Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vauvani supernero?

Vierailija
17.09.2009 |

2 viikkoisena kuulin ensimmäiset sanat "ei"" ja "kuu"". Mainitsin tästä teehoolle mutta hänestä ne olivat vain tavallisia äänteitä. Vauvamme myös hymyili 3 päivän ikäisenä ja on muutenkin ikäistään kypsempi.

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsapeitteiden läpi. Siis viestejä, kuten "olkaa hiljempaa, liian kova melu" ja "älä hölkkää vaan kävele tasaisemmin, mä heilun edes takasin".

Mielestäni hän on jonkin verran edellä kehityksessä.

Vierailija
2/111 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti kolmen päivän ikäisenä, kun lääkäri tutki häntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä ei olekaan provo, niin voin kertoa että vauvat kyllä hymyilevät jo syntymästä asti. Usein unissaan, tai kakkaamisen yhteydessä jne.

Hymyyn vastaaminen taas tapahtuu sitten myöhemmin.

Ja vauvan äänteistä saa kyllä väännettyä sanoja, mutta ei niillä mitään tarkoitusta ole, kunhan önisevät.

Vastasyntyneillä on myös kävelyrefleksi, ja he askeltavat kun pitää pystyasennossa niin että varpaat koskevat jotain pintaa.

Ei, vauvasi ei ole nero.

Vierailija
4/111 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvasi syntyi? Meilläkin esikoinen oli "nero", toimi vastavuoroisesti jo viikon ikäisenä ( vastasi hymyyn hymyllä jne) ja oppi taidot n. kuukautta normaalia aiemmin. Hän oli yliaikainen, 41+4 syntyi. Toisaalta meidän kuopus oppi kävelemään 9kk iässä, vaikka syntyi 2 kuukautta etuaikaa, eli jos ikää "korjaisi", niin tuo nero olisi kävellyt jo 7kk iässä..

Vierailija
5/111 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi kasvaa siitä voi tulla nero.

Vierailija
6/111 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän oli yliaikainen, 41+4 syntyi.

Vierailija
7/111 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika sieltä lähetti ensin muistutuksen tekijänoikeuksista ja perästä tuli jatko-osa Sieppariin Ruispellossa. Tuo majava kai inspiroi.

Vierailija
8/111 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva alkoi ääntelemään vasta 2kk ikäisenä ja hymyili vasta n.5kk

Vierailija
9/111 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vauva sanoi kuukauden ikäisenä WAUWA! Taitaa olla supernero.

Vierailija
10/111 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttele neuvolan tädille- saat jalat takaisin maan pinnalle

Vierailija
11/111 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvana 9pv ikäisenä...

Vierailija
12/111 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoo "gaaaa" 6 viikkosena. Olen tulkinnut, että se tarkoittaa "kaa" eli siis "Oo mun kaa". Sit mä oon. ;)

Vierailija
13/111 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ääääiiii-ti ;)

Ja sit mä meen kun kerran kutsutaan :P

Vierailija
14/111 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oppia täyttämään veroilmotuksen (harmittelin kun nykyään se tulee automaattisesti täytettynä). Meillä myös vauva syntymästään asti huusi ää uu uuooaa. Tulkitsin tämän tietenkin näin : "äiti tuo ruokaa" ja olen aika varma tästä tulkinnastani.

Vierailija
15/111 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

supernero ainakin siihen asti kun menee kouluun:) Toiset vanhemmat huomaavat tavallisuuden aikaisemmin ja yleensä myöhään huomaavat alkavat kovasti toivoa, että voi kun olis ihan tavis vaan tämä meidänkin tenava;)

Vierailija
16/111 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän juttelee parikuisena vaikka mitä. Vastaa usein kysymyksiin "ei" yms. :D Neuvolan terkkari sanoi tosin 2 kk neuvolassa, että voisi ihan hyvin luulla, että vauva on kuukautta vanhempi, kun vuorovaikutustaidot ovat niin kehittyneet ja vauva on niin jämäkkä. Luulen kyllä, että vauva on oikeasti syntynyt reippaasti yliaikaisena, vaikka la:n mukaan syntyikin juuri raskausviikolla 42...

Vierailija
17/111 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllähän siltä sitten myöhemmin tulikin kakka. Olin vaan niin tyhmä, etten tajunnut, että vauva olisikin halunnut potalle :(

Vierailija
18/111 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kk eikä jokeltele :( eikä vastaa hymyyn. unissaan saattaa hymyillä höh kovasti itkee kyllä.

Vierailija
19/111 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 5 lasta.

Yksi näistä muutaman päivän iässä katsoi silmiin ja hymyili. Se oli todella outoa ja vähän pelottavaa, ei ollut koskaan "vastasyntyneen oloinen" vaikka vauvamaisen näköinen, sellainen utuinen kuin vastasyntyneet vaan melkein heti tuijotti silmiin.

4kk ikäisenä soitti koskettimia, ei läpsyttänyt käsiään niillä vaan painoi ja soitti. Ei nyt mitään sävelmiä tietenkään.

Muskarissa 6kk ikäisenä soitti tahdissa rytmimunaa, muut lapset vanhempia eikä kukaan soittanut tahdissa jos edes ymmärsivät soittaa.

Samanikäisenä kuunteli mielellään kun luettiin kirjoja, siis oikeasti istui pitkiä aikoja sylissä ja luettiin, näytti kuvia ja kommentoi välillä gää ym. muita tavuja. Siis monet isommatkaan ei jaksa kuunnella, ei edes kouluiässä vielä.

7kk iässä alkoi tulla jo ymmärrettäviä sanoja.

10kk iässä puhui jo hyvin yksittäisillä sanoilla.

1-vuotiaana puhui lauseita. Tämä oli tosi hassua koska poika oli pieni ja ihan vauvan näköinen. Isoveli breikkasi (siis se tanssi..) ja tämä perässä, sillä oli oma liike nimeltä pöllö:D

2-vuotiaana alkoi käymään itse omasta aloitteestaan pöntöllä, potta ei kelvannut ja pyyhkimään itse.

3-vuotiaana oppi kirjaimet ja numerot.

Just 4 täytettyään oppi lukemaan ja laskemaan päässä yhteen- ja vähennyslaskuja. Samaan aikaan myös pelasi futista eka- ja tokaluokkalaisten kanssa ihan tasavertaisena.

5-vuotiaana ansaitsi paikkansa uudessa pihassa kun voitti painimatsissa parikin 9 -vuotiasta:D Ja poika on siis pienikokoinen.

Nyt 7v ja aika taitava monissa asioissa edelleen mutta ei enää niin selkeästi ikäänsä edellä.

Jotain hassuja juttuja on kuten poika seisoi ja puhui ennen kuin osasi istua:D Ja kävelemään oppi 1v kun kaikki muut 10kk iässä.

Muut lapset ovat olleet aika normaaleja kehityksessään, tää yks vähän aikainen. En tiedä onko nero vai vain aikaisin kehittynyt, aika näyttää.

Vierailija
20/111 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika sieltä lähetti ensin muistutuksen tekijänoikeuksista ja perästä tuli jatko-osa Sieppariin Ruispellossa. Tuo majava kai inspiroi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan