sinä ompelutaitoinen, jolla ei ole aikaa ommella:
onko sinulla kotona "kangasvarastoa". Itse olen teininä ommellut paljonkin, ja sitä peruja kakenlaisia jämäkankaita on jonkinasteiset pinot. Nyt muuton yhteydessä on vakaa aikomus saada kerrankin säilytystila kunnolla riittämään. Mietin, että onko noita mitään itua säilyttää. Onhan se kätevää, että kun haluaa paikata jotain, niin tilkkulöytyy heti kotoa, mutta jos jotain isompaa ompele, mitä ei kovin usein tapahdu, niin kangaskauppaanhan pitää suunnistaa joka tapauksessa. Säilytteletkö itse kankaita? Kysymys siis luonnollisesti sellaisille, joilla ei ole hehtaarikokoista lämmintä omakotitalon vinttiä, vaan niukahkot tai keskinkertaiset säilytystilat
Kommentit (5)
annoin mm. paljon kankaita päiväkotiin. Taisin jättää itselleni vain kaksi kangasta. Toinen on harmaata pitkiä helmikirjailuineen - joskus pitää vääntää iltapuku, kun keksin mallin.
kaipa mullakin edessä on joku karsiminen ja puolittainen säilyttäminen...
tehtyä. Myönnän, että se on jokseenkin typerää, sillä osa kuoseista on tosi out. Muttaolen hamsteri. Toisaalta, niistä saa myös kivoja raitoja esim urheiluvaatteisiin tai niistä voi ommella nyörejä jms. Lisäksi kuvittelen, että joskus yritän tehdä tilkkutöitä. SItten joskus.
Olen kyllä viime aikoina suunnitellut, että voisin lahjoittaa tilkut ja palat kouluun askartelumateriaaliksi.
itse olen ollut töissä kangaskaupassa yli 10 vuotta niin mitä luulet, onko kankaita kertyny=).. ei kaappitolkulla mutta varastossa on muutama hylly täynnä. en ole hamsteri mutta oikein ihania kankaita ei malta heittää poiskaan vaikka tietää ettei niitä koskaan tule tehtyä mitään. ihan pikkutilkut olen alkanut heitää pois. ja totta on, että jos jotain meinaa tehdä, niin monesti pitää hakea uutta kangasta kaupasta. mutta aina ennen kuin ostan uutta niin käyn omassa kangasvarastossa katsomassa että olisiko siellä jotakin käyttökelpoista. ja aika usein kyllä on kun ei ole liian kranttu.
Tein kahta eri kokoa olevat mallitilkut. 10cmx10cm ja 25x25cm. Jos kangasta oli vähemmän, en säästänyt. Jos kankaasta riitti, leikkasin suoraan tuon kokoiseksi tilkuksi. Toki jos oli hurjasti enemmän, niin säästin kokonaisena.
Nyt tilkkupinot on suoria ja selkeitä ja silloin samana iltana ompelin jo 2 tilkkupeittoa, toisen collegeista ja toisen puuvillakankaista. Vanutin ja vuoritin. Ne on olleet lapsilla vaunupeitteinä käytössä.