Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan matkustanut junalla omatoimisesti Moskovaan?

Vierailija
23.09.2009 |

Meillä on miehen kanssa tulossa hääpäivä ja ajattelin yllättää hänet viikonloppumatkalla Moskovaan.

Mentäisiin yöjunalla Helsingistä Moskovaan, yövyttäisiin edullisessa hostellissa tuplahuoneessa ja tultaisiin seuraavana päivänä takaisin. Olemme tottuneet omatoimimatkailuun ja koetamme matkustaa ja majoittua mahdollisimman ekonomisesti (vaikka kuinka on hääpäivä), panostamme sitten kulttuurielämyksiin.

Tuo viisumiasia vain herättää kysymyksiä, kun ilmeisesti sitä varten tarvitsee olla jonkinmoinen kutsu myös yksityismatkalla.

Onko kukaan teistä matkannut Venäjälle ja osaisi selvittää asiaa hieman (suurlähetystön sivusto ei pelitä oikein kunnolla).

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennyt, mutta kutsuttuna.

Käy kurkaamassa Venäjälle matkoja tekevien matkatoimistojen sivuja. Mun käsittääkseni ei tarvitse muuta kuin täyttää viisumihakemus ja maksaa itse viisumi, niin se on siinä.

Matkavakuutus on pakko ottaa Venäjän matkoille.

http://www.lahialuematkat.fi/index.html

Vierailija
2/6 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ns kutsun sain kaverini työkaverilta Moskovasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkatoimiston kautta saa viisumin ilman kutsujaa. Käy vain siellä täyttämässä hakemuksen ja maksamassa. Toimitusaika n. viikko, ellen väärin muista.

Mutta Moskovassa on kyllä niin paljon nähtävää, että olkaa ihmeessä pari yötä lisää!

Vierailija
4/6 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse käynyt Moskovassa aiemmin (mies ei) ja tiedän ettei kaksi päivää riitä "mihinkään" ja menee raapimiseksi mutta mulla on kaksi selkeää kohdetta mielessä ja ne saa nyt sitten riittää...

Vierailija
5/6 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivuilla on hyvät ohjeet viisumin hakemisesta. (http://www.venajaseura.com/?sc=4904&sc2=4996&sc3=5051) Kutsua ei tarvitse itse hankkia, jos sen tekee Suomi-Venäjä-Seuran tai matkatoimiston kautta, he hankkivat sen sinun puolestasi. Viisumin hakemiseen menee noin reilu viikko. tarvitset passin, joka on 6 kk voimassa viisumin päättymisen jälkeen, passivalokuvan, matkavakuutustodistuksen ja viisumianomuksen.

Oikein mukavaa matkaa! Moskova on ihana kaupunki!

Vierailija
6/6 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paras vaihtoehto, koska sillä pääsee suoraan keskustaan. Lentokentältä taksilla matkustaminen kestää ikuisuuden ruuhkien takia, joten lyhyt reissu menisi taksissa istumiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä