Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pph-hoitolasten vapaapäivistä tietävät!

Vierailija
28.09.2009 |

Kuinka aikaisin pitää ilmoittaa jos meinaa pitää vapaa-päivän. Voinko esim pari päivää aikaisemmin ilmoittaa esim tiistaina sanoa että perjantaina en viekään hoitoon?

Tuleeko hoitomaksuun alennus jos hoidossa vaín 4pv/vko, eli 1 vp viikossa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hoitoaikasopimukseen on kirjattu nuo vapaapäivät. Edellisellä viikolla täytyy ilmoittaa.

Vierailija
2/12 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsi on kuukauden yhtäjaksoisesti pois hoidosta ja se on ennalta ilmoitettu :(

Eli yhdestä vapaapäivästä viikossa ette saa mitään alennusta.

Riittää esim että edellisenä päivänä ilmoitat,että pidätte huomenna vapaapäivän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. mulle ilmoitettiin eilen, että tänään ei lapsi tulekaan hoitoon. On sekin ihan ok, mutta olisi kyllä kiva tietää aikaisemmin, jos se on vanhempienkin tiedossa. Hoitomaksuista en tiedä, kun kunta ne laskuttaa, mutta käsittääkseni noin vähistä vapaista veloitetaan täysi maksu.

Vierailija
4/12 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hoitomaksu menee kokonaan tältäkin ajalta :(

Tarkistin vielä asian kunnasta.

Vierailija
5/12 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuussa. Alentaa siis hoitomaksua. Edellytyksenä on, että vanhemmat ilmoittavat edellisellä viikolla poissaolopäivän. t. 2 ja pph

Vierailija
6/12 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta käsittääkseni maksavat ihan täydestä ajasta kunnalle.

Kun minä taas en saa palkkaa noilta päiviltä jolloin lapset ovat poissa.

pph

Vierailija
7/12 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsella on jatkuvasti enintään 17 hoitopäivää kuussa, on oikeutettu hoitomaksun alennukseen. Hoitosopimukseen kirjataan erikseen montako hoitopäivää kuussa on. Hoitopäivät ilmoitetaan kirjallisesti hoitopaikkaan ennen kuun vaihdetta. Vuosiloma ja sairaslomat eivät ole oikeutettuja alennusperusteita. Yksittäisistä "muuten vaan" vapaapäivistä ei saa maksuhyvitystä.

Näin meidän kunnassa.

Toki vapaapäivän voi ilmoittaa vaikka samana aamuna, ettei lapsi tule tänään (kuten esim. yllättäen sairastuessa), mutta hoitajalle tietysti mukavampaa saada tieto aikaisemmin. Erityisesti jos hoitaja käy lasten kanssa retkillä tms. vaikuttaa päivän toimintaan.

Vierailija
8/12 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan palkan normaalisti vaikka paikalla on ainoastaan kaksi lasta (normaalisti 4). t. 2

Vierailija
9/12 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylimääräisistä vapaapäivistä (joita ei ole kirjattu hoitosopimukseen) ei saa hyvitystä, ellei vapaapäivät johdu _hoitajan_ menoista/vapaista tms. (Jos hoidon tarpeen väliaikainen väheneminen tiedetään ennalta, voidaan joskus tehdä uusi hoitosopimus siksi aikaa)

Sairastapauksissa voi hyvitystä saada jos lapsi on yli puolet hoitopäivistä pois _sairauden_ takia. Kokopäiväisellä se siis on yli 11 päivää.

Kun ite olin pph, mulle riitti, että ilmoitti vaikka edellisenä päivänä, että tenava ei tule, niin en odotellut turhaan. (Sairastapauksissa tietty riitti ilmoitus aamullakin...)

Yksityiset on sitten asia erikseen. En tiedä miten heillä käytäntö yleensä on.

Vierailija
10/12 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin menettääkö hoitaja palkan? Siis teen hänelle karhunpalveluksen? Meidän lapset on hänen ainoat hoitolapset.

Vierailija
11/12 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuukausipalkka enkä mitään menetä, jos lapsia on vähemmän kuin on varattuja paikkoja. Jos lapsia ei ole yhtään hoidossa, joudun tarhaan töihin tai sitten pidän palkatonta tai ylityövapaata. Yhdenkin lapsen kanssa pitää mennä tarhaan.

Vierailija
12/12 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meillä oli lapsi pph:lla niin hoitaja selvästi sanoi, että saa lapsimäärän mukaan palkan, että jos joku on paljon poissa ja lyhyempiä päiviä hoidossa niin vaikuttaa suoraan palkkaan. Itse yrittäjänä hain lapsen välillä ihan kesken päivänkin pois ja pidin silloin tällöin aina arkena omia vapaita, jolloin lapsi ei mennyt hoitoon.

Itseä vaan vaivasi, että aina kun hain lapsen aikaisemmin tai pidin vapaan lapsen kanssa niin hoitaja sai vähemmän palkkaa:/ Sanoinkin kerran hoitajalle, että minu puolesta ainakin voi sinne paperiin kirjoittaa, että lapsi on ollut joka päivä täyden päivän hoidossa, vaikka olisikin aiemmin haettu..en tiedä sitten että viitsikö kuitenkaan kirjoittaa..

Väärin kuitenkin tuollainen käytäntö, että hoitajaa sakotetaan, jos lapsi ei tule hoitoon tai on lyhyemmän päivän hoidossa!