Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Clomifem

Vierailija
25.09.2009 |

Onko kellään kokemusta Clomifenista, uskaltaa ko syödä jos ei pääse ultraan varmistamaan ettei tule seitosia tms.? Pillerit olleet ½ vuotta kaapissa ja nyt tuntuu, että ne on pakko ottaa avuksi... Mutta työni vuoksi en pääse ultraan...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kerran ultrattu clomi-kuurin aikana ja silloin oli annoksella 2tabl./pvä yksi follikkeli kasvamassa. Tämän jälkeen lääkäri totesi, että pelkät ovulaatio-testit riittää hyvin. Kaksosia enempään tulee clomifenilla HYVIN harvoin, ja kaksosetkin on melko harvinaiset, eli siksi monet klinikat ovat jättäneet nuo clomien ultra-seurannat kokonaan pois.

Nyt syön taas sokkona, mutta olen menossa yksityiselle ihan vaan varmistamaan tilanteen seuraavassa kierrossa. Mutta vain siksi, että olen aloittanut kuurin nyt monen vuoden jälkeen sokkona ja haluan tietää auttaako ylipäätään ollenkaan...

En olisi huolissani siis ap:n housuissa.

Vierailija
2/7 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ensimmäisessä kierrossa kun clomeja söin ja menin ultraan, todettiin, että clomit kasvattavat vain kahta suurta kystaa! Ei yhtään söpöä munarakkulaa :( Nyt kielto syödä clomeja kunnes kystat on pois!! Kannattaa siis käydä kurkkaamassa, että miten lääkkeet toimii. Aina ei "vaarana" ole vain monikkoraskaus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clomit ei aiheuta monisikiöraskauksia oikeastaan ollenkaan, useinmiten siinä tapauksessa on jo johtofollikkeleita joka tapauksessa kasvamassa kaksi.

Minulla ei pelkät clomit tepsineet lainkaan - ei ainakaan lääkärin haluamana ajankohtana suurellakaan annoksella ( 3 tbl ) mutta kun siihen lisättiin metformin aloin ovuloimaan ja toisesta kierrosta clomifen + metformin tärppäsi. Yhteensä olen siis syönyt eskoista + kakkosta yrittäessä noin 10 kiertoa clomeja, joista siis vain kahdessa ovulaatio testin mukaan, mutta ultralla ei follikkelia kummassakaan tapauksessa löydetty kun ovulaatio tuli niin paljon myöhemmin.

Ja tämä myöhäinen ovulaatio loi lääkärin mukaan ihan yhtä tyhjän kanssa - no tuolla tuo 1/2 vuotias kiljuu iskän kanssa yläkerrassa !!

Vierailija
4/7 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan sain itse tänään reseptin Clomifeniin, ja aloitan heti seuraavassa kierrossa (2kk-tauko-2kk-tauko- jne) lääkäri ei puhunut monikkoraskauden riskistä, mutta ultra tehdään kierron 10pv jotta nähdään limakalvon tila. Clomifen voi ohentaa limakalvoa haitallisen paljon. Ilmeisesti monikko-riski ei ole kummoinen koska ultraus tehdään vain tuossa ekassa kierrossa, kyöhemmin ei ole tarvetta.

Vierailija
5/7 |
14.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clomit toimii usein myös seuraavan 1-2 kierron ajan. Mulle gyne suositteli käyttämään kuuri ja sitten 1-2 välikiertoa ilman clomeja. Clomi-kuurin jälkeen kaksi seuraavaa kiertoa oli kuin olikin säännölliset ja oviskin tapahtui, mitä ei kyllä ilman clomien vaikutusta tapahtuisi! Kannattaa pitää välikiertoja.

Vierailija
6/7 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yritettiin toista lasta vajaa kolme vuotta! Minulla kierto oli jäänyt epäsäännölliseksi ensimmäisen synnytyksen jälkeen! Saatiin keltarauhashormonilla kuriin ja otettiin siihen sitten vielä avuksi Clomifem! Yhden tabletin ennätin syödä ja keltarauhaset siihen päälle ja seitsemän viikon päästä todettiin tuplaraskaus! Silloinen Gynekologi ei maininnut mitään siitä että pitäisi ultralla katsoa montako munasolua on kypsymässä! Eli sokkona mentiin ja 7 raskausviikolla todettiin monikkoraskaus! Kaikki meni hyvin ja nyt kaksospojat ovat 2v2kk! Jälkeenpäin olen jäänyt miettimään sitä että kuinka huonosti olisi voinut käydä, kun ultra ennen hedelmöittymistä jätettiin tekemättä!

Vierailija
7/7 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis viime kierrossa söin sen 1 tabl. kierron 3-7päivänä ei tulosta nyt uudelleen ootellaan ov:ta nyt josko sais alkaa tikuttamaan. mä oon käynyt viimeksi klinikalla 11/07 sain siis silloin yllätys luomu plussan ja nuo clomifenit jäi kaappiin nyt olen niitä sitten alkanut syödä kun toiveissa olisi sisarus tyttärellemme. meillä ei löytynyt mitään syytä lapsettomuuteen ja minulla pitäisi muutenkin olla mahdollisuudet monikko raskauteen silti niitä minulle määräsi =)

kokeile myös digitaalisia ovulaatio testejä on oikeesti aivan ihania.

soita klinikalle jos sille tuntuu kysy mitä mieltä he ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi