Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juoksuhaasteen 7. viikko alkaa

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jo otti koville! Jalat eivät nousseet eikä hengityskään oikein kulkenut. Ihme homma, että näin vaihtelee fiilikset.

Olen todella onnellinen teidän puolesta, jotka juoksi sen 5km! Mulla se edessä viikon päästä. On kyllä suuri saavutus mulle, jos sen saan sitten juostua.

Ja kukas se nyt olikaan, jolla jäi kesken polven takia.. älä harmittele! Hyvä syy keskeyttää. Kyllä se 5km onnistuu myöhemmin!

Vierailija
2/14 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas tuo 9+9 meni oikein mukavasti tänään. Tuntui hyvältä, hengitys kulki hyvin ja muutenkin meni ihan kivasti. Mutta sama juttu kuin Aavallakin, eli kovin herkästi tuntuu vaihtelevan tuo juoksun hyvin/huonosti meneminen. Tänään mies lähti mukaan ja pukattiin tyttöä rattaissa vuorotellen eli extravastustakin oli mukana. Aika tuntui menevän nopeammin juoksukaverin kanssa kun ei tullut koko ajan vilkuiltua kelloa. Ainoa ongelma oli se, että jalka tuntui taas vihottelevan tuosta sääriluun kohdalta. Toivottavasti ei taas kipeydy nyt kun on vauhtiin taas päässyt. :(

Minäkin muuten ostin sen sykemittarin jokunen viikko takaperin ja on kyllä ilo huomata kuinka sykkeet on laskeneet eli kunto kai nousee? Minkälaisilla sykkeillä menette te, joilla sykemittari löytyy? Muutenkin aivan huippua, että tällainen sohvaperuna jaksaa juosta sen 18 minuuttia jo aika kivuttomasti kun alkuun se 2 minuuttiakin teki tiukkaa. Aivan hurjan hienoa!

Pitäiskö tuohon aloitusviestiin vaikka lisätä nimimerkin perään joku merkintä niille, jotka sen 5 km on jo hienosti saaneet suoritettua? Olisi kiva saavutusmerkintä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapakunto: hyvä idea se merkintä 5km suoritetusta juoksusta, multa se tosin jää vielä uupumaan :-( Tällä viikolla kokeilen kyllä uudestaan!

Tänään olen menossa ekaa kertaa spinningiin, oletteko kokeilleet lajia? Juoksut jätän siis tänään väliin, spinning riittäkööt.

Sykkeistä: mä olen laskenut raaka-arvion maksimisykkeestä kaavalla 220-ikä ja siitä sitten tavoitetykealueen 60-80% maksimisykkeestä. Juoksen tällä alueella. Yleensä n. 140-150, sunnuntaina vitosta yrittäessä meni ihan rajoilla 160 sykkeellä. Korkeimmillaan (polvikivun ollessa kovimmillaan) syke nousi 164. Miten teillä muilla sykkeet?

Entä onko teillä muilla pieniä vauvoja, ts. vähän aikaa synnytyksestä?

Minä olen myös pohjoisen tyttöjä, joten etelä-suomen juoksutapahtumat jää väliin. Vuokatti ja Popmaraton, kylläkin se 10km tavoitteena ensi syksynä. Yritän siis saada yllä pidettyä kuntoa talven ajan. Näillä näkymin tyydyn 10km kestävyyteen.

Vierailija
4/14 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Tulin vielä kertomaan, että olen tippunut kauaksi teistä! Olen pikku hiljaa yrittänyt käynnistellä sen possutaudin jälkeen juoksukoulua, mutta todella tahmaista on.

Vieläkään ei mene edes se 5+5min, vaan syke nousee liian korkeaksi. Etenen nyt vähän eri tyylillä, vaihdan vähäksi aikaa pidempiin kävelylenkkeihin ja aina välillä kokeilen joko juoksu alkaisi sujumaan.

Eli olen kyllä hengessä mukana ja aina välillä käyn ihailemassa teidän muiden saavutuksia! Minua ei siis enää tarvitse lisätä tuohon mukana juoksioiden listaan.

Tsemppiä kaikille!!!

Vierailija
5/14 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sykkeet alkuun siellä 180 huitteilla n. keskiarvoltaan ja nyt oli viime juoksulla keskiarvo 167.

Vierailija
6/14 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu nyt pari viikkoa vihdoin sykemittari käytössä (sain vaihdatettua patterin). Sykkeet on siinä 140-150 luokkaa. Pyrin tuonne 140 pintaan. Sunnuntain vitosella keskisyke oli 148. Rykemittarin automaattirajat on mulla muistaakseni 121-158, tuolla alueella ainakin pyrin pysymään. Jos piippaus kuuluu, hiljennän.

Ens vuonna sitten popmaratonilla nähdään Hilperina :) Kiva että joku muukin on pohjosempaa.

Mustikka

Vierailija
7/14 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin vasta nyt tuon idean, lisään merkinnät ihan pian. Nyt en ehdi selata ketkä on juossut.

Mustikka

Vierailija
8/14 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitonen juostu!! Eilen illalla kävin, alkuun tuntui tahmealta, polveakin särki. Mietin, että juoksen niin pitkälle kuin jaksan. Ja niinpä mennä hölköttelin koko matkan :-) Aikaa kului tasan 40min. Ensimmäiset 2,5km sykkeet oli noin 145 ja takaisin päin tullessa 155 tienoilla. Viimeisen kilometrin juoksin lujempaa ja silloin sykkeet oli 170 paikkeilla. Voi mikä fiilis!!

Tiistaina kävin ensimmäistä kertaa spinningissä, se olikin tosi rankkaa. Seisaaltaan pyöräily otti niin reisiin, että meinasin tippua pyörän päältä :-) Sykkeet huiteli sen 45min taatusti taivaissa (ilman mittaria olin). Ensi viikolla sinnillä uudestaan.

Eilen hiplasin kaupassa juoksupukua, sellaisia trikoita ja takkia. Kovasti olisi tehnyt mieli, mutta päätin etten osta ennenkuin saan 10km juostua. Juoksusukat ostin. Millaisissa kamppeissa muut juoksette? Mulla sellaset jumppahousut, joko tekninen tai tavallinen t-paita ja tarvittaessa ohut fleecepaita vielä päällä.

Vierailija
9/14 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alku oli taas takkuista, mutta sitten helpotti. Aika parani ekasta viitosesta puolitoista minuuttia ja oli nyt siis 33½min. En kyllä ihan hirveesti uskalla tempoa vaihdella, vähän yritin musiikin mukana...

Vierailija
10/14 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Korvia paleli, josta tulikin mieleen, että mitähän sitä laittaa päähän? Talvella varsinkin kun hikoilee, pitäisi olla hikeä poispukkaava mutta lämmin kuitenkin. Ja hyvä suoja korville. Mitäs teiltä löytyy? Netistä kun vielä saisi hommattua jonkun, niin ei tarvitsisi kaupungille lähtä.

Onko esim. tässä kenellekään tuttuja, hyväksi havaittuja tuotteita?

http://www.startfitness.co.uk/prodtype.asp?s=5pb3p5249432&strParents=37…

Vierailija
11/14 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

5km + 5min takana. Mukavasti meni. Puolen tunnin juoksun jälkeen alkoi olla tunne, että tässähän voisi jatkaa vaikka kuinka kauan..(onko tämä jo sitä juoksemisen nautintoa?!

Vierailija
12/14 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

5km ja 35min!!! Aivan mahtava juttu ja olen niiiiin onnellinen! Mutta täytyy kyllä sanoa, että oli kyllä kaikki kohdallaankin juoksua varten: sää, vaatteet, syöty ruoka jne. Ja varsinkin asenne. Koko päivän motivoin, että pe*kele mä juoksen sen!

Askel pitenee.

Aava

Vierailija
13/14 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juostiin 5 km urheilukentällä eli 12½ kierrosta, aikaa kului 37 min.

Hengitys ok, jalat ok, kaikki muu ok, mutta pää ei meinannut kestää. Tuntui yksitoikkoiselta, idiootin hommalta.

Mutta onpahan juostu!

Vierailija
14/14 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valitettavasti epäonnistuin. 3 ja puoli kierrosta jäi urheilukentällä vajaaksi. 9 kierrosta tuli juostua eli 3600m aikaan 23 minuuttia eli lähdin liian kovaa liikenteeseen ja loppui kunto kesken. Keskiviikkona yritän uudelleen. Hengitys ei kulkenut, toista jalkaa särki ja toinen tuntui puutuneelta ja kädet kummallisilta myös. Siinä syitä keskeytykseen.

Olen miettinytkin josko tämä 5 km riittäisi minulle ylipäätään. Eli kun sen saavutan niin juoksisin sitten sitä vaan tästä eteenpäin. Saa nähdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän