Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä lapsi ihastuu oikeasti ekan kerran, kokemuksia?

Vierailija
28.09.2009 |

Minulla 5lk poika joka on nyt aivan rakastunut. Miten tähän pitäis suhtautua? Tuntuu että ovat kokoajan yhdessä ja soittelevat taukoamatta?

Kaverit on nyt jäänyt ja harrastukseenkin saa patistella tosissaan?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihastunut ekan kerran 11-vuotiaana.

Vierailija
2/32 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

11-vuotiaana taisin minäkin ekan kerran ihastua. Siis sillä tavalla, että se oli huomattavasti syvempää. Ei mitään vanhempaan serkkuun tai idoliin ihastumista. Samaan poikaan olin ihastunut varmaan 5-6 vuotta, kunnes rupesin seurustelemaan itse. Vielä silloinkin tuli ajateltua tätä ensimmäistä ihastusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus viidennellä luokalla ihastuin ihan tosissaan ja pitkäkestoisesti . se oli kuitenkin sellaista salassa haaveilua. Samasta pojasta taisin tykätä vielä yläasteenkin O_o. Lukiossa sitten aloin vasta oikeasti säätämään poikien kanssa.

Meillä moni "seurusteli" ekaa kertaa juurikin 5. tai 6.:lla luokalla. Hurjimmat pitivät kädestä kiinni tai vaihtoivat pikaisen pusun. Jutut kestivät yleensä muutaman viikon. Vakavammaksi homma muuttui vasta yläasteiässä.

Vierailija
4/32 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2009 klo 11:44"]

eikä kiinnostusta tyttöihin ollenkaan :-)) Luokkakaverit ehkä vähän enemmän katselevat tyttöjä mutta kellään ei ole mitään konkreettista meneillään. Siinä mielessä tuo kuulostaa tosi aikaiselta teillä, etenkin jos jo pussaillaankin. Puhutaan sentään siis vasta 11-vuotiaista!! Ei kai teidän auta muu kuin yrittää selittää, että seksin aika kuitenkaan ole vielä pitkään aikaan - ja varmistaa että poika osaa käyttää kondomia, kaiken varalta. Minä kyllä varmaan yrittäisin myös ohjata enemmän kavereiden joukkoon ja muuhun tekemiseen.

[/quote]

No joo, eiks ne briteissä oo moni ton ikäinen jo raskaanakin?

Vierailija
5/32 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset 5 viestiä ap:n itsensä kirjoittamia.

Vierailija
6/32 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella seurustelu ei ole vakavaa, ei kannata huolestua:) se on semmoista yhdessä hengailua vaan ja yhtäkkiä tekstarilla jätetään tai kaveri vie lapun:D

Vierailija
7/32 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihastuin ekan kerran 4-vuotiaana. Muistan vieläkin sen tunteen ja aika lailla sama perusvire siinä oli kuin missä tahansa aikuisenkin ihastumisessa. Ei siis todellakaan vain sitä, että tapasin kivan ihmisen, vaan se herätti ihan toisenlaisia fiiliksiä. Seuraavan kerran ihastuminen tuli joskus 10-vuotiaana.

Vierailija
8/32 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

6lk luokalle tuli uusi tyttö, joskus vieläkin ajattelen sitä.
Olen googlettanut sen eikä löydy mitään järkevää, nimi voinut muuttua ym.

Vierailija
9/32 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ihastuin luokallani olevaan poikaan. Näimme ja juttelimme, se oli tietenkin sellaista viatonta kaverihengailua, meitä oli iso kaveriporukka. Mitään soittelua ei ollut. Ekan kerran ihastuin 8 vuotiaana Herreyksen(voittivat euroviisut 84) poikiin, mutta se olikin sellainen idoli-ihastus :)

Ap, uskon, että menee aikanaan ohitse, ja kuulostaa ihan normaalilta. Voit toki muistutella, että muutakin elämää on olemassa, kuin se ihastus.

Vierailija
10/32 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat jo pussailleetkin? onko sekin normia jo?

Vierailija
11/32 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kiinnostusta tyttöihin ollenkaan :-)) Luokkakaverit ehkä vähän enemmän katselevat tyttöjä mutta kellään ei ole mitään konkreettista meneillään. Siinä mielessä tuo kuulostaa tosi aikaiselta teillä, etenkin jos jo pussaillaankin. Puhutaan sentään siis vasta 11-vuotiaista!! Ei kai teidän auta muu kuin yrittää selittää, että seksin aika kuitenkaan ole vielä pitkään aikaan - ja varmistaa että poika osaa käyttää kondomia, kaiken varalta. Minä kyllä varmaan yrittäisin myös ohjata enemmän kavereiden joukkoon ja muuhun tekemiseen.

Vierailija
12/32 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisellä luokalla ja sitä rakkautta kesti 16 vuotiaaksi asti. Poika oli saman ikäinen ja ihan oli samalla tavalla ihastunut.

Vierailija
13/32 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihastuin ensimäisen kerran 11v ja olinnihastunut häneen koko ala-asteen ja ja ylä asteelta 2lk

Vierailija
14/32 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuin ekan kerran eskarissa. Sit 9 vuotiaana ja kymmenvuotiaana

Vierailija
15/32 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä, mutta kerran, poika oli silloin 9-10 v, tuli koulusta kotiin, en tarkkaan muista oliko jo täyttänyt 10.

Yhtäkkiä hän siinä ollessa huokaisi, huomasin että oli vähän allapäin, hän sanoi: Mä olen rakastunu.

Oli varmaan hetken hiljasta, ja sitten hän sanoi: mutta kaikki muutkin luokan pojat on rakastunu siihen tyttöön.

Ymmärsin sitten, miksi oli vähän murheellinen. Mutta vaikuttaa että on päässyt tästä yli.

Vierailija
16/32 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan hyvin; alta kouluikäisenä ihastuin korviani myöten naapurin poikaan joka oli reilusti vanhempi, varmasti yli 10-vuotias! :-) Poika ajeli polkupyörällä meidän talon portin edessä edes takaisin, ja minä huutelin pihasta että "filmitähti"! En edes oikein tiennyt mikä on filmitähti mutta jotain tosi hienoa ja niin sanoin sen sitten hänelle. 

Mitään muuta tekemistä meillä ei toistemme kanssa ollut, koskaan ei edes puhuttu toisillemme sen enempää. Hänellä omat kaverit ja touhut, samoin minulla, pikkulikalla. Veljeni meni kihloihin 4-vuotiaana saman ikäisen tytön kanssa. Yhdessä kulkivat ja poimivat kukkia. Oltiin kihloissa.

He olivat todella kiintyneet toisiinsa ja kuin paita ja peppu. Ohi sekin meni sitten aikanaan.

Kyllä lapsellakin on tunteet, vaikka siinä ei mitään tietoisen seksuaalista olekaan.

Vierailija
17/32 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihastuin ensimmäisen kerran 1 luokalla ensimmäisenä koulupäivänä. Ai kauhea, ku nolottaa vieläkin, koska olin "nopean toiminnan nainen" ja pussattiin tän mun ihastuksen kanssa monta kertaa sillon. Ei ihme, että sain parhaan kaverini kanssa kutsun hänen synttäreilleen ainoana tyttönä. Kyseinen ihastus kuivui kokoon, kun opittiin tuntemaan toisemme paremmin.

Vierailija
18/32 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä luokalla oikeasti rakastunut :)

Vierailija
19/32 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuin ekan kerran 9-vuotiaana yhteen samanikäiseen poikaan. Poika tykkäsi pelata jalkapalloa aina koko välitunnin, ja mä katoin sitä välitunnin ajan. En uskaltanut puhua pojalle mitään ensin, mutta seuraavana vuonna puhuin:) Oltiin sitte yhdessä, mutta vaihdoin koulua, ja ei enää tavattu.

Vierailija
20/32 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihastuin 1. kerran jotain 5v ikäisenä Onnen Päivien Fonzieen 😁 Se on siis eka ihastuminen, jonka muistan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi