Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rasittaa tämä yhteispiha-asuminen!!!

Vierailija
29.09.2009 |

Itsellä kaksi alle kouluikäistä lasta, jotka leikkivät rivitalon pihalla muiden talon lapsien kanssa. Ärsyttää nuo katseet ja päiden puistelut muilta asukkailta. Ei siis kovin lapsiystävällistä. Ja mummot ovat pahimpia!!

Lapset leikkivät normaaleja leikkejä. Eikä naapureiden pihoille ole lupaa mennä. Tottakai pallo välillä osuu johonkin pensaaseen eikä kaikki hiekat pysy aina hiekkalaatikolla ja välillä lapsista lähtee ääntä, tappelua ja kiukuttelua kuten myös riemun kiljahduksia. Luulisi, että ihmiset muistavat oman lapsuuden tai sitten muuttaisivat sinne mummonmökkiin.

Tulisivat mummot mukaan pihalle ja kertoisivat lapsille vaikka tarinoita omasta lapsuudestaan - toiveajattelua.

Ei sitä tarvitsisi tietenkään niin välittää toisten katseista ja tosiaan tänään mun kohdalla yksi mummo puisti päätä.. mutta ei sitä osaa niin kova olla, ettei missään tuommoiset tuntuisi.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja missä ne teidän lapset sit leikkis jos ei taloyhtiön leikkipaikalla? Ei oo kellään naapurilla tähän nokan koputtamista, kunhan ei lapset tosiaan tee luvattomia (=riko tms) tai mee yksityispihoille.

Vierailija
2/19 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minua todella rasitti se, että taloyhtiömme piha (joka oli suoraan takapihamme päässä) oli täynnä omien ja muiden taloyhtiöiden lapsia, illalla notkuvia nuoria jne. Joo, toki omatkin lapset siellä leikki, mutta ärsyttäviä olivat sellaiset yli-ikäiset koululaiset taloyhtiön ulkopuolelta, jotka veivät keinut ja muut pienemmiltä lapsilta. Ja se melu! Kesäaikaan ei pystynyt omalla pihalla olemaan lainkaan rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei, näin kyllä oikein. Puisti paheksuvasti päätään ennen minua, mut mä sitten tahallaan tervehdin reippaasti ja kyllä siltäkin sitten tervehdys tuli mumisten.

Mutta tätäkö elämä nykyään on..

Vierailija
4/19 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka mikään mummeli en vielä olekaan... Kyllä mä haluan omalla pihalla olla rauhassa enkä kuunnella kauheaa mekastusta ja katsella ohikiitäviä palloja sun muita. Siksi olemme omakotitalossa :).

Vierailija
5/19 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just toi on se syy, miksi tykkään olla vuokralla opiskelija-alueelle. Nuoret ihmiset ei ole niin tiukkapipoisia, ja lapsilla on tilaa temmeltää ja leikkiä. Meillä on ihana yhteispiha, joka on hyvin varusteltu, ja johon ollaan yhdessä naapureiden kanssa hommattu leikkimökki kalusteineen, sählymaalit ja leluja lapsille. Mahtavaa, kun oma taaperoni otetaan isompien lasten leikkeihin mukaan luontevasti, ja lapset tällä pihalla on tosi sosiaalisia. Ainoa huono puoli on, että koska piha on kiva ja me äidit ilmeisesti helposti lähestyttäviä, niin tässä käy sit muiltakin pihoilta paljon porukkaa. Mä en muuttais tästä ikinä, mut valitettavasti mies ei voi loputtomasti opiskella...;)

Vierailija
6/19 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sana yhteispiha on ihan syvältä, rakennetaan talojen ympärille melupaikka. Ennen oli puistot, mihin lapset menivät. Nyt ne meluavat ikkunoittemme alla. Onneksi on tiiviit ikkunat. Kesällä ei puhettakaan, että voisi ikkunoita/parvekkeen ovia pitää auki. Helteellä on tosi vaikeaa.

Vierailija
7/19 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut eivät ymmärrä typerillä pikkuaivoillaan että toiset kärsivät siitä kirkumisesta ja rääkymisestä.

Idiootit ja vähä-älyiset minä minä ja minun lapseni papseni ihmiset eivät osaa opettaa lapsilleen ettei tarvitse kurkku suorana huutaa.

Leikkiä voi ilman sairaalloista rääkymistäkin.

Vierailija
8/19 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut eivät ymmärrä typerillä pikkuaivoillaan että toiset kärsivät siitä kirkumisesta ja rääkymisestä.

Idiootit ja vähä-älyiset minä minä ja minun lapseni papseni ihmiset eivät osaa opettaa lapsilleen ettei tarvitse kurkku suorana huutaa.

Leikkiä voi ilman sairaalloista rääkymistäkin.

Juuri näin. Ja mamma huutaa päälimmäisenä. Lapsien voi käskeä olla hiljempaakin!

Vierailija
9/19 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vaikka mikään mummeli en vielä olekaan... Kyllä mä haluan omalla pihalla olla rauhassa enkä kuunnella kauheaa mekastusta ja katsella ohikiitäviä palloja sun muita. Siksi olemme omakotitalossa :).

Kyllä se melu omakotitalonkin pihaan kuuluu ihan samalla tavalla, jos jossain lähiössä on, missä tontit on joitakin kymmeniä metrejä kanttiinsa.

Vierailija
10/19 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo sana yhteispiha on ihan syvältä, rakennetaan talojen ympärille melupaikka. Ennen oli puistot, mihin lapset menivät. Nyt ne meluavat ikkunoittemme alla. Onneksi on tiiviit ikkunat. Kesällä ei puhettakaan, että voisi ikkunoita/parvekkeen ovia pitää auki. Helteellä on tosi vaikeaa.

Vielä, kun vanjemmat tupakoivat takapihalla.

Vierailija
11/19 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Lapset saa leikkiä, jopa äänekkäästi. Sisälläkö pitäisi huutaa ja riehua?

Johonkin se energia pitää purkaa, hippaa, parkouria ja pistettä mennään, ja kyllä, toisissa leikeissä on pakko huutaa (esim piste).

Nykyajan ihminen on vaan niin poteroitunut ja hedonistinen narsisti, että kellään ei saisi olla kivaa, ei edes lapsilla.

Vierailija
12/19 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se melu omakotitalonkin pihaan kuuluu ihan samalla tavalla, jos jossain lähiössä on, missä tontit on joitakin kymmeniä metrejä kanttiinsa.

Niin, jos. Meillä lähimpään naapuriin 0,5 matkaa. Oma rauha, paras rauha. Ja oma ranta kruunaa kaiken!

Vierailija
13/19 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ettei saa kiljua pihalla ja toisten pihalle ei mennä. Mutta en ymmärrä miksi joku, jota äänet häiritsevät, muuttaa asumaan esim. yhteispihan viereen. Eikö siinä asuntoa valitessa tule mieleen, että ahaa tuossa on lasten leikkipaikka, sieltä voi tulla melua, en siis halua asua tässä asunnossa. Kun lapsemme olivat pieniä, ostimme asunnon, josta näkyi siihen leikkipaikalle. Ja kun muutimme lasten ollessa isoja, etsimme asunnon kaukaa leikkipaikoista ja muista melun lähteistä, koska siinä vaiheessa en enää halunnut kuunnella niitä lasten ääniä.

Sama juttu ravintoloissa, en ymmärrä miksi lapsettomat menevät syömään lasten leikkipaikan viereen vieden tilaa lapsiperheiltä (kun olisi tilaa kauempanakin) ja sitten mulkoilevat kun lapsiperheiden lapset kauempaa kulkevat heidän pöytänsä ohi ja leikkipaikalta tulee ääniä...

Vierailija
14/19 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska minua todella rasitti se, että taloyhtiömme piha (joka oli suoraan takapihamme päässä) oli täynnä omien ja muiden taloyhtiöiden lapsia, illalla notkuvia nuoria jne. Joo, toki omatkin lapset siellä leikki, mutta ärsyttäviä olivat sellaiset yli-ikäiset koululaiset taloyhtiön ulkopuolelta, jotka veivät keinut ja muut pienemmiltä lapsilta. Ja se melu! Kesäaikaan ei pystynyt omalla pihalla olemaan lainkaan rauhassa.

ah, minäkin aikanaan paheksuin kun 12-vuotiaat keinuivat ja mun 3 v ei päässyt (jonottamatta) keinumaan. Nyt kun oma esikoinen on liki 12v tajuan vasta että lapsi se on edelleen ja toki saa mennä leikkipuistoon keinumaan.

Vierailija
15/19 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näille äitiliineille ei sitten mahdu päähän sellainen asia, että jotkut tekevät ihan oikeasti töitä kotona. Minulle olisi ollut aivan mahdoton asia, jos olisin joutunut työskentelemään näiden pikkukultien kiljuessa ikkunan alla. Meillä leikkipaikka oli tarpeeksi kaukana taloista ja edessä vielä isoja pensaita suojaamassa ääniltä. Kyllähän siellä äitiliinit valittivat, etteivät pensaiden vuoksi nähneet hiekkalaatikolle ikkunasta, mutta pensaita ei hävitetty. Ja niin ne jasmiinit kukkivat edelleen entisellä paikallaan. Lapsia ei enää taloyhtiössä ole. Ja minäkin olen jo eläkeiässä.

Kyllä, tein etätöitä, mutta onneksi työhuone on hiljaiseen suuntaan ja asuntomme sijaitsee vielä niin, ettei talon ympäri pääse juoksemaan, koska meillä on päätyasunto ja olemme laittaneet taloyhtiön luvalla aidan, joka estää juosentelun. Nyt olen lomalla ja sitten jäänkin suoraan eläkkeelle.

Vierailija
16/19 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja näille äitiliineille ei sitten mahdu päähän sellainen asia, että jotkut tekevät ihan oikeasti töitä kotona. Minulle olisi ollut aivan mahdoton asia, jos olisin joutunut työskentelemään näiden pikkukultien kiljuessa ikkunan alla. Meillä leikkipaikka oli tarpeeksi kaukana taloista ja edessä vielä isoja pensaita suojaamassa ääniltä. Kyllähän siellä äitiliinit valittivat, etteivät pensaiden vuoksi nähneet hiekkalaatikolle ikkunasta, mutta pensaita ei hävitetty. Ja niin ne jasmiinit kukkivat edelleen entisellä paikallaan. Lapsia ei enää taloyhtiössä ole. Ja minäkin olen jo eläkeiässä.

Kyllä, tein etätöitä, mutta onneksi työhuone on hiljaiseen suuntaan ja asuntomme sijaitsee vielä niin, ettei talon ympäri pääse juoksemaan, koska meillä on päätyasunto ja olemme laittaneet taloyhtiön luvalla aidan, joka estää juosentelun. Nyt olen lomalla ja sitten jäänkin suoraan eläkkeelle.

Hyvä kun pääsit eläkkeelle, nykyaikana työelämässä ei pärjää tuolla keskittymiskyvyllä.

Vierailija
17/19 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän lapset ovat kovaäänisiä, sillä isossa päivähoitoryhmässä ei muuten saa huomiota ja ääntään kuuluviin kuin rääkymällä ja kiljumalla korvia viiltävästi. Vanhemmatkaan eivä juuri välitä kasvattaa ja opastaa lapsiaan maltilliseen äänenkäyttöön.

AP toivoi, että rivitalon mummot tulisivat pihalle ja kertoisivat lapsille vaikka omasta lapsuudestaan. Idealismia! Jos näin tapahtuisi, niin jopa olisi täällä taas vinkujia ja moittijoita. Mummot kertovat vanhaa hapatusta. Nyt eletään toisenlaisessa maailmassa. Ja ainakin rollaattorilla liikkuvat vanhukset pelkäävät riehuvia lapsia, jotka huomaamattaankin saattavat tönäistä mummon tai vaarin kumoon. Omin voimin ylös pääsy on monelle mahdoton. 

Vierailija
18/19 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Lapset saa leikkiä, jopa äänekkäästi. Sisälläkö pitäisi huutaa ja riehua?

Johonkin se energia pitää purkaa, hippaa, parkouria ja pistettä mennään, ja kyllä, toisissa leikeissä on pakko huutaa (esim piste).

Nykyajan ihminen on vaan niin poteroitunut ja hedonistinen narsisti, että kellään ei saisi olla kivaa, ei edes lapsilla.

Miksi VAIN lapsilla saisi olls kivaa? Ei se ole lapselta pois, jos hänet opettaa olemaan huutamatta koko ajan.

Vierailija
19/19 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu...kalliit lasitetut parvekkeet ollaan maksettu, mutta viihtyväisyys siellä olematonta, kun yhteispihoilta , jotka talojen keskellä. kantautuu sellaista möykkää. En ymmärrä tätä suunnittelua...ennen rakennettiin puistot lapsille ja saivat siellä möykätä ja kiljua, nyt ne möykkäävät siinä talojen välissä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän