G: Paljonko synnytyksesi maksoi?
Kommentit (10)
Sairaalamaksu vuorokausien mukaan, itselläni 2-8 vuorokautta neljässä synnytyksessä.
täällä siis saa kaksi vai kolme päivää ilmaiseksi.
yhteensä koko paukku n. 300 €. Olin viikon sairaalassa minkä lisäksi vauva muutaman vuorokauden valvontaosastolla.
ei maksanut sairaalalle iltatyökorvauksia, sektiota ei tarvittua eikä leikkaussalia henkilökuntineen muutenkaan istukan irrotukseen tai verenvuodon tukkimiseen.
Muuten ihan normisynnytys epiduraaleineen. Kustannusta tuli kun takapäivystäjä tuli kotoa laittamaan mulle pudendaalipuudutuksen kun sitä vaadin.
Osastohoito maksoi 320€, koska sairaalassa meni käynnistysyritysten kanssa 10pv.
Oma lasku oli 5*26=130€
Vauva teholla 7*26=182€
Kalliiks tuli yh-äidille. :(
synnytin siis ulkomailla yksityisellä klinikalla, eikä tarvinnut yhtään maksaa itse vaan vakuutus ja paikallinen Kela maksoivat suoraan. sain vaan laksun kotiin informaatiota varten. Ja ihan tavallinen synnytys, mutta täällä ihan byrokratinen juttu että saadaan rahaa virtaamaan mahdollisimman moneen taskuun (anestesialääkärin visiitti, lastenlääkärin käynti, oma gynis, päivämaksut, oma huone, televisia, puhelimen käyttö, jne)...
Mutta esikoiselta minä oli 9vrk ja lapsi 5vrk teholla joten siitä vielä oma maksu.
Kuopukselta viikko ennen synnytystä ja 3vrk synnytyksen jälkeen.
ma-su minulta 180 ja pojalta joka teholla 121