Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI lasta ei saa pukea siististi??

Vierailija
25.09.2009 |

Anopin kanssa on jatkuvaa vääntöä asiasta ja naljailee minulle lasteni vaatteista, jotka ovat muka liian siistejä. Vaatteet ovat täysin normaaleja, h&m ja Lindex kamaa, osa ostettu käytettyny huutiksesta/kirppikseltä. Lapseni ovat aina siisteinä ja pidän asiaa itselleni tärkeänä. Anoppi itse puki lapsensa kammottaviin rytkyihin (en siis tietenkään sano tätä hänelle) ja nyt joka kerta kun nähdään valittaa lasteni vaatteista.

Miksi?

Muutenkin naljailee minulle asiasta kuin asiasta ja erittäin epäkohteliaaseen, lapselliseen sävyyn. Menee hermot!!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset eivät ole edes kenkien arvoisia.

Vierailija
2/16 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisit anopillesi että nykyään vaatteet ovat erilaisia kuin ennen vanhaan.

Todella ihania settejä löytyy kaupasta.

Pikkulapsille verkkareitakin joita tuskin on ollut silloin 60-70 luvulla kaupassa..

Itsekin tulen pukemaan tulevan lapseni juuri tuollaisiin vaatteisiin ja olen äidilleni sanonut että turha kaivaa vanhoja hänen vaatteita ullakolta jossa on koin puremia sun muita..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänen nuoruudessaan kudottiin vaatteet itse eikä hän voi ymmärtää miksi käyttää monet kympit rahaa lasten vaatteisiin kun voisi käyttää vanhoja uudestaan ja uudestaan

Vierailija
4/16 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on haalinut lapsilleni joitain aivan kamalia kirppislöytöjä tyyliin "maksoin tästä vain 5 senttiä" ja pukee näitä lapsilleni aina kun silmä välttää. Kerrankin pojallani oli pussihihainen pitsipaita. Olen sanonut, että lapsilla käytetään meidän vaatteita, niitä ei saa alkaa vaihtelemaan, mutta puhe ei mene perille. Vastineeksi tulee korkeintaan saarna siitä miten kamalia vaatteita ostan lapsilleni.

En vain ymmärrä miksi anoppini tekee näin, vaikka tietää, että hermostun tällaisesta. Osaako muut sanoa?

Vierailija
5/16 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet vie enää lapsia anoppilaan ettet ole paikalla itse jos tuo peli ei lopu..

ihan kuin tahallaan ärsyttääkseen sinua tekisi tuollaista..minulla ainakin leviäisi pinna.

sano miehellesi että puuttuu asiaan.

josko hän omaa poikaansa kuuntelee sitten paremmin

Vierailija
6/16 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös väännän kättä vaatteista lapsettoman siskoni kanssa.

Hänen ostoksensa on aina liian pieniä ja käytössä hankalia. Hameet on niin lyhyitä, ettei niissä voi leikkiä, puseroissa on liian pienet pääntiet ja frillat, jotka makkaroituu haalarin alla, villatakkeihin laittaa väkisin sellaiset koristenapit, joita ei aikuinenkaan saa kiinni...

Ja eniten ärsyttää se sellainen tyttöjen vaatteiden halpa pimu-look, jota hän suosii.

Vierailija
7/16 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on sanonut, on huutanut.

Siinä vaiheessa anoppi kertoo vain kuinka epäkiitollisia olemme ja minä huono kasvattaja yms.

En oikein jaksa hänen käytöstään ja eniten ihmetyttää MIKSI hän tekee näin?

Vierailija
8/16 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyse ei ole itse asiassa lasten pukemisesta ollenkaan, vaan jollain tapaa katkeroituneesta ihmisestä (anoppisi siis). Hänen on saatava vääntää jotain juttua kanssasi - tietää, että olet sidoksissa häneen lasten kautta, etkä halua varmaan ainakaan lasten kuullen räjähtää silmille.

En tiedä toimisiko, mutta joku on kuulemma käyttänyt "voi mikä sun on" -menetelmää. Laskee käden hellästi naputtajan olkapäälle tms. ja kysyy "nyt tässä taitaa olla takana jotain muuta kuin lasteni vaatteet - haluaisitko puhua siitä...?" Ja ehkä joku on päässyt oikeisiin tuloksiinkin! Sehän olis tietty parasta.

Vierailija
9/16 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse viisikymppinen mummo ja pahaa tekee kun lapsenlapset kitkuttavat farkuissa ja kauluspaidoissa kaiket päivät, puenkin pojille collegehousut heti kun tulevat hoitoon luokseni;) Kivahan se on että on nättiä ja siistiä mutta ainaisia farkut/mekko/kittanat sukkahousut virityksiä en ihan ymmärrä.

Vierailija
10/16 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hän yrittää jollain tapaa näyttää sinulle että on ollut pidempään äitinä ja osaa nämä hommat paremmin kuin sinä koska hänellä enempi kokemusta asioista...

Joidenkin vanhemmat valitettavasti ovat kauheita..

Minun isän äitini varsinkin on aivan kauhea.

hän kun tulee vanhempieni luokse niin alkaa juuri äidilleni marmattaa kun hän ei osaa perunoita keittää oikein, olohuoneen pöytä ei sovi sävysävyyn muiden huonekalujen kanssa (juuri kun äitini oli uuden ostanut), siskolleni sanoi että onpas sinulla maha kasvanut ettet vain olisi raskaana (hän vaan hieman pyöreä mahastansa) ja minä joka odotan esikoistani niin alkaa määräillä miten saan tehdä mitäkin..

Onneksi tuota "ihanaa" minun mummuani näen parikertaa vuodessa enkä sen useammin.

Hän soittelee minulle silloin tällöin, mutta en vastaa puhelimeen juurikin syystä etten halua verenpainettani korkealle :D

Vierailija
11/16 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauhtuneet kotitakit ja reinot? Ne kun on niiin mukavia...

Vierailija
12/16 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatellut, että kyseessä on valtataistelu. Anopillani ei ole tyttöä, jolle olisi siirtänyt omat kasvatusmetodinsa ja nyt häntä ärsyttää, kun teemme mieheni kanssa useimmat asiat erilailla kuin hän. Todella typerää aloittaa valtataistelu, jossa oma asema on takariviläinen. Vanhemmat päättävät lapsistaan ja määräävät säännöt, eivät isovanhemmat.

Ja silti tämä jatkuu...ja jatkuu...ja jatkuu.

Vierailija
13/16 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi ei valita tai näytä farkuissa mitenkään epämukavalta niin uskoisin että tuolloin tykkää pitää niitä päällä:)

tuskin sen ihmeellisemmältä tuntuu löysät farkut lasten päällä kuin aikuistenkaan..eihän minustakaan farkut tunnu epämukavilta..saatika sitten sukkahousut talvella...

Enempi häiritsi itseä lapsena kerrastot joita äiti tuputti päälle pakkasella

Vierailija
14/16 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

10, vaihdatatko muillekin vieraillesi kauhtuneet kotitakit ja reinot? Ne kun on niiin mukavia...

Vierailija
15/16 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieltää farkut peltihousuiksi, joihin änkeydyttiin lattialla selällään maaten ja kenkälusikalla avittaen.

Vierailija
16/16 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ei väliä anopille, mutta vaatteet eivät saa maksaa MITÄÄN. Ja ne eivät myöskään saa näyttää siltä, että maksavat. Olen useinkin joutunut selittämään, että olen ostanut jonkun nätin vaatteen kirppikseltä puolella eurolla, kun muuten anoppi ei anna pitää sitä lapsen päällä. Itsellään toki on aina siistit vaatteet. Huokaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan