Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ekaluokkalaisten iltapäivähoito

Vierailija
18.09.2009 |

Kertokaa kokemuksia ekaluokkalaistenne iltapäivähoidosta: seurakunnan kerhosta, asukaspuistosta jne. Onko hyvä tapa viettää aikaa 3-5 tuntia iltapäivällä, kun koulu loppuu aikaisin ja jos hakemaan pääsee neljän viiden väliin?

Itse olen ihan ryytynyt meidän leikkipuiston meininkiin, jossa ohjaajat eivät järjestä mitään muuta toimintaa kuin välipalan pöytään.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tylsää kun joku pitää lapsesta huolta ja antaa välipalan, minä vaadin ainakin sirkuskoulua joka iltapäivä =D

Vierailija
2/5 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko kaikki oikeasti sitä mieltä, että 5 tuntia vapaata leikkiä iltapäivässä (josta puolet on notkumista kännykän ääressä) on OK? Että ei olisi parempi, jos olisi jotain ohjattua toimintaa edes tunnin ajan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se riippuu kunnasta, tädeistä miten hommat hoidetaan.

Meillä palvelu ostetaan seurakunnalta ja koululaiset menevät iltikseen koulun jälkeen siellä välipala, läksyjen tekoa, ohjattua askartelua ja pelejä. Ihan kiva lapsista, kannattaa vaatia jos ei ole mitään toimintaa vaikka oliskin leikkipuisto, eiks ne rahoitusta saa perustuen tarjontaan, eli joutuvat laatimaan suunnitelman toiminnasta.Sitten kunta/valtio avustaa kerhotoimintaa. myös välipaloista tulee olla selvitys että kattaa tietyn prosentin päivän osuudesta.

Vierailija
4/5 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään muualla maailmassa ei ole tälläistä heitteillejättöä pienten koululaisten kanssa kuin Suomessa -> puhutaan kehuen itsenäisistä koululaisista, itse puhun heitteillejätöstä. Uskon, että näillä ohjelmattomilla iltapäivillä (2.luokkalaisille ei tarvitse järjestää enää iltistä) on selkeä jatkumo sitten iltahengauksessa asemalla jne.

Vierailija
5/5 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko kaikki oikeasti sitä mieltä, että 5 tuntia vapaata leikkiä iltapäivässä (josta puolet on notkumista kännykän ääressä) on OK? Että ei olisi parempi, jos olisi jotain ohjattua toimintaa edes tunnin ajan?

Tottakai ohjattu toiminta on ihan ok, mutta muistakaa että koululaisten iltäpäivähoito on kuitenkin kunnilta iso satsaus, edellinen sukupolvi vaelsi avaimet kaulassa kotiin ja selvisi siellä miten parhaiten taisi.