Vihaan vaimoani
Miten ihmeessä saan sanotuksi vaimolleni hänen negatiiviset puolensa ilman välitöntä ja henkisesti erittäin väkivaltaista riitaa?
Teen pitkiä työpäiviä, ja vapaa-aikaisin koitan keksiä jotain lasteni kanssa. Vaimoni kotiäiti, mutta roikkuu erilaisilla keskustelusivuilla monta tuntia päivässä. Tai pelaa jotain typerää kännykkäpeliä. Hänestä on tullut, tai sitten olen vasta huomannut, erittäin katkera ja pahanilkinen kaikkia ihmisiä kohtaan: joku on hänen kanssaan eri mieltä tms., niin hän on jo tyytyväinen kun tuolla "väärämielisellä" on jotain ongelmia elämässään. Minun äitiäni, eli lasteni mummia, hän haukkuu suuttuessaan vääräleukaiseksi savolaishuoraksi, joka ei ole ikinä saanut mitään aikaan. Kaikki siskoni ovat lapsilleni onnettomia luusereita, tyhjäntoimittajia, huoria ja juoppoja. Minä olen lasteni kuullen ihrakasa, joka onneksi tukehtuu pian läskeihinsä.
En saa tavata sukuani, etenkään lasteni kanssa. Jokainen hetki, jos olen vähän mietteliäs, johtuu vaimoni oletuksen mukaan siitä, että olen soittanut niille huorille ja ilmeisesti he ovat "käännyttäneet" minut häntä vastaan. Hei, ei todellakaan tarvitse käännyttää! Vihaan tuota naista, joka ei toivo kenellekään mitään hyvää ja näkee kaikessa pahaa. Mistään asiasta ei uskalla aloittaa keskustelua, kun alkaa heti täysi sota. Olen useita öitä ajellut ja nukkunut autossa kun en vain jaksa tapella.
Miten tästä tilanteesta pääsee ulos? Kuvioon kuuluu että en eron sattuessa saa nähdä lapsiani edes vähintä määrää. Järkyttää havahtua toiveeseen, että vaimolle sattuisi jotain kuolemanvakavaa. Olen kuitenkin jollain asteella uskovainen mies.
Keskustelisin mielelläni asiasta jonkun samantapaista kokeneen kanssa. Tai mieluiten jonkun vaimoni kaltaisen kanssa. jkarhu8gmail.com
Kommentit (8)
Varmastikin vaimollasi on jostain syystä erittäin paha olla. Ehkäpä hän sisimmässään kokee, ettei hän ole ansainnut mitään hyvää ja yrittää karkoittaa ainoat hyvät asiat pois elämästään. Vaimosi tarvinnee apua mielen ammattilaisilta. Ehkäpä sinäkin voisit kysyä esim. neuvolasta, voisitko keskustella tilanteestanne jonkun kanssa.
Helpoin ratkaisu tilanteeseenne olisi avioero. Tässä on tietenkin se riski, että menettäisit lapset. Kinkkinen tilanne. Mutta toisaalta, ei lapsillakaan voi olla hyvä kuvaamassasi tilanteessa, jossa mm. lasten isää ja sukulaisia avoimesti haukutaan.
Kysyit, miten saat sanottua vaimollesi negatiivisista puolista. Jäin miettimään, voisitko sittenkin yrittää kertoa positiivisista asioista. Ehkäpä positiivinen palaute synnyttäisi ilmiön "anna hyvän kiertää".
Kirjoitit myös, että teet pitkää työpäivää. Voisiko aikaa löytyä enemmän koko perheelle - tai sitten jopa vain vaimolle. Siis että olisitte kahdestaan, vaikkapa joku elokuva konka vaimosi saa valita - ja sen jälkeen ulos syömään.
Kirjoittelehan kuulumisiasi.
Onkohan vaimollasi narsistisia taipumuksia?Narsisti näkee aina vian muissa,ei itsessään ja toivoo toisille pahaa ja käyttää hyväksi toisia ihmisiä..Lue vaikka kirja naamiona terve mieli.Ja jos haluat erota,niin varaudu siihen,että hän saattaa valehdella sosiaaliviranomaisille.Näin olen lukenut joidenkin naisten tekevän.Että sinun kannattaisi varmaan jo mennä johonkin juttelemaan ja kertomaan tästä henkisestä väkivallasta.Esim.perheterapeutille tms.Lapset kärsivät varmasti kovasti äitinsä käytöksestä.
En nyt tiedä että onko tämä provo vai levittääkö ap muuten vaan samaa viestiä usealla muullakin keskustelupalstalla... useasta paikasta kuitenkin löytyy.
Eikä ainakaan minun laittamanani pitäisi olla usealla eri keskustelupalstalla tämä viesti.
Voisitko täsmentää, jotta pystyn tarkastelemaan hieman asiaa? Itse ongelma on kuitenkin juuri niin aito kuin on alkuperäinen tekstinikin.
Olen yrittänyt positiivisen ilmapiirin avulla luoda kehyksiä myös kriittiselle palautteelle. Ja vaikka vihaankin häntä, niin enemmänkin säälin. Hän tuntuu olevan jonkinlaisessa mentaalisessa umpikujassa.
Olen yrittänyt kannustaa häntä lähtemään esim. viikonloppuisin jossain kylässä; siskollaan tai muualla, mutta ei halua lähteä. Silti kun hän käy esim. kaupassa ja on siellä saanut jutella jonkun mukavan ihmisen kanssa, hän on heti paljon iloisempi. Tosin vain vähän aikaa. Hänellä on sisko, joka tulee loistavasti toimeen myös lastemme kanssa, mutta ei halua tätä silti edes kylään meille. Kuitenkin puhelimitse ovat paljon yhteydessä.
vaimosi olla ihan vaan masentunut ja väsähtänyt kaikkeen? Kokee itsensä huonoksi ja epävarmaksi ja purkaa sen pahan olon sitten sinuun erittäin huonolla tavalla.. Tai sitten taustalla voisi olla jotain muutakin mielenterveysongelmaa.
Omasta puolisosta ainakin tuli aivan tuntematon ja hyvin itsekeskeinen ihminen masentuessaan, mutta nyt toipuminen hyvässä vauhdissa ja se mies, johon alunperin rakastuin, on taas tullut esille.
Jos tuntuu että vaimon luonne tai käytös ei muutu etkä pysty häntä arvostamaan, eroa hänestä! Älä pilaa elämääsi kamalan ihmisen kanssa!
Vaimosi ei mitenkää pysty estämään sinun ja lasten tapaamista, sinulla on laillinen oikeus tavata lapsiasi. Miksi et saisi yhteishuoltajuutta? Voi olla että vaimosi tekisi erosta vaikean jaa käyttäisi lapsia koston välikappaleina, mutta jos te jo nyt tappelette ei kai sekään ole hyvä ilmapiiri lasten kannalta. Jos isä nukkuu autossa...
Olen kuullut että kun lapsi täyttää 12v hän saa itse päättää kumman vanhemman luona asuu. Voihan olla että lapset eivät halua asua kaistapäisen äidin kanssa vaan muuttavat mieluummin luoksesi.
Tilanteeseen ei ole helppoa ratkaisua! Ero on varmaan vaikea ja riitaisa. Oletteko kokeilleet parisuhde terapiaa?
tutulta kuulostaa, voisin laittaa vaikka sinulle postia kun saan aikaseksi.