Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pari mormonia kävi ovellamme...

Vierailija
18.09.2009 |

Oikein hyvin käyttäytyviä ja tyylikkäästi pukeutuneita nuoria miehiä. Huonosti puhuivat suomea ja suoraan sanottuna minulle jäi epäselväksi, mikä heidän pointtinsa oli. Eivät myyneet mitään, eivät antaneet esitteitä tms. Kunhan puhuivat jeesuksesta ja perheen merkityksestä jne.

Voisiko joku kertoa tiivistetysti mikä tämän uskonnon ja visiitin tarkoitus on? Onkohan odotettavissa uusintavierailu heidän taholtaan?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mormoninuorukaiset tekevät ulkomailla lähetystyötä kirkkonsa jäsenmäärän kasvattamiseksi ja sen varojen kasvattamiseksi. Aivan varmasti tulevat uudestaan, jos antauduit keskusteluun.

http://www.mormonismi.net/perustietoa.shtml

Vierailija
2/11 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattavat tarjota jotain esitteitä tai antaa jonkun kirjan. Ovat kuitenkin yleensä hyvin kohteliaita, voit huoletta kutsua kahville ja jutustella vähän englanniksi, saat hyvää harjoitusta :) sikäli mikäli sitä siis kaipaat. Toivottavat tervetulleeksi järjestämiinsä juttuihin, muistan että joskus entisessä kotikaupungissa yksi koulukaveri kävi mormonien pitämällä conversation classilla, muistaakseni siellä tehtiin myös ruokaa (ei ollut uskovainen tämä koulukaverini). Mormonien "koulutukseen" kuuluu tuo lähetystyö, siksi tulevat tänne usasta.

Ja itse en siis ole mormoni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattavat tarjota jotain esitteitä tai antaa jonkun kirjan. Ovat kuitenkin yleensä hyvin kohteliaita, voit huoletta kutsua kahville ja jutustella vähän englanniksi, saat hyvää harjoitusta :) sikäli mikäli sitä siis kaipaat. Toivottavat tervetulleeksi järjestämiinsä juttuihin, muistan että joskus entisessä kotikaupungissa yksi koulukaveri kävi mormonien pitämällä conversation classilla, muistaakseni siellä tehtiin myös ruokaa (ei ollut uskovainen tämä koulukaverini). Mormonien "koulutukseen" kuuluu tuo lähetystyö, siksi tulevat tänne usasta. Ja itse en siis ole mormoni.

siis kahville kutsua mikäli jatkossakin haluaa harjoitella englantia. Niiltä on nimittäin kahvinjuonti kielletty :)!

Vierailija
4/11 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kristitty vaan pakana.

Vierailija
5/11 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivustolta www.lds.org löytyy kirkon omat sivut.

Vierailija
6/11 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihan relevanttia se tieto ei kaikin osin varmaan ole.

Vierailija
7/11 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kukaa menee rikki ja kuka ei. Itse olen elänyt ko. yhteisössä monta vuotta. Tosin heidän kirkkoonsa kuulumattomana. Ja ihan hyvin meni :)!

Näitä "rikki" menemisiä tapahtuu ihan kyllä kaikissa uskontokunnissa, ihmisryhmissä ja ijan ateistipiireissäkin. Jos ihminen on "hajoomassa", se hajoo kyllä piireissä kuin piireissä!

Vierailija
8/11 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka en kotiini heitä kutsunutkaan. Olivat todellakin hyvätapaisia ja vakuuttavia. En kyllä toivoisi heidän uudestaan tulevan, itse olen jo uskontoni valinnut. -ap-

Vierailija
9/11 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla lähipiirissä erittäin surullinen kohtalo henkilöllä, joka kääntyi mormoniksi aikuisiällä.

Vierailija
10/11 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota kohdemaan ihmiset puhuvat. Eli siis suomessa suomea, kun uskontoaan levittävät. Englantia voivat sitten kyllä muuten käyttää.

Vierailija
11/11 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, oikeasti he ovat vain täyttämässä jumalan antamaa lisääntymiskäskyä. Sen takia ovat pukeutuneet niin siististi. Kutsu vaan sisälle.