Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän lapsillamme tulee olemaan nelikymppisen terveys vielä vanhuksena

Vierailija
06.10.2009 |

Lääketiede edistyy, syövät pystymään parantamaan jne. Ja tänä vuonna syntyneillä lapsilla tulee olemaan läpi elämänsä sellainen terveys mitä nykypäivän 30-40-vuotiailla on. Eli vanhuksia sellaisina raihnaisia, joina heidät muistamme, ei tulevaisuudessa enää ole.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketiede edistyy, syövät pystymään parantamaan jne. Ja tänä vuonna syntyneillä lapsilla tulee olemaan läpi elämänsä sellainen terveys mitä nykypäivän 30-40-vuotiailla on. Eli vanhuksia sellaisina raihnaisia, joina heidät muistamme, ei tulevaisuudessa enää ole.

jos läpi elämän on 30-40-vuotiaan terveys? Kuukahtaa vaan yhtäkkiä "täysin terveenä"?

Vierailija
2/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nelikymppisen kunto, vaikka on 73v. Kävelee reippaasti, kuntoilee, pyöräilee, ei ole lääkityksiä. Ei varmaan ole tarkoitus, että tulevaisuuden seitsenkymppiset näyttää nelikymppisiltä, vaan että niillä on halutessaan mahdollisuus elää tervettä elämää, terveempää mitä nyt keskiverto 70v elää.

samanlaisia on pilvin pimein nyky 70vuotiaissa.

Vastahan oli jossain juttua että nyky lapset ovat ensimmäiset jotka kuolevat nuorempina kuin vanhempansa. On muuten asia johon uskon. Kun minä olin koululainen 70-luvulla oli koko koulussa yksi, siis yksi viidestä sadasta, ylipainoinen oppilas. Nyky lapsista taitaa olla 1/5 ylipainoisia. Läskiin ja liian helppoon elämään kuolevat nyky lapset nuorena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. TODELLA raihnainen vajaa 4-kymppinen

Ps. Toivon, että lapseni tosiaankin tulevat olemaan terveempiä kuin itse olen!!

Vierailija
4/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nykynuoret kuitenkin liikkuvat liian vähän (eivät kaikki) verrattuna esim. omiin vanhempiini jotka kävelivät kouluun, tekivät ruumiillisia töitä jne. Söivätkin ehkä terveellisemmin tai ainakin vähemmän käsiteltyä ruokaa.

Eivätkö nykylapset syö vain sipsejä, ranskanleipää, hampurilaisia, juovat päälle cokista?

Vierailija
5/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotiaat, joilla on nyt sama kroppa kuin minulla lähes nelikymppisellä. Minulla oli sentään nuorempana tosi hyvässä kunnossa kroppa.

Vierailija
6/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska vanhentumista ei voida estää ilman geeniterapiaa (jota ei saada laajaan käyttöön vielä ihan lähitulevaisuudessa, ikävä kyllä); vanhuuden 'raihnaisuuden' aiheuttaa erään geenin aktivoituminen.

Mekanismi on kehittynyt estämään kilpailu sukupolvien välillä, joskin se ihmislajissa on nykyisin täysin turha.

Elämänlaatu varmasti paranee lääketieteen kehittyessä huomattavasti; esim. leukemian hoito tulee piakkoin olemaan samaa luokkaa 1-tyypin diabeteksen kanssa.

Vierailija
7/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä jutussa tarkoitettiin sitä, että tulevaisuudessa vanhuksia eivät vaivaa monet nykyisin tunnetut taudit, vaan ne pystytään parantamaan. Esim syöpään keksitään lääke viimeistään 20 vuoden kuluttua jne.

Vierailija
8/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nelikymppisen kunto, vaikka on 73v. Kävelee reippaasti, kuntoilee, pyöräilee, ei ole lääkityksiä. Ei varmaan ole tarkoitus, että tulevaisuuden seitsenkymppiset näyttää nelikymppisiltä, vaan että niillä on halutessaan mahdollisuus elää tervettä elämää, terveempää mitä nyt keskiverto 70v elää.

Vierailija
9/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaisin mieluummin vanhoihin aikoihin jolloin asuttiin kotona kunnes kuoltiin. Vaikka sitten jo seitenkymppisenä. Mua ei yhtään houkuttele ajatus satavuotiaaksi elämisestä, kyllä tämä maailma on nähty vähemmässäkin ajassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi