Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onnistuuko suolentyhjennys kotona ennen synnytystä (kakkajuttuja...)

Vierailija
29.09.2009 |

Onko kokemusta itse kotona tehdystä peräruiskeesta ennen synnytystä? EKan lapsen kohdalla suolta ei tyhjennetty ja musta oli toosi inhottavaa, kun ummetuskakat tuli samaa kyytiä pihalle vauvan kanssa.

Tokassa käynnistetyssä synnytyksessä suolentyhjennys tehtiin sairaalassa ja koko operaatio oli musta ällö. synnytys eteni lisäksi niin nopeasti, etten enää pystynyt pöntöllä tarpeeksi kauaa käkkimään, vaan sitä vedensekaista tavaraa taisi tulla vielä salissakin.

Nyt tiedossa taas käynnistys ensi viikolla ja mietin onnistuisiko tuo puuha kotona kaikessa rauhassa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tyhjennetty sairaalassa ja synnytys eteni sen jälkeen vauhdilla. Mitä teet jos synnytys alkaakin kotona ja etenee vauhdilla. Sinulla on jo muutenkin useampi lapsi joten synnytys voi muutenkin olla aika nopea.

Vierailija
2/12 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että tarvitaan sellainen vesipussi ja letku...?

Kiitos vielä jos tarkennat!

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/12 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ensin meni vedet, siitä tuli kakkahätä ja avot!

Sitä tulikin sitten saavillinen.

Vierailija
4/12 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et ole liian kipeä. Apteekista saat suolentyhjennykseen tarkoitetun vesipussin jossa on letku, maksaa pari euroa. Sinne ruumiinlämpöistä vettä ja anna palaa. Itse teen tuota paastotessa aina iltaisin, ei todellakaan ole ihmejuttu. Vettä menee litra-puolitoista, mutta synnyttäessä tuskinpa niin paljon, kun vauvakin vie tilaa suolistolta. Mutta menee mikä menee.

Vierailija
5/12 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla synnytys käynnistetään, joten ei pitäisi olla kiirettä homman kanssa. Nämä vauvat kun viihtyvät vatsassa liiankin hyvin. Tuo toinen on ilmeisesti jokin lääke jolla homma hoidetaan...?

ap

Vierailija
6/12 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta enintään 2 dl tuubi, joka sairaalassa laitettiin oli kyllä hyvä. Makasin kyljelläni. Kätilö pruuttasi varovasti tuubin sisällön peräsuoleeni, odotin pari minuuttia, menin pöntölle. Suoli tyhjeni siististi ja kiivuttomasti.

Vierailija
7/12 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesipussilla tyhjentää? Jos et, niin älä tuomitse. Itselle on tehty tuo tuubitruuttaus toiseen synnytykseen, ja kyllä se voisi aika hankalaa ja kömpelöä olla itselle laittaa viimeisillään kun ei ole enää niin notkea ja vetreä. Ei minulta ainakaan olisi onnistunut. Vesipussin letkun pää pysyy Ja mitä siisteyteen tulee, niin ihan tasan sama siisteys ja kivuttomuus on molemmissa, sen verran paljon on kokemusta niistä. Enemmän sotkua tuosta tuubista takuulla tulisi itse laittaen.

Vierailija
8/12 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tolla Mikrolaxilla otin omatoimisesti. Ihan pieni tuubi, ei mitään 2 dl/vesi/pussi/letku ruljanssia.

Vierailija
9/12 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paastopaketilla, jossa oli pussisysteemi ja muistaakseni ei ollut mitenkään hankalaa. Vatsa tosin taisi siinä vaiheessa olla jo aika tyhjä... Vähän mietityttää, että onnistuuko tuo homma näin paksuna ja saanko kaiken ulos. Vai voiko käydä niin että musta tulee liikkuva aikapommi, joka on täynnä vettä ja kakkaa, joka vain odottaa laukeamista. Anteeksi tämä roisius, mutta toimiikohan tuo vesisysteemi, jos on useamman päivän ummetus takana.

Ettei mulle käy niin, että bussissa matkalla käynnistykseen tapahtuu jotain sanoinkuvaamattoman noloa ja karmivaa. Olisikohan viisainta hoitaa homma jo edellisenä iltana...

Vastauksista kiittäen,

ap

Vierailija
10/12 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ensin meni vedet, siitä tuli kakkahätä ja avot!

Sitä tulikin sitten saavillinen.

mulla kanssa.kotona suihkussa tuli molemmat. *punastus*

Varttitunnissa oli tyttökin ulkona siitä kun päästiin sairaalaan :)

Vierailija
11/12 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyy apteekista ihan hyllystä tai voi kysyä nimeltä. Paketissa on useampia, joten voit vaikka kokeilla kerran ennen kuin on tositilanne.

Vierailija
12/12 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon synnyttämässä yksin kotona au sattuu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme