Tänään MacDonladsissa nähtyä
Aivan järkyttävää. Romanialais nainen kahden pojan (n. 3v ja 6v) ja vauvan (8-10kk) kanssa mäkkärissä. Vauva istui sytöttötuolissa ja söi itse juustohampurilaista, välillä nainen juotti vauvalle limua. Pojat söivät nugetteja, saattoivat haukata palan ja tiputtaa lopun lattialle ja ottaa uuden. Sama juttu ranskalaisten kanssa.
Tyttö söi tyytyväisenä hampurilaistaan ja näytti välillä että melkein tukehtuu siihen.
Sitten naisen kaveri tuli sisälle ja he lähtivät yhdessä ulos röökille, jättäen lapset sisälle. Hetken päästä pojatkin juoksivat ulos, vanhempi pojista oli ottanut mukaan limun ja heitti sen maahan ja tallasi mukin. Kumpikaan naisista ei sanonut mitään, suhuttelivat vain röökejään. Pieni tyttö istui yksin sisällä syöttötuolissa ja söi hampurilaistaan. Lopulta naiset ja pojat tulivat takaisin sisälle. Vauva oli syönyt hampurilaisensa ja hänelle tyrkytettiin lisää limua. Vauva puklasi vähän, ja taas limua päälle.
Sitten he lähtivät, voitte kuvitella millaisessa kunnossa pöytä, sen alunen ja ympäristö olivat. Järkyttävää! :(
Kommentit (91)
Aivan järkyttävää. Romanialais nainen kahden pojan (n. 3v ja 6v) ja vauvan (8-10kk) kanssa mäkkärissä. Vauva istui sytöttötuolissa ja söi itse juustohampurilaista, välillä nainen juotti vauvalle limua. Pojat söivät nugetteja, saattoivat haukata palan ja tiputtaa lopun lattialle ja ottaa uuden. Sama juttu ranskalaisten kanssa. Tyttö söi tyytyväisenä hampurilaistaan ja näytti välillä että melkein tukehtuu siihen. Sitten naisen kaveri tuli sisälle ja he lähtivät yhdessä ulos röökille, jättäen lapset sisälle. Hetken päästä pojatkin juoksivat ulos, vanhempi pojista oli ottanut mukaan limun ja heitti sen maahan ja tallasi mukin. Kumpikaan naisista ei sanonut mitään, suhuttelivat vain röökejään. Pieni tyttö istui yksin sisällä syöttötuolissa ja söi hampurilaistaan. Lopulta naiset ja pojat tulivat takaisin sisälle. Vauva oli syönyt hampurilaisensa ja hänelle tyrkytettiin lisää limua. Vauva puklasi vähän, ja taas limua päälle. Sitten he lähtivät, voitte kuvitella millaisessa kunnossa pöytä, sen alunen ja ympäristö olivat. Järkyttävää! :(
Miksi nämä pikaruokapaikat ovat usein niin törkyisessä kunnossa? Taitaa monessa av-mammassakin asua pieni mustalainen (koska hehän ovat ainoita jotka sotkevat) :D:D:D
Ei vaan voi muuta kun nauraa. "Tuhduksissani näin romanialaisia macdonladsissa" Yritin lukea sisältöä mutta repeilen vaan tolle kokoajan. Vaikka se on jo tuotu täällä julki niin ei nyt vissiin menny ihan putkeen toikaan kirjoitus :)
10kk:lle. Tasan sylkee pois ja irvistää ja muuta et mua saa uskomaan vaikka kuin yrittäisit. Ja että sama lapsi sivistyneesti veteli hampurilaista. No hoh hoijaa....
neuvolassa....
harmi kyllä. sorry vaan rasistinen kommentti mutt roskasakkia tollaset kun ei omista lapsista osaa huolta pitää. ja ihan saman sanon,jos kyseessä on supisuomalainen,ruotsalainen tai mikä vaan
10kk:lle. Tasan sylkee pois ja irvistää ja muuta et mua saa uskomaan vaikka kuin yrittäisit. Ja että sama lapsi sivistyneesti veteli hampurilaista. No hoh hoijaa....
Jos kyseessä on lapsi, jolle on limpparia tyrkytetty jo puolivuotiaasta niin kai vauvankin makuaisti ko. litkuun tottuu? Ja tosiaan, olen kaverin lasten nähnyt syövän sormiruokana 6kk ikäisenä hampurilaisen palasta ja ranskanperunaa. Maailmassa on ihmeellisempääkin tapahtunut.
...(riippumatta siitä oliko kyseessä romaanit, romanit vai romanialaiset)!
MUTTA.
Mistä tiedät että mukissa oli limua?
Me ainakin tilataan lapsille (1v ja 5v) hampurilaispaikoissa aina maidot, ja juovat ne siitä pillimukista samoin kuin muut juovat yleensä limsan. Sitten kaikki varmaan kauhistelee miksi vauva juo limsaa!!!???
...(riippumatta siitä oliko kyseessä romaanit, romanit vai romanialaiset)!
MUTTA.
Mistä tiedät että mukissa oli limua?
Me ainakin tilataan lapsille (1v ja 5v) hampurilaispaikoissa aina maidot, ja juovat ne siitä pillimukista samoin kuin muut juovat yleensä limsan. Sitten kaikki varmaan kauhistelee miksi vauva juo limsaa!!!???
Siis sä kutsut romanialaisia manneiksi ????
Etkö ole koskaan kuullut sellaista sanaa kuin ROMAANI....Ap puhuu romanialaisista vaikka tarkoittaa romaania...voi elämän kevät...
mun moka. joku ajatus katkos. mutta se ei ollut tämän jutun pointti. ei ole provo :(
ja vaikka oli mielestäni kamala juttu, en mä nyt rupea lasten suojeluun soittamaan. luuletko että ne säntää sinne viidessä minutissa pillit soiden!? ja limua epäilen sen vahvasti olleen, sillä nainen sanoi vauvalle että "ota limua" ja näin sen kannen ja pillin läpi olevan kelaista.
Toki pahempi, mitä pienemmälle niitä antaa, mutta täällä jengi perustelee, että mitä jos on vauvan näköinen vuoden ikäinen tai 9-kuinen... Ei tuon ikäisten normaaliin ruokavalioon todellakaan kuuluu hampparit, ranskalaiset ja limut!
Jos on pakko antaa, niin parempi vaihtoehto on pistää kotona uuniin eikä suolata. Ne on rasvassa uppopaistettuja noissa hampparipaikoissa. Ja ei kai kukaan tosissaan vertaa raneja perunaan?
Ymmärrän, jos antaa jonkun 1v:n maistaa, mutta luulis jokin järki olevan vanhemman päässä? Ei se lapsi itse tiedä, mikä sille on parasta. Se on huoltajan tehtävä katsoa, että lapsi saa ravitsevaa ruokaa, ikä huomioon ottaen. Totta kai joskus saa kaikki herkutella, mutta siinäkin vois ottaa sen lapsen iän huomioon...
jos ihmisellä on lukihäiriö. Haukutteko samalla tavalla vaikkapa sokeita, r tai s-vikaisia, änkyttäviä, kuuroja, liikuntavammaisia yms yms yms !! HÄVETKÄÄ IHAN OIKEASTI! Ap oli vain järkyttynyt pienen tytön puolesta. Ja onko nyt niin väliä oliko tyttö 8kk vai 1v, silti aivan liian nuori syömään hampurilaista / juomaan limua/mehua.
Mitäs tuosta jos lapsi joskus käy mäkkärillä? Minäkin olen istunut huoltsikalla pizzalla vähän ennen puolta yötä. Lapset söivät hampurilaisia, 9 kk:n ikäinen ranskalaisia. Ja kyllä meitä katsottiin kieroon. Limsaa heistä tosin kukaan ei juonut, eikä juo.¨
Ja miksi näin: olimme ajaneet jo monta tuntia, lapset olivat nukkuneet autossa. Matkaa oli vielä yli kaksi tuntia jäljellä. Tuossa tilanteessa meidän kaikkien piti saada nopeasti jotain syötävää, sellaista mikä kelpaa. 9 kk:n ikäinen (lähes kalju, erittäin vauvan näköinen) sai ranskiksia jaksaakseen istua paikallaan sen aikaa kun muut söivät, ja sai pilttiä lisäksi.
Ampukaa, teilatkaa! Onhan tämä ihan hirveää! Lapset kuolevat rasvaan ja sokeriin!
Siis sen tahdon sanoa, että se, mitä SINÄ NÄET, ei kerro ko. ihmisten elämästä paljoakaan. Se on vain yksi pieni hetki kuukausista, vuosista ja vuosikymmenistä. Sitä paitsi lasten on parempi saada JOTAIN ruokaa, oli se mitä hyvänsä, kuin jäädä kokonaan ilman. Sitäkin kun tapahtuu.
Hampparia itse. Hampaitakin taisi löytyä enemmän kuin meidän 1-vuotiaalta:)
No mitä muuten tulee mustalaisten meininkeihin, niin kauheitahan ne usein ovat. Viimeksi mustalaisporukka tuli Korkeasaaressa vastaan. Ensin nähtiin osa porukasta parkkiksella Korkeasaaren rattaat mukanta (tietty!) ja sitten osa vessassa missä lapset kusetettiin lavuaareihin. Eihän siitä yli eikä ympäri pääse, että sivistystaso on mustalaisilla pyöreä nolla. Mutta eipä se kyllä ap:llakaan päätä huimaa, kun puhuu romanialaisista:)
muuta keksi 9-kuiselle jyrsittäväksi, kun ranskikset. Nehän ovat liioittelematta lähes myrkkyä. En todellakaan ihmettele, että teitä katsottiin pitkään.
kuin omaan pesään. Itse olen asunut talossa, jossa romani hoitivat kotinsa "puhtauden" viskomalla kaiken roskan kotoaan pihamaalle: mm. paskavaipat, tupakantumpit, kaljapullot yms ja roskapussit.
Nehän ovat liioittelematta lähes myrkkyä. En todellakaan ihmettele, että teitä katsottiin pitkään.