Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selvis tänään että vauva perätilasssa ja huomenna kääntöyritys, pelottaa..

Vierailija
15.09.2009 |

Joo ja oon kuullut kaikkee kauhujuttuja kääntöyrityksistä ja niitä en halua kuulla lisää. Nyt mulla rv37 ja kaks normaalia synnytystä takana. Kätilö sanoi että noin 1/3 kääntöyrityksistä onnistuu eli ei passaa olla turhan optimistinen. En haluaisi sektioon mutta jos ei käänny niin ei voi mitään. Perätilasssa en alateitse edes harkitse synnyttää. Stressaa tää tilanne kun menin synnnärille vauvan koon vuoksi (oletettavasti iso) ja sitten olikin väärin päin.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuuko ap olemaan paikalla? Miten kääntöyritys meni?

Vierailija
2/11 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian riskaabelia puuhaa kuulemma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeinen ja neuvolassa ne ei viimeks osannu sanoo miten päin vauva oli. Kerran oli raivotarjonnassa mutta viimeks kai kääntyny. Toivotaan meille onnea, en minäkään halua missään nimessä sektioo, ellei ole ihan pakko.

Vierailija
4/11 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauan yrittivät onnistumatta. Ainoa miinus oli olon höntiksi tekevä supistusten estolääke. Muuten mun monella tutulla on kääntynyt itsestään ennen kääntöyritystä.

Vierailija
5/11 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja että tää mun beibe tekee sen kuperkeikan. :-) Mulla neuvolath ollut koko ajan sitä mieltä, että vauva perätilassa tai hieman viistottain. Ajattelin että kyllä se kääntyy kun esikoinenkin käänty vasta joskus rv35, mut eipä ollut tämä kääntynyt.

Vierailija
6/11 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käännettiin nelikiloinen vauva vkolla 40 oikein päin ja hyvin meni. Itse voit yrittää edesauttaa vauvan kääntymistä olemalla pylly pystyssä. Eli menet kontalleen ja lasket pään (posken) lattiaa, patjja (missä sitten oletkin) vasten ja oleilet siinä pylly ylempänä. Jos joudut olemaan sairaalassa, voit säätää sängyn kallelleen pää alaspäin. Siinä sitten makoilet. On helpompaa kuin kontallaan olo.

Vierailija
7/11 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse samassa tilassa olleena kieltäydyin kääntöyrityksestä. Olivat kyllä ihmeissään sairaalassa mutta sanoivat että ei siihen kääntöön tosiaankaan ole pakko suostua. Vaavi ei myöskään kääntynyt itsekseen ja syntyi suunnitellusti ja onnistuneesti sektiolla. Eli vaihtoehtojakin on olemassa ja tsemppiä matkaan, miten sitten ikinä päätäkin tehdä.

Vierailija
8/11 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen lapsi käännettiin vkolla 37. Meni tosi hyvin, kätilö ultras koko ajan, ja lääkäri käänsi. Ei sattunut, mutta toki tuntui, kun lääkäri puski masua. Mutta siis, voi mennä helpostikin. Lääkäri sanoi, että mulla oli niin joustava kohtu, että sujui siksi niin helposti. Eli älä pelkää! Jos ei kääntöyritys onnistu, niin sitten keskustelette muista vaihtoehdoista.

Vierailija
9/11 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin se lääkäri yrittäisi käsillään siirtää ihoasi paikasta toiseen. Eli se siinä sattuu eniten, se lääkäri ihan väen väkisin ikäänkuin työntää sitä ihoa, painaa kovasti. Mulla vauva oli niin telakoitunut, ettei hievahtanut, sitten oli sektio seur viikolla.

Synnytystapa-arvion jälkeen tämä vaavi kääntyi vielä eli sen jälkeen kun "ei enää käänny". Juu, eipä, eipä!

Vierailija
10/11 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutosen kertomalla konstilla päivää ennen kuin olis käännetty. Olin takamus ilmassa puoli tuntia ja menin sen jälkeen suihkuun. Ja kas! Heti siellä suihkussa muljahti toisin päin.

Vierailija
11/11 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 40+1 vauva yllättäen päätti kääntyä itse ja tuntui kuin sisuskalut olisivat survoutuneet. Käynnistyksen piti olla rv42 tasan. Vauva päätti onneksi itse syntyä päivää ennen käynnistystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi