Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G:Ottaako teillä kummit kummilapsensa hoidosta rahaa?

Vierailija
20.09.2009 |

Meillä kummitäti käy muutamia kertoja vuodessa ja joka ikisestä tunnista, jonka hoitaa kummilastaan, ottaa maksun. En ole pitänyt koskaan kummeja mitenkään, et heillä olis mihinkään velvollisuus, mut saishan tuo useammin käydä, matkaa on 40km ja pyytänyt olen lukuisia kertoja, tarjoutunut hakemaankin tai matkat maksamaan.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä toimii vastavuoroisuus ja muu "vaihtotalous". Sama koskee ystäviä ja sukulaisia jos/ kun niillä samanikäisiä lapsia. Ikävää minusta, tuo laskuttaminen.

Vierailija
2/15 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole tullut mieleenkää vaatia palkkaa lastenhoidosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muttei kyllä olla pyydetty hoitamaan, omasta halustaan ovat kylläkin hakeneet kummilapsen reissuunsa

Vierailija
4/15 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät tosin myöskään auta lastenhoidossa juuri koskaan. Tai siis neljään vuoteen on mahtunut kaksi kertaa, ja niistäkin toinen oli vain 2 tuntia.

Vierailija
5/15 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia, ei minusta ole heidän tehtävänsä, ja jos joutuisin pyytämään, tarjoaisin maksua. Muuten kutsumme kyllä kylään, ja olemaan yhdessä lasten kanssa, rennosti, ilman hoitovastuuta.

Vierailija
6/15 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta opiskellessani kyllä toivoin toisinaan, että olisivat jotenkin korvanneet matkakuluissa. Niitä tuli kuitenkin lähes 40 € viikossa.

Vierailija
7/15 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös lapseni täti. Asumme lähekkäin. Joskus annan rahaa ruokaan ja jos menevät esim. huvipuistoon annan rahaa mukaan lapsen kuluja varten.

Vierailija
8/15 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai kukaan ota palkkaa ystävänsä lastenhoidosta, varsinkaan kummilapsen? kummipoikamme yökyläilee meillä usein, ja on yksi tyttömme parhaista ystävistä. Nykyisin asumme aika kaukana, mutta muutaman kerran vuodessa haemme kummilapsemme meille viettämään aikaa meidän kanssa. Sillä aika on mielestäni tärkeintä, mitä voi lapselle tarjota.

Vierailija
9/15 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmaiseksi eikä maksusta.

Vierailija
10/15 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 -18 vuotiaana maksua kun hoidin kummilastani. Sen jälkeen kieltäidyin kun asuin omillani (vaikka halusivatkin antaa). Hoidin kuitenkin vielä ilmaiseksi muutaman vuoden. Poika on jo 15- vuotias.

Vierailija
11/15 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse antanut kuopuksen kummeille (pariskunta siis) lahjakortin ravintolaan, kun vahtivat molempia lapsia yön yli. Mutta esikoisen kummille, joka on ehkä kolme kertaa ollut illalla vahtimassa esikoista, en ole edes ajatellut tarjota rahaa.

Vierailija
12/15 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia, ei minusta ole heidän tehtävänsä, ja jos joutuisin pyytämään, tarjoaisin maksua. Muuten kutsumme kyllä kylään, ja olemaan yhdessä lasten kanssa, rennosti, ilman hoitovastuuta.

mutta hoidan ihan mielelläni. Kiva olla avuksi lasten vanhemmille ja mukava olla kummilasten kanssa. Otan usein kummilapsen ja sisarensakin hoitoon. Ei tulisi kyllä mieleenkään ottaa maksua. Ja heidän kulunsakin (leffa, filmin vuokraus tms.) maksan.

Vierailija
13/15 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävieni lapsia hoidan jos aikataulu sallii, enkä pyydä maksua. Hekin sitten vastavuoroisesti auttavat minua jos tarvitsen jossain apua. Ja pointti on siis se, että olin kummi tai ei, tilanne on sama kaikille kavereilleni.

Itse kyllä maksaisin oman lapseni kummille, mikäli hänellä on sellainen tilanne, että tarvitsee rahaa.

Vierailija
14/15 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kummi on katsonut lasta niin olen maksanut matkat ja palkan samalla tavalla kuin muillekin lastenvahdeille.

Aika itsekästä olettaa, että muille pitää maksaa, mutta kummi ajaa 80km edestakaisin ja ilmaiseksi hoitaa. Annatteko edes kummitädin syödä kun hoitaa lastanne vai pitääkö kummilla olla omat eväät matkassa.

Vierailija
15/15 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kummi verot?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi