Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorista äideistä

Vierailija
01.10.2009 |

Kertokaahan minkä takia on kamalat ennakkokäsitykset?

Jatkuvasti saan vihasia ja halveksuvia katseita,

ikäni vuoksi..

Itse en sitä osaa ymmärtää mutta ehkä joku

osaisi kertoa mistä tämä johtuu? =)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

katseet ovat ikäsi vuoksi? Olisikohan takana kuitenkin jotain muuta?

Itse voisin kuvitella katsovani vihaisesti / halveksivasti esim. äitiä, joka on ylipukenut lapsesi, syöttää pullosta vaunuissa vaakasuorassa makaavaa vastasyntynyttä (on nähty, mutta ei nuori äiti), huutaa lapselleen / on välinpitämätön lapsestaan jne... Voiko kyse olla jostain tällaisesta?

Vierailija
2/13 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on perusilmeiltään tympeitä usein ja sopivalla ennakkokäsityksellä ne voi tulkita miten vaan.

Mulle tuli esikoisen ollessa vauva joku vanha nainen päivittelemään, onko lapsi mun ja kuinka nuorena aloitetaankaan nykyään. (joo, ennenhän ei aloitettu) En osannut ottaa henkilökohtaisesti ja nauraen vastasin. Sokeahan tuo oli, kun olin jo 30-vuotias ja näytin siltä kanssa.:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain esikoisen 21-vuotiaana. Ja kyllä mä huomasin että esim. päiväkodissa mua jotenkin "syrjittiin". Siinä päiväkodissa missä mun lapsi oli, oli muut vanhemmat reilusti vanhempia. Ehkä mä olin joku kummajainen.

Hyvin sen huomasi siinä vaiheessa kun sain toisen lapsen. Olin silloin 27-vuotias ja lapsi meni päiväkotiin kun olin 30-vuotta. Kohtelu oli ihan erilaista kuin silloin esikoisen aikoihin.

Mitä siitä opin? Opin sen että itse en ainakaan iän takia rupea ketään syrjimään tai tee heti omia johtopäätöksiä. Nuori äiti voi olla ihan yhtä hyvä ja rakastava äiti kuin vanhempikin äiti.

Vierailija
4/13 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

katseet ovat ikäsi vuoksi? Olisikohan takana kuitenkin jotain muuta?

Itse voisin kuvitella katsovani vihaisesti / halveksivasti esim. äitiä, joka on ylipukenut lapsesi, syöttää pullosta vaunuissa vaakasuorassa makaavaa vastasyntynyttä (on nähty, mutta ei nuori äiti), huutaa lapselleen / on välinpitämätön lapsestaan jne... Voiko kyse olla jostain tällaisesta?

Kyse ei voi olla mistään tuollaisesta,mitään tuollaista en ikinä tekisi.

Useasti vaan kuulee juuri lauseen "kuvittelet vain",mutta kyllä sen huomaa ja tuntee miten ihmiset katsovat.

T.ap

Vierailija
5/13 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä monet ovat kauhistelleet että "teini-äiti", itse en vain koe olevani sellainen, sain esikoiseni kun olin 18,olen onnellisesti parisuhteessa ja asiat ei voisi olla paremmin kuin nyt,molemmat rakastetaan lastamme hirveästi ja toista lasta olimme jo miettineet.

T.ap

Vierailija
6/13 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni on nuori äiti ja itse olen tuleva nuori äiti. Varsinkin busseissa keräämme katseita. Käyttäydymme asiallisesti, pukeudumme farkut-villapaita-linjalla, lapsi on sopivasti puettu ja rauhallinen. Eli olemme aivan normaaleja ihmisiä, ainoastaan huomattavasti nuorempia verrattuna ensisynnyttäjien keskiarvoikään. Tuijottelu ei jää epäselväksi, kun joku roikkuu bussin penkillä ja kyylää avoimesti (lähestulkoon putoaa penkiltä).

Valitettavasti en ap osaa kertoa miksi näin tapahtuu. Todella rasittavaa se on.

Vierailija
7/13 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kypsä äidiksi ja ettei hän ole ehtinyt hankkia ammattia ja elää kenties yhteiskunnan tuella. Nuori äitiys yhdistetään alhaiseen koulutustasoon ja ongelmaiseen perheympäristöön. Jotkut sitten luulevat, että tuijottamalla nuoria äitejä, he saisivat nuoret äidit käsittämään, että he ovat pohjasakkaa tms. Se on kyllä omituista.

Itsellänikin on ennakkoluuloja nuorta äitiyttä kohtaan, ehkä siksi että olin itse parikymppisenä täysi kakara (joka onneksi tajusi tehdä abortin raskauduttuaan), mutta itse kyllä pyrin ennemmin olemaan ystävällinen ja tukemaan nuoria äitejä kuin tuijottamaan halveksivasti. Luontevampaa mielestäni.

Vierailija
8/13 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä kakaroita ennnenvanhaan tehtiin hyvinki nuorena kun naimisiinki mentiin jo 17-18 vuotiaana!!! tämä on tätä nykyaikaa! mä oon ainaki tyytyväinen omista muksujeni saannista ekan sain VASTA 21vuotiaana ja nyt on kolmas ja VIIMENEN tulossa olen 30v ja viimenen rajapyykki lasten saannille mun mielestä, kyllä ne lapset pitää nuorena tehdä että jaksaa ja eikä oo täys kalkkis muksujen päästyä ripille!!!

Vierailija
9/13 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaiset on niiiin juntteja. Ole sina se isompi/fiksumpi ihminen siina tilanteessa, alaka valita.

26v koululaisen aiti.

Vierailija
10/13 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitsevan enemmän yhteiskunnan tukitoimia kyrsii monia. Lastenhankinnan koetaan olevan vapaaehtoinen teko, joten ajatellaan, että pitäisi olla riittävän kypsä hoitamaan lapsensa hyvin ilman erityistä tukea.

Vierailija
11/13 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuijottelupaikkoja.

Olen huomannut että siellä kaikkein "ikävimmät" äidit. Kokemusta on monen eri tahon järjestämistä toiminnoista lapsille.

Äti vm-78 ( jota varmasti luullaan 20.vuotiaaksi).

Vierailija
12/13 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on muitakin nuoria äitejä ketkä kokee samaa.

Ja silloinkun tulin raskaaksi mietimme miehen kanssa loppuun asti asian ja koimme molemmat olevamme valmiita lapseen,ja niin olemme olleetkin.

t.ap

Vierailija
13/13 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kasvoiltani teini. Olen saanut osakseni paljon katseita ja kerran kahvilassa juttelin erään äidin kanssa niitä näitä. Sitten se yhtäkkiä kysy multa minkälaista on olla teiniäiti :) Kerroin siinä sitten ikäni ja kysyin häneltä myös. Se oli itse 28 ja mä jo 31 joten se meinas tippua penkiltä. Että näin... Oon myös kokenut katseita jokapaikassa myös mieheni kanssa joka on myös baby face. Baareissakin saa vielä henkkareita näytellä. Synnärilläkin oltiin ensin niin kauhuissaan nuoresta synnyttäjästä kunnes pyysin lukemaan tiedoista ikäni tarkemmin... Toivoo vanhenemista...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi