihan kannatettava.. En tiedä säästääkö edes pitkästä tekemällä + kauhea vaiva + yleensä ne ei edes ole niin nättejä taloja.. Eli jonkinlainen runkotoimitus edes olisi mun mielestä ihan suositeltava, jos tulee osa ulkoseinistä niin siinä on vielä itselle oikein riittämiin tekemistä!

Ja sitten toinen asia mitä aina ihmettelen kun ihmiset kyselee talon kustannuksia ja kuulostaa et ollaan pienellä budjetillä liikenteessä niin ok-talossa on aina paljon enemmän kuluja (pihaa, ylläpitoa, vakuutuksia) mitä jossain osakkeessa, moniko oikeasti ymmärtää ettei sellaisessa asuminenkaan nyt ihan ilmaista kuitenkaan ole vaikka miten olisi oma talo..

Vierailija
10/13 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä pitkästä tavarasta tehtynä parisuhde ja perhe-elämä sekä kaikki rahat vuodeksi-pariksi.

Vierailija
11/13 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on ollut rakentamassa montaa taloa ja itse olen asunut koko lapsuuteni omakotitalossa.kyllä täällä vuokrallakin on kuluja,vuokran päälle (1000e)sähköt,vedet,vakuutukset,no jäte ja kiinteistövero puuttuu,mutta kuitenkin

ap

Vierailija
12/13 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olin minäkin asunut omakotitalossa, tosin en tarkoittanutkaan yllätyksillä varsinaisen asumisen kustannuksia. mutta siis me olimme mieheni kanssa myös seuranneet läheltä useita talonrakennusprojekteja ja mieheni oli ollut paria taloa rakentamassa. yhdet tutut rakensivat pitkästä, sen nähtyämme totesimme että talopaketti on ainoa vaihtoehto, mut siinäkin menimme metsään et kuvittelimme että se helpottaa paljonkin. yllättävän paljon aikaa (ja rahaa) upposi ihan sellaisiin pikkujuttuihin kuin salaojat, sadevesiviemärit, rännit, ne hiekat ja sorat, tosiaan ne styroxit, raudat, lattialämmitystarvikkeet, ei sitä vaan ihan voi kuvitella ennen kuin joutuu itse ne kaikki hankkimaan. pienistä puroista muodostuukin iso virta. meillä vielä kuistit tekemättä ja sisustus kesken. itse ajattelin esim asiasta mitään tietämättä että yhdellekään seinälle ei sit tule tapettia kun ne tulis niin kalliiks. enpä tiennyt miten kallista maali on, miten paljon sitä tarvitaan, mikä loputon työ seinien tasoittamisessa on jne jne. kuvittelin myös että selvitään halvalla kun ostettiin kaikki laatat jostain poistomyynnistä, enpä tiennyt sitä että laastit ne vasta maksaa, ja vesieristystarvikkeet.

no siis kyllä uskon et talon saatte pystyyn 150 tonnilla, mut en kyl suosittele pitkästä tavarasta rakentamista, ei siinä säästä niin paljon et olis vaivan arvoista.

Vierailija
13/13 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei tee seiniin nauhatasoitusta niin ylitasoitus maksaa 5€/m2+ maalit ja tapetit; laatoitukseen saa varata rahaa tuplasti laatan hinnan - ne kosteussulut ja laastit on todella kalliita.