Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä pettämisestä yli?

Vierailija
26.09.2009 |

Meillä on yhteistä elämää takana jo 16v ja siitä on oltu naimisissa 10v. Lapsia meillä on neljä 1-6v ikähaarukalla.

Muutama kuukausi sitten sain vahingossa tietää mieheni pettäneen minua. Tuosta pettämisestä on jo vuosia aikaa, mies ei vaan koskaan ole siitä minulle kertonut. Tiedän, että rakastan miestäni ja hän minua, sen ovat nämä yhteiset vuodet osoittaneet kun vastoinkäymisiä ollut. Tässä ei liene oleellisinta tuo pettäminen, vaikka loukkaahan sekin, vaan se, että mies on vaiennut siitä. Toisaalta en tiedä, olisinko tuolloin reagoinut toisin, jos olisin saanut heti tietää miehen pettäneen.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mieti, että mitä yksi erehdys siinä merkkaa.

Näin minä ainakin tekisin.

Toisaalta omien tunteiden (ja vihan) tukahduttaminen ei ole hyvä. Ole vihainen/pettynyt/itkuinen tai miltä sinusta tuntuukin mutta älä jää kiinni siihen. Sitten keskityt tuohon kokonaisuuteen ja mietit mitä oikeasti haluat ja onko sen arvoista.

Kun puhut miehellesi asiasta, niin yritä keskittyä siihen miltä sinusta tuntuu, niin ei tule syyttelyn makua (niin helposti ainakaan).

Vierailija
2/2 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies petti pikkulapsiaikana, oltu yhdessä lapsesta asti eikä kummallakaan aiempia suhteita. Pettämisen tapahtuessa oltiin oltu 20v yhdessä, nyt 28v.

Minä olin aikeissa jopa jättää mieheni, mutta hyvä ystäväni sanoi viisaasti, että pikkulapsiaikana ei kannata erota, sillä sitä todennäköisesti katuisi myöhemmin. Niinpä päädyimme sitten parisuhdeterapiaan ja raskasta se oli, mutta kannatti, nyt suhteemme on entistä vahvempi ja tuntuu, ettei meitä voi mikään erottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä