Käyttääkö nykyään vielä joku lapsillaan collegeasua arkivaatteena sisällä?
Tarkoitan allekouluikäsitä. Tai käyttääkö alakoululaiset?
Omien pienenä olosta on muutama vuosi aikaa ja tuntuu, että lasten vaatteet on jotenkin muuttuneet täysin. Vieläkö collareita käytetään? Koin omillani, että oli käypä arkiasu, toimiva leikkeihin.
Kommentit (48)
mukavia asuja ja ulkovaatteet vaihdetaan ulos mennessä.
on varmaan ollut sellanen teiniprinsessa että omatkin pitää pukea sen mukaan ;)
collegeasu olisi ihan juntti tapa vaatetta lapset. Meillä ainakin tyttö 5 v ja ekaluokkalainen poika tykkäävät collegeasuista. Tosin kovin usein niitä ns. samaa asua olevia eivät välttämättä pue päälleen yhtä aikaa, vaan esim. farkkujen kanssa se yläosa ja sit taas kotosalla collegehousut t-paidan kanssa.
Olen vaateostoksilla antanut lasten itse valita vaatteitaan melko vapaasti, ja usein haluavat collegeasuja. Saavat tosiaan jatkossakin niitä, mua ei ulkopuolisten mielipiteet sillä tavalla hetkauta.
Ja toisaalta, esim. kylään tai muihin tilaisuuksiin meillä on sit kyllä paremmat vaatteet olemassa. Mm. tytöllä mekkoja ja hameita ja pojalla puku + paidat + solmioita jo pienestä saakka, kun niitä pidetään viikoittain srk:n tilaisuuksissa.
vähän joka toisella koululaisella ekaluokkalaisesta lukiolaiseen. Jopa tytöt käyttävät collegehousuja nahkatakkien ja hienojen merkkilaukkujen kanssa. Teinipojilla ei paljon muuta näekään, kuin farkkuja tai collegehousuja.
farkkuja, farkkumekkoja, -hameita. Siispä trikoovaatteet, collarihousut, leggingsit, mekot, hameet on ahkerassa käytössä. Kylmemmillä ilmoilla käytän myös ihan collaripaitaa. (Kaunista sellaista.)
t-paita tai ohut pitkähihainen ovat sopivasti. Verkkahousuja voi olla tai tytöllä suorat trikoohousut.
[Haluan pukea lapsen oikeisiin vaatteisiin, mukaviin, mutta ryhdikkäisiin esim. farkkulappuhaalariin, bodyyn ja sukkiksiin tai vastaavaan.
[/quote]
collegehousut ovat pehmeät ja mukavat joka leikissä ja välitunneilla. Pojalle on sivuseikka että miltä näyttävät. mukavuus on ykkösasia. Kuulemma koulukaveritkin käyttävät.
body vai paita? Voihan paidankin pukea niin, että se on housunkauluksessa kuten bodykin.
EIkös body ole alusvaate. Itse ainakin "katson" että lapselle on unohdettu laittaa paita päälle
Mun mielestä body on hyvä vaippaikäisellä juuri sen vaipan takia, se pysyy mun mielestä paremmin paikallaan (en juuri käytä lapsillani housuvaippoja). Eikä ole koskaan alaselkä paljaana kuten paitojen kanssa käy.
mitään college"asua". Verkkarihousut ja kiva trikoopaita. Yhtenäiset asut in ihan kamalia.
Viimeksi kolme vuotta sitten ostin silloiselle yksivuotiaalle Adidaksen collegeasun, jossa oli yhteensopiva ylä- ja alaosa, ja sitä tuli käytettyä paljonkin, sekä erikseen että yhdessä. En ole sen jälkeen ihmeemmin ajatellut koko collegeasuasiaa, mutta en näe mitään syytä miksi en voisi sellaista taas ostaakin.
vähän joka toisella koululaisella ekaluokkalaisesta lukiolaiseen. Jopa tytöt käyttävät collegehousuja nahkatakkien ja hienojen merkkilaukkujen kanssa. Teinipojilla ei paljon muuta näekään, kuin farkkuja tai collegehousuja.
Siksi tuossa aiemmin keskustelua vähän ihmettelin. Täällä haukutaan maanrakoon collegeasut, mutta kyllä mä näen niitä joka toisen koululaisen päällä. Näyttää siltä että Puma on yksi suosikkimerkki, ja on niitä huppareitä meidänkin koululaisella. Sikahintaisia, mutta ei onneksi kalleimmasta päästä. Ja yleensä sen hupparin alta vilkkuu t-paidan helma.
Siis pusero ja housut. Alle body ja sukkahousut. Maaiman paras ja käytännöllisin yhdistelmä. Meillä on todella monta collegeasua.
kulkee ihan jakkupuvussa.
Pojalla vähintään kauluspaita ja solmio. Täysnahkainen salkku mukana, tytöllä kallis käsilaukku.
Sit me tuijotetaan halveksien kaikkia köyhiä ja sivistymättömiä pentuja, jotka kulkee printtipaidoissaan, collegehousuissaan ja joku tyhmä halppis-reppu olalla. Ovat niin olevinaan iloisen näköisiä, mutta paskat, ne vaan näyttelee. Meidän lapset on ne onnellisemmat, koska ne ei näytä noin rahvailta.
paitoja ei juurikaan, mutta nekin käy jos vain sopivia löytyy. Miksei voisi pitää gollegehousuja pikku koululaisella. Omituista.
on kirjoittaa kieliopillisesti väärin...
Miellän colleget rahvaanomaisina arkivaatteina.
säälitää lapset, jotka on puettu päiväkotiin tai kerhoihin kankeisiin lappuhaalareihin, farkkuhousuihin tms.
Ja se jonka kotona tarkenee talvella vain t-paidalla, pitää talossaan liian suurta lämpötilaa ja tuhlaa energiaa.
Tai lapsi itse käyttää. Ikää kohta 4v, valitsee itse vaatteensa. Toisinaan mielenkiintoisia yhdistelmiä, mutta jos itse tuntee olonsa mukavaksi, niin antaa mennä vaan :)
Harvemmin valitsee farkkuja, ja miksi sisällä (kotona tai tarhassa) tarvitsisi ollakaan? Ulkona sitten erikseen ulkoiluhousut.