Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helppoa tämä laihtuminen,

Vierailija
01.10.2009 |

kun ei ole nälkäkään. :)

Viime vuoden kesän alussa painoin 84 kg ja päätin aloittaa ns. karppauksen. Paino laskikin 3 kk:n aikana 10 kg vaikka kesä menikin grillaillessa kaikkia herkkuja.

Syksyllä kyllästyin ja rupesin syömään "normaalisti", hiilihydraattien määrää en tarkkaillut enää.

Painoni pysyi talven yli 74 kilossa ja keväällä taas karppaus kehiin. 2kk ja paino tippui 67 kiloon.

Nyt olen taas syönyt 5kk normisti ja maanantaina alkoi uusi karppausjakso. Muutama kilo pois taas tällä kertaa... Stressitön tapa laihtua minulle.

Muita, jotka karppaavat jaksoissa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alotin karppauksen, mustaki varmaan tullee tollanen sekakäyttäjä:) Nytki kyl jo repsahtelen lähes päivittäin, mutta syön tyyliin 2 karkkia ja se on siinä, ei tee mieli enempää...(aiemmissa dieeteissä tullu just jotain hulluja mässyjä, ku kituuttaa liikaa) Tää karppaus on kyllä ihanaa, kaikki ruoka maistuu aina hyvältä, ku voita, juustoa ja kermaa, ikinä ei oo nälkä ja paino tippuu silti! Mut eiks noi buustaukset ookki paikallaan, jos paino jumittaa esim.?! Sulla vaan meleko pitkiä buusteja :)

Vierailija
2/21 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut siksi tämä onkin stressitöntä. :)

Vaaka näytti tänä aamuna 64,8 kg, että siitä se taas lähtee...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnitän huomiota hiilihydraatteihin. Ja olen myös laihtunut maltillisesti mutta tasaisen varmasti sillä, että olen vähentänyt hiilareita. Lisäksi tietenkin liikun säännöllisesti. Nälkää en myöskään ole nähnyt :)

Vierailija
4/21 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minun ei tee edelleenkään mieli vanhaa hiilihydraattiruokaa. Siksi karppailen, melko rennosti, ja jatkan samaa linjaa tästä eteenkinpäin.

Vierailija
5/21 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä syötte esim päivälliseksi yhdenviikon aikana?

Vierailija
6/21 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisiko jotain sivustoa jossa voisi käydä tutustumassa?

Vierailija
7/21 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ajattelin yrittää pitää tästä yhtäjaksoisempaa. Karppasin ekan kerran pari vuotta sitten, silloin -8 kiloa puolessa vuodessa. Paino pysyi todella hienosti n. vuoden verran kunnes aloin syödä liikaa hiilareita ja liikaa tavallisia herkkuja ja lopetin liikunnan.

Nyt olen taas aloittanut uudelleen ja kuukaudessa 3 kiloa AINAKIN.

Vierailija
8/21 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsokaa South beach dietti sivua googlella. Siellä terveeliseet karppausohjeet!

Pääasiassa jätät perunan, leivän, makaronit ja riisin pois, kuin myös murot ja puurot. Syöt paljon kasviksia ja vähärasvaista lihaa, kalaa ja kanaa, kananmunia, juustoja jne...

laihtuu tahtomattaankin :)

Vierailija
9/21 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistan lohisuikaleita wokkivihannesten kera:). Vihanneksia ja juureksia tulee syötyä todella paljon. Pidän tästä tavasta todella paljon. Ainut on että iltaisin tekee mieli vähän makeaa. Yleensä syönkin pari palaa 70 % suklaata ja se riittää!!!

Vierailija
10/21 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähähiilihydraattisia ruokavalioita on monia mutta yhteisenä ideana on

- vähentää reippaasti hiilihydraattien saantia

- lisätä rasvan saantia

- välttää lisäaineita ja muunneltua ruokaa.

Ja yleislinjana on, että kun sokerit ja muut nopeasti sokeristuvat hiilihydraatit jäävät ruokavaliosta pois, verensokeri ei ruokailujen jälkeen nouse pilviin eikä insuliinintuotannon tarvitse erityisesti hillitä sitä. Silloin ei myöskään verensokerit romahda alalukemiin eikä ihmiseen iske ruoanhimo jo kohta edellisen ruokailun jälkeen. Ja näillä eväillä ei tarvitse laihtujankaan nähdä nälkää. Se jos mikä on kummallista : )

Vierailija
11/21 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juustolla gratinoitua parsakaalia ja vihersalaattia. Ruoan päälle juon kermakahvin ja syön palan 81 prosenttista suklaata. Vähän vaatimattomasti siis tänään : )

Vierailija
12/21 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo karppaus terveellistä jos on sokerit jo hieman koholla?

Itselläni on ja kun tuntuu etten laihdu muulla keinoin kuin karppaamalla, mutta pelkään että onko se "epäterveellistä" sitten tällaiselle?

Yleissuositushan on diabeetikolle että pitäis hiilareita syödä. Itse olisin mieluusti ilman niitä!

Tietääkö kukaan?

Vierailija
13/21 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oo sen terveellisempi, kuin muukaan karppaus, ei ainakaan todistetusti. Esim. atkinsissa ja paleologisessahan syödään nimenomaan rasvaista lihaa.

Vierailija
14/21 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskemaan alle lääkitysrajan, kun hän alkoi kehoituksestani karppaamaan.

Lue lääkäri Antti Heikkilän kirja Diabeteksen hoito ruokavaliolla. Kiisteltyähän tämä on, mutta panee kyllä miettimään, miksi diabeetikon pitäisi ehdoin tahdoin nostaa verensokeriaan kun ongelmia on juuri sen säätelyssä. Ilman sokeri- ja hiilihydraattisapuskoita verensokerit pysyvät aika nätisti yhdellä tasolla ilman nousuja, ilman laskuja.

Vierailija
15/21 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä syötte esim päivälliseksi yhdenviikon aikana?

1. Lasange, josta levyt korvattu kesäkurpitsalla ja munakoisolla

2. Possun lehtipihvi ja voissa paistettuja kasviksia juustokuorrutteella + lasi punkkua

3. Coleslawta, tonnikalaa ja raejuustoa + mantelileipää

4. Karppipitsaa (pohja munasta, juustosta ja soijajauheesta)

5. Kolmen juuston kermassa haudutettua kananfileetä, kesäkurpitsa+munakoisopaistosta

6. Karppipiirakkaa (Jauhelihaa, munia, juustoa, kermaa sekasin ja uuniin), coleslawta

7. Naudan lehtipihvi ja kasvispaistos(kaupan pakasteesta)

Vierailija
16/21 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo karppaus terveellistä jos on sokerit jo hieman koholla?

Itselläni on ja kun tuntuu etten laihdu muulla keinoin kuin karppaamalla, mutta pelkään että onko se "epäterveellistä" sitten tällaiselle?

Yleissuositushan on diabeetikolle että pitäis hiilareita syödä. Itse olisin mieluusti ilman niitä!

Jos on vain vähän koholla, tuskin mitään vaaraa. Ite sain ton mittarin raskaana ollessa ja oon huvikseen mittaillu karppauksen aloitettua, vaikkei oo koholla. On kyllä niin tasaisena pysyny sokerit että huh! Eiks kuiten oo hypoglykemiaa ollu joillain?? Mutta jos näyttää, et sokerit liian alhaset, niin sitte lisää sitä hiilarimäärää esim. 5g päivä, niin kauan että normaalitasolla.

Vierailija
17/21 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niminen lääkäri aiheutti viime vuonna haloota sillä, että suositteli nimenomaan diabeetikoille karppausta (GI-metoden, GI=glykemiskt index). Eli sen sijaan että pumppaisi kehoonsa insuliinia, diabeetikon pitäisi syödä oikeanlaista ruokaa. Ei vain välttää sokeria vaan myös huonoja hiilareita jotka yleensä nostavat verensokerin nopeasti!

Vierailija
18/21 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin aloitin hyvällä menestyksellä mutta päässyt retkahtamaan joten pitäisi ottaa uusi spurtti. Mutta mitä syötte aamupalaksi? Minä yleensä puuroa kun on helppo ja nopea mikrossa mutta mitä sen tilalle??

Vierailija
19/21 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
20/21 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekonia, maustamatonta jogurttia, raejuustoa, kinkkua, TONNIKALAA jne. Vihanneksia ei saa unohtaa tietenkään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi