Kuinak usein lapsesi käy suihkussa!?
Monet sanovat, että kylvettävät lapsen joka ilta, mutta meidän 3,5 v tyttö käy suihkussa/saunassa vain kaksi-kolme kertaa viikossa jolloin pestään myös hiukset. Joka ilta pestään tietysti pylly, naama ja kädet huolella.. Onko jokailtainen suihkussa käynti välttämätöntä / tarpeellista teidän mielestä? Mietityttää vain :)
Kommentit (35)
1-vuotiaan kylvetän joka toinen päivä. Saunaa meillä ei ole.
helpoin on pestä suihkussa naama, peppu, pimppi ja jalat jotka joka päivä täytyy pestä. siksi käydään suihkussa. muualla tuo pesu olisi vaikea suorittaa. miten te ap sitten pesette kaikki nuo paikat jotka itsekin luettelit? eikös se olis helpointa suihkussa? vauva pestään lavuaarissa, ja kylvetetään pari kertaa viikossa ammeesa. isommat joka päivä suihkuun.
Eli käsisuihkulla pestään joka ilta pöntöllä pylly ja pimppi.
Ja tyttö EI OLE koskaan likainen. En näe mitään tarvetta käydä useammin.
ja tiedän että liikaa.Isoimmilla lapsilla melkein päivittäin ok mutta toi sun ilmoittama ton ikäisellä ihan ok minusta.
Ei munkaan mielestä tarvitse käydä suihkussa joka päivä. Hiuksia varsinkaan ei tarvitse pestä kovin usein, jos ei hikoile tai ole kuraa/ruokaa hiuksissa.
Meillä käy 2-vuotias tällä hetkellä joka kerta suihkussa kun on alasti. Kovasti on innostunut pitämään itse suihkua. Mä hoidan nyt hänen alapääpesut suihkussa aamuin illoin. Hiukset pestään 1-2 kertaa kahdessa viikossa. Vielä on niin ohuet, että ei tarvetta useammin. Koko kroppa pestään 2 kertaa viikossa.
Käyn itsekin joten tuntuisi hassulta jättää lapset ilman suihkua, menevät kätevästi siinä samalla (2v ja 3v) Tykkäävät kovasti käydä suihkussa ja miehen tyln takia olen usein yksin illat lasten kanssa joten ennemmin otan ne suihkuun kun jätän keskenään touhuamaan oman suihkun ajaksi:) Joskus jos olen itse käynyt jo suihkussa vaikka lenkin jälkeen käytän lapset vaan pikku pesuilla mutta siis ehkä 2xkk näin. Musta vaan on kiva että kaikki menevät nukkumaan suihkutettuina.
9v käy joka ilta, 8v n joka toinen päivä/liikuntaharrastuksen jälkeen, 5v käy kerran/pari viikossa, vauva n joka toinen päivä. Ja alapään pesu, kasvot, kädet joka päivä monta kertaa.
käy vajaa 2 v tyttö kuin 2 kertaa viikossa suihkussa, samoin 4 v poika. Terveinä ovat, ihot täydelliset, ei tarvitse rasvailla jne. joten eiköhän tuollainen suihkuttelu riitä.
Olen pessyt ihan alapesusuihkulla tai sitten ihan suihkussa alapään, naama ja kädet lavuaarissa..
Meillä tuota kunnon suihkussakäyntiä (hiukset) rajoittaa uhmisikäisen hiustenselvittely-operaatio ja myöskin aika kuiva iho.. Pitäisikö suihkukäyntejä lisätä teidän mielestä? tyhmältä tuntuu kysellä tällaista mutta tuli vain yhtäkkiä mieleen.. ap
lapsen ihoa jokailtaisella suihkutuksella! Alapää ja kasvot pestään päivittäin. Kokovartalosuihkussa pari kertaa viikossa + hiukset kerran viikossa. Riittää hyvin. Puhdas lapsi on :D
Tosin vanhin, 11v, käy joka toinen päivä.
Ihan hyvä noin kun teillä on, mun mielestä.
Olen pessyt ihan alapesusuihkulla tai sitten ihan suihkussa alapään, naama ja kädet lavuaarissa.. Meillä tuota kunnon suihkussakäyntiä (hiukset) rajoittaa uhmisikäisen hiustenselvittely-operaatio ja myöskin aika kuiva iho.. Pitäisikö suihkukäyntejä lisätä teidän mielestä? tyhmältä tuntuu kysellä tällaista mutta tuli vain yhtäkkiä mieleen.. ap
mökillä tosin käydään saunassa joka päivä ja sen tottavie huomaa tytön ihossa. 2xvko tahdilla ei juuri tarvitse rasvailla.
Hyvä huomata, ettei meidän peseytymisrituaalit ole ihan erilaiset kuin kaikilla muilla :D Lopetan siis tän turhan pohdinnan tästä aiheesta ja alan murehtia vaikka nukkumisajoista ;D
Kiitos teille kaikille! -ap
Kesällä käyvät joka päivä suihkussa, mutta nyt syksystä kevääseen kaksi-kolme kertaa viikossa. Päivittäin pestään alapää käsisuihkulla pöntöllä, lavuaarissa huuhtaistaan kasvot ja tietenkin pestään kädet. Hiuksia pestään shampoolla ehkä kerran kuussa (nuorimmaiselta ei tosin ole vielä koskaan pesty shampoolla).
7v tyttö käy suihkussa kerran viikossa. Alapään pesu pöntöllä aamuin illoin ja aina kakin jälkeen. Jalat pestään ehkä 2krt/vk, useammin jos ovat likaiset.
Sitten kun alkaa hikoilemaan ja hiukset ja iho ehkä rasvoittumaan niin saa alkaa käymään suihkussa useammin.
Ollaan ihan tarkoituksella rajoitettu peseytymistä: iho pysyy hyvänä. Tyttö ei hikoile vaikka liikkuu paljon. Ymmärrän jokailtaiset suihkut niillä lapsilla, jotka hikoilevat paljon. Meidänkin naapurin tyttö on usein pää märkänä vaikka liikkuu saman verran kuin meidän tyttö.
Iltarutiini rauhoittaa vauvasta asti ja samalla tulee peseytyminenkin rutiiniksi, eikä ole haisuli isonakaan.
En ole ikinä ymmärtänyt, että mennään päivän "pölyissä" sänkyyn..??!
Helpommalla muutenkin pääsee käväisemällä suihkussa, kuin erikseen pesemällä naama, kädet, peppu, varpaat..... Eikö?
Kevyempi suihku kuten teillä joka ilta, mutta hiukset vain 2-3 päivän välein. Vanhimmalla 8v:lla varsinkin paksu kihara tukka menee huonoon kuntoon jokapäiväisestä pesusta. 6- ja 1-vuotiaalla sama rytmi, ovat atoopikkoja myös joten ei mitään saippuapesuja päivittäin.
esikoinen 25v käy suihkussa kerran viikossa. muuten se röllöttääkin tuossa tietopäätteen äärellä. 8v taas käy jalkapalloreenien jälkeen eli 5x viikossa. esikoinen on aina kammoksunut vettä
Piti kirjoittaa kuinka eikä kuinak:D