Miksi mulla on aina kylmä?
Olen terve, normaalipainoinen, paljon urheileva ihminen. Ärsyttää kun jalat ja kädet on aina kylmät, eikä sellaista hellettä tulekaan että pärjäis t-paidassa. Ja joka paikassa pitää olla sulkemassa ikkunoita, kun toiset haluis tuulettaa. Mistä oikein voi olla kyse?
Kommentit (12)
Älä vaan alkoholisoidu muuten.
Mieheni osti kaksi vuotta sitten joululahjaksi peiton, joka lämpenee sähköllä. En ole uskaltanut käyttää - olen ennakkoluuloinen kun tiedän peiton sisällä olevan ohuita sähkölankoja....mies tarkoitti varmaaan hyvää lahjallaan.
50/100 -luokkaa. Siitäkö se voi johtua?
Ja mulla myös matalat paineet, en ole ajatellut aiemmin et vois johtua siitä?
Syötkö tarpeeks? Nukutko? Muistatko juoda vettä urheilun jälkeen ja muutenkin levätä?
Näistä ihan pikkujutuista voi olla kiinni. Kannattaa ensin laittaa ne kuntoon ja kokeilla viikon pari ja jos ei toimi niin lääkäriin.
Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa kylmyyttä ja etenkin ääreisverenkierto voi olla heikko monen muun asian lisäksi. Käypä verikokeessa, siihen ei tarvitse edes lääkärin lähetettä vaan voi varata labrasta ajan. Lääkärillä pitää sitten tietenkin käydä tuloksien vuoksi. Jos löytyy tuollainen vaiva niin se on kyllä helposti ja edullisesti lääkittävissä vaikkei koskaan paranekaan. Kolmen kuukauden lääkitys maksaa alle kymmenen euroa, lääkärit ja labrat kerran vuoteen sitten jotain riippuen siitä käytkö julkisella vai yksityisellä. Julkisella aloittavat hoidot yleensä myöhemmin kuin yksityisellä niin kuin muissakin sairauksissa.
mutta esim. imuroidessa on tosi kuuma. Otan usein istuessani ryynipussin lämmittämään käsiä ja jalkoja. Talvella kädet ovat tietokoneen ääressä kylmät, talo ei hyvin tiivistetty.
Sisareni kertoi saavansa jalkansa lämpimiksi raastamalla inkivääriä ja teki teetä päivittäin jonkun aikaa. Nyt on lämpimät aina ilman inkivääriäkin, ja uskoo juoman parantaneen.
Olin pari tuntia ulkona tänään - kaunis ilma. Pesin ikkunoita saaden itseni tosi kuumaksi, melkein hikoilin noustessani ylös tikkaita ja alas...ja sitten istahdin klo.18.00 aikoihin kahvikupilliselle pihalle, kun lämpimät päivät kuulema loppuu. Kai siinä tuli vähän vilu koska aurinko ei pihalle pääse puiden takaa ja päätin lämmittää itseäni sisäisesti. Otin pari kupillista kuumaa totia, marjamehua ja Giniä, niin eipä palella enää.
Joskus haaveilen että minulla olisi pullo konjakkia sänkyni vieressä, ja aina viluttaessa ottaisin 1 ruokalusikallisen sitä. Kokemusta on ettei enempää tarvitse, niin veri kiertää.
Kaikkein inhottavinta on sängyssä, jos ei saa unta viluissaan, laitan joskus jo valmiiksi ryynipussin jalkopäähän lammittämään peiton alta patjaakin. Ompelin isoja pusseja, sisällä kauraa ja ohrakin joissain...
Mieheni osti kaksi vuotta sitten joululahjaksi peiton, joka lämpenee sähköllä. En ole uskaltanut käyttää - olen ennakkoluuloinen kun tiedän peiton sisällä olevan ohuita sähkölankoja....mies tarkoitti varmaaan hyvää lahjallaan.