G: Minkä verran aiot pistää joulun jälkeen lahjoja rahoiksi?
Alkuvuoden rahapulaa voi hyvin helpottaa myymällä tarpeettomat tai tyhmät lahjat. Mitenkäs teillä?
Kommentit (7)
ja niin vähäarvoisia, ettei niistä saisi yhtään mitään myytäessä.
En kyllä raaskisikaan.
mä annan tosi paljon joululahjoja ja saan myös vastaavasti paljon lahjoja.
Mä saan hyvin paljon lahjoja, joilla en tee mitään ja jos on ostettu Stockalta, Sokokselta, Marimekolta, menen lahjapaperin kanssa liikkeeseen ja vaihdan mieluisaan.
Ne mitkä on itse pakattu, mietin onko mulla tuttua kenelle se sopisi. Jos on, laitan itselleni ylös sen lahjavihkooni ja lahjan lahjakaappiin. Pieni yläkaappi. Jos ei vieläkään löydy oikeaa osoitetta, vien kellariin, jossa on erikseen laatikko, jossa on kirpparitavarat.
Olen vuosien jälkeen saanut kotini lähes roinavapaaksi ja en anna joululle mahdollisuutta sen tuhoamiseen.
Hyvin harvoin ihmiset edes muistavat mitä antoivat.
Mäkin sain viime vuonna ainakin 5 kynttilää lahjaksi ja olin just Ikean alesta ostanut varmaan 20 kpl.
No, niitä nyt annan sitten tänä vuonna eteenpäin, kun ei niin paljoa kerkee edes vuodessa polttaa.
Ja ehka jotain kynttiloita.
Mutta tahan asti kunnon lahjat, mista jotain rahaa vois saada, ovat kaikki tulleet tarpeeseen.
Sitähän voisi antaa saadut lahjat takaisin antajalleen seuraavina lahjoina, jolloin saisivat varmasti jotain itselleen mieluista. Eihän kukaan kuitenkaan ole antanut sinulle sellaista, mistä ei itse pidä.
Meidän varastossa (appivanhempien tyhmiä) lahjoja avaamattomissa pakkauksissa laatikkokaupalla - tuu hakeen pois ja myy eteenpäin. Paitsi pitää tehdä se mun mieheltä salaa, kun hamstraa kaiken ja mitään ei sais antaa ilman!