Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liity kirkkoon!

Vierailija
15.09.2009 |

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoista kirkkoa tärkeämpi onkin usko Jeesukseen.

Vierailija
2/19 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyt jutut kuuluu sinne lapsuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

erosin kirkosta 1991 ja olen säästänyt tähän mennessä näiden 17 vuoden aikana lähes 8000 euroa.

Tuolla summalla saa jo melkoisen hyvät hautajaiset.

4/19 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkisyyt kyllä puoltavat eroa siitä...

Vierailija
5/19 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin muistaa erota kirkosta -kiitos muistutuksesta.

Vierailija
6/19 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kuulu kirkkoon enkä aio liittyä.

Vierailija
7/19 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kokeillut? Tosi kiva olisi kuulla jos joku on kokeillut kumpaakin, että kumpi olisi parempi?

Vierailija
8/19 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siitä vaan!

Vierailija
9/19 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin viime vuonna ja kaduttaa vain se, etten rohjennut tehdä sitä aikaisemmin. Minulla on yltiöuskovainen äiti.

Vierailija
10/19 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko mihinkään jumalaan joten ei ole järkeä liittyä yhtenkään kirkkoon

Vierailija
11/19 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niille jotka eivät usko mihinkään. Itse olen agnostikko ja eniten elämässä vaivaa se, että punainen lanka katoaa niin helposti kun ei oikeastaan usko voivansa vaikuttaa mihinkään. Eli visio on liian heikko. Harkitsen jotain lahkoa juuri siksi, että saisin vähän inspiraatiota tähän päivittäiseen raatamiseen.

Vierailija
12/19 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei ole uskonpuutetta, sillä uskon kyllä vahvasti Jumalaan. En vain kirkon vaatimalla tavalla.

Vierailija
13/19 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kristinusko ei vaan vastaa omaa maailmankuvaani.

Vierailija
14/19 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri sen takia etten usko mihinkään kristittyjen Jumalaan (Jumalallahan pitäisi olla joku divine plan) ei tunnu siltä etten voi vaikuttaa mihinkään.

Siis niille jotka eivät usko mihinkään. Itse olen agnostikko ja eniten elämässä vaivaa se, että punainen lanka katoaa niin helposti kun ei oikeastaan usko voivansa vaikuttaa mihinkään. Eli visio on liian heikko. Harkitsen jotain lahkoa juuri siksi, että saisin vähän inspiraatiota tähän päivittäiseen raatamiseen.

Vierailija
15/19 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://uskomaton.fi/main/uskonnottomuus-faq

"Miksi osa ihmisistä uskoo jumaliin?

Uskonnollisilla ennakkoluuloilla on pitkä historiansa, ja keskiajalla lähes kaikki olivat uskovaisia. Uudella ajalla ja erityisesti viime vuosisadalla uskovaisten määrä on olennaisesti alkanut vähentyä teollistuneimmissa maissa, ennen muuta tieteen edistyksen ja sosiaalisen turvallisuuden kasvun seurauksena. Uskonnolliset ennakkoluulot ja pelot pyritään lisäksi juurruttamaan mahdollisimman varhain lapsuudessa, jolloin niistä irrottautuminen on vaikeaa. Ajatus rakastavasta ja suojelevasta Jumalasta, kaiken takana olevasta tarkoituksesta ja ikuisesta elämästä läheisten parissa ovat monille rakkaita uskomuksia. Niiden tunnetason tärkeyden vuoksi ihmiset helposti jatkavat niihin uskomista vaikka järkiperusteet olisivat niitä vastaan. Lisäksi suuri osa ihmisistä ei usko enää jumaliin, mutta uskoo uskontoon: he ajattelevat, että on moraalisen järjestyksen kannalta parempi, että ihmiset uskovat johonkin kuin ei mihinkään.

Eikö ihminen tarvitse uskontoa tullakseen onnelliseksi?

Useimmat ihmiset näyttävät tarvitsevan jotain itseään laajempaa mielekästä toimintaa ja muiden tunnustusta tullakseen onnelliseksi. Myös uskonto ja varsinkin tunnustuksen saaminen yhteisössä voi selvästi tarjota sen, kuten valitettavasti myös useiden uskontojen tarjoama itsesuggestio omasta valittuna olemisesta tai ikuisesta elämästä. Kuitenkin ihmiset voivat olla luovia ja toimia mielekkäästi lukemattomilla tavoilla, koska yhtä elämän tarkoitusta ei ole. Lisäksi on huomautettava, että monien uskontojen pelottelu helvetillä ja kadotuksella ja henkimaailman ilmiöillä on omiaan tekemään ihmisiä onnettomiksi ja pelokkaiksi.

Ateismista ei seuraa onnea, ennemminkin surumielisyyttä.

Monelle uskonnottomalle on päinvastoin ollut suuri onni vapautua uskontojen, kirkkojen ja henkiolentojen alaisuudesta ja he kokevat suurta vapauden tunnetta voidessaan ajatella itse ja luoda vapaasti oman moraalinsa. Ilmeinen onni on myös vapaus tarpeettomasta helvetin/kadotuksen pelosta. Ateismiin kuuluu olennaisena kyllä myös maailman olemassaolevan pahuuden, epäoikeudenmukaisuuden ja kärsimyksen kohtaaminen vailla illuusioita, ilman, että niitä pidettäisiin osana jonkin henkiolennon suunnitelmaa, joiden kestämisestä saisi korvauksen kuvitteellisessa kuolemanjälkeisessä elämässä. Maailmassa on paljon väärää, jota on syytäkin surra, mutta tulee myös pyrkiä muuttamaan se tämänpuoleisella toiminnalla!

Maailmankaikkeus on ateisteille pelkkä hauta, johon ihmiskunta kuopataan.

Nykyisen tieteellisen näkemyksen, ei minkään ateistisen keksinnön, mukaan maailmankaikkeus hajaantuu lopulta niin, ettei galakseista eikä taivaankappaleista jää juuri mitään jäljelle. Siihen on kuitenkin valtavasti aikaa ja maapallokin säilyy miljardeja vuosia. On syytä muistuttaa, että ihmislajin historia on vasta 200 000 vuotta. Mikäli ihmislaji pystyy säilymään hengissä itsetuhoisilta tendensseiltään, jotka liittyvät varsinkin sotaisiin uskontoihin, on sillä miljardeja vuosia aikaa löytää parhaimmat elämäntavat. Tässä vapaa-ajattelu opettaa ihmiskunnalle suhteellisuudentajua.

Eivätkö ateistit pelkää kuolemaa?

Kuoleminen voi kaikille vakaumuksesta riippumatta olla tuskallista, mutta kuolemaa sinänsä pelkäävät ennen muuta ne uskovaiset, joita on peloteltu helvetin mahdollisuudella. Ateistille kuolema on vain elämän lakkaamista. Missä me olemme ei kuolemaa ole, ja missä kuolema on, me emme ole, kuten jo Epikuros sanoi antiikissa. Mutta ateistit eivät toisaalta ole myöskään itsemurhapommittajia, niin kuin ne, jotka ryntäävät iloiten kuolemaansa huutaen: "Jumala on suuri!"."

Vierailija
16/19 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatanpa liittyäkin kirkkoon, jos jonkin uskonnon jumala minua lähestyy. Toistaiseksi nautin elämästä.

Vierailija
17/19 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylempänä oli hyvä vastaus, mutta ei ihan tyhjentävä. Minusta olisi kiva "uskoa" että kaikella kärsimyksellä on joku tarkoitus ja että paratiisi voisi olla maan päällä jos vain ihmiset noudattaisivat mielestäni sinänsä hyviä kristillisiä arvoja. Kun maailmanmenoa ajattelee, alkaa minua nykyään ahistaa paljon enemmän kuin nuorempana, vaikka ymmärrän kyllä että oikea uskominen korkeampaan voimaan on varmaan pelkkä heikon ihmisen kyynärsauva.

Vierailija
18/19 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen eroamaan kirkosta.

www.eroakirkosta.fi

Vierailija
19/19 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on henkinen kirkkoni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän