Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Islamin rituaalien pitäis olla kaikille ok?!! Aika härskiä, sanon minä! Mäkkärin halal-kohusta:

Vierailija
18.09.2009 |

Suomen islamilaisten edustaja sanoi TV-uutisten haastattelussa, että ei siinä halal-teurastuksessa ole sen kummemmasta kyse kuin alkurukouksesta tms., että itse teurastus on muuten kutakuinkin tavallinen.

Ja ikään kuin islaminuskoiset suhtautuisivat muiden uskontojen rituaaleihin kevyesti!! Päiväkodissa ko. uskontokunnan lasten vanhemmilta joudutaan kysymään, onko OK että lapset leipovat joulun alla pipareita muiden kanssa. Kevätjuhlien suvivirret ovat pannassa, joulun vietto ylipäätänsä tarkan syynin alla ja mitä kaikkea!

Ei tosiaankaan tällaiset kommentit edesauta sitä, että islaminuskoiset saavat puolelleen sympatioita....

Vai mitä sanoo arvot av-raati? Pitääkö islamin rituaaleihin suhtautua kevyesti, "ei ne mitään haittaa" -mentaliteelilla?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muhammedin Jumala on se sama Jumala kuin Jeesuksen ja Mooseksenkin. Ihan tällainen sivuhuomio vain, suvaitsevalta ja historiaa tuntevalta kristityltä.

että olemme tästä asiasta eri mieltä.

- kristitty

Vierailija
22/24 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei varmaan ole ap:ta pakottanut hampurilaisia syömään?

Kannattais kehittää sisäänlukutaitoa, jos se on noin heikoissa kantimissa.

Boikotoin Mäkkäriä muutenkin, siitä ei siis ole kyse. Mäkkärin harjoittama henkilöstöpolitiikka on maailmanlaajuisesti erittäin kyseenalaista, puhumattakaan muusta "pikaruokaa" liittyvästä problematiikasta.

Aloituksessa oli kyse siitä, että suomalaisen islamiyhteisön edustaja väheksyi koko rituaalia teurastuksen yhteydessä - vaikka todellakaan kyseisen uskontokunnan edustajat eivät suhtaudu kepeästi meikäläisen valtauskonnon rituaaleihin.

Siitä - ja vain siitä- aloituksessa oli kyse.

Ap on siis kaikkiin uskontoihin nuivasti suhtautuva ateisti, joka boikotoi mm. McDonaldsia.

-ap-

Niin että millä tavalla islamin uskoiset eivät suhtaudu kepeästi meidän valtauskonnon rituaaleihin? Mitä sinulta on kielletty muslimien aloitteesta? Saavatko lapsesi leipoa pipareita?

Minä olen myös ateisti, erona sinuun se, etten suhtaudu muihin uskomuksiin niin nuivasti. Jokainen saa puolestani uskoa tai olla uskomatta, syödä mäkkärissä tai olla syömättä.

Jos kristityt tai ateistit eivät usko islamin Jumalaan, niin miksi ihmeessä heitä loukkaa halal-liha? Eipä Hesburgerin lihaakaan ole teurastettu Jeesuksen Kristuksen nimeen, vaan herramme rahan, joten kannattaa pistää boikottiin.

Eli tässä mielessä yhdyn täysin muslimiyhteisön edustajan näkemykseen. No big deal.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vaikuttaa vähäpätöiseltä, mutta mitä seuraavaksi? Mäkkäriin ei kohta pääse kuin hunnutettuna.

Yksi islamilainenhan tässä ketjussa taisi jo lahkolaisiaan puolustellakin eli ymmärsi yskän. Pointti oli ja on siis edelleenkin se, että erään kiihkomielisimmän ja ankarimmin asiaansa suhtautuvan uskonnon edustaja penää muilta vapaamielisyyttä, kun on on heidän uskonnostaan kyse. Minusta siis ihan sama, jos kyseinen herra (islamilaisen yhteisön varapj tms.) olisi sanonut, että tavis suomalaistytötkin voisivat ihan hyvin käyttää huivia naamansa peitossa päivät läpeensä,sehän olis vaan kivaa, eikös juu...

Mutta en minä enää jaksa tästä jauhaa, sain jo paineet purettua :) Enkä ole muuten koskaan samasta aiheesta aloitusta tehnyt / tähän liittyviin keskusteluihin osallistunut. Tämän iltainen uutislähetys vaan sai sapen kiehumaan, that's all!

-ap-

Vierailija
24/24 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitä muslimit ovat sinulta kieltäneet, kun noin sappesi kiehahtaa? Kyllä muslimit melko nöyrästi täällä suhtautuvat valtauskontomme rituaaleihin. Monesti olen nähnyt huivipäisen musliminaisen syömässä kristityssä Hesburgerissakin ;).

-23

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä