Ronklaako muiden 7-v. tytöt kengistä???
Meidän 7-v. on täysin mahdoton kenkien suhteen. Ymmärrän kyllä, että jotkut kengät tuntuvat ihan oikeasti huonoilta, mutta kun hänelle ei kelpaa MIKÄÄN!!
Taas palasimme kenkäostoksilta tyhjin käsin, vaikka tyttö sovitti viittä eri mallia. 5-v. pikkusiskolle kengät sen sijaan löytyivät tuosta vain - kuten aina.
Jos kyse olisi vain epämieluisasta väristä, niin voisin "pakottaa" tytön ottamaan hyvän tuntuiset, mutta väärän väriset. Ja olen joskus tehnytkin niin. Mutta kun kaikki kengät kiristävät, puristavat, lonksuvat tai hankaavat, niin en viitsi pakkotoimiin ryhtyä. Ehkäpä ne oikeasti tuntuvat huonoilta.
Voiko tuon ikäisellä on niin hankalan mallinen jalka, ettei oikeasti muka mikään sovi??? Ainakin kenkämyyjien mukaan tytön jalka on näyttänyt ihan normaalilta.
Kommentit (5)
Mulla on todella hankalan mallinen jalka ja kenkien löytäminen on todella työn takana. Usein joudun sovittamaan monen kaupungin kengät ja ottamaan ne mitkä jalkaan istuvat. Olivat sitten mieleiset tai ei. Ei lonksuvilla ja puristavilla kengillä voi kävellä. Varsinkin kun sitä tekee samat kegät samaan aikaan.
Ehkä täytyy sitten ostaa hänelle sellaiset. Saa nähdä, vieläkö kelpaavat, ja löytyykö niitä ylipäätään. En tiedä kuin yhden kaupan täällä, joka niitä myy.
ap
Eli 80-130e per pari...
t. 2 jolla rahat muutenkin tiukalla
tosin ecot oli huonot, mutta vain Wikingit kävi.
Omalla tyttärelläni (myös 7v) on hyvin kapeat jalat ja sopivien kenkien löytäminen on aina ollut todella vaikeaa, aikaavievää - ja kallista...
Hän on myös erittäin tarkka siitä, että kengät sopivat juuri eikä melkein, minkä kyllä ymmärränkin, kurjahan se on melkein-sopivissa kengissä kulkea!
Ei meilläkään kenkäkaupanmyyjät juuri ole tuota kapeusongelmaa huomanneet, itse vain tiedän sen ja usein ovat lopulta joutuneet myöntämään ettei heillä ole tuolle jalalle sopivia kenkiä.
Ei siinä ikävä kyllä auta muu kuin kierrellä ja sovittaa;-)