Mistä löytyy tietoa ja tilastoja siitä kuinka nopeasti raskaus alkanut?
Kaipaan tähän yrityksen tueksi faktatietoa. Mua se lohduttaa ja kannustaa eikä stressaa. (koska suurin osa lapsen saa jossain vaiheessa kuitenkin) Haluan vain nähdä jostakin kaunko siihen keskimäärin menee.
Kommentit (10)
ne joilla tärppää heti ja sitten ne joilla on kestänyt todella pitkään. Ei ole siis kovin luotettavaa välttämättä, mutta toki mua kiinnostaa ihan henkilökohtaisetkin yrityskuukaudet.
Joten.. Kuinka monta kiertoa meni/ikä silloin/edeltänyt ehkäisy?
Ja vielä voi laittaa jos on ollut tiedossa jo että vaikeuksia on ollut tiedossa (pco, endometrioosi tms.)
ap
ennen raskauksia, kp 31-42. Lisäksi luteaalivaihe vain 11 päivää eli mahdollisuudet tulla raskaaksi teoriassa heikot, käytänössä toisin.
Ensimmäinen tärppäsi ekasta kierrosta, ikäni oli 26v. Toinen tärppäsi samoin ekasta kierrosta, ikä 28v. Kolmatta yritettiin toukokuusta lähtien, lokakuussa tulin raskaaki, ikää 30v. Neljäs lähti ekasta kierrosta, ikää 32v. Meni kesken myöhäisessä vaiheessa. Viides raskaus alkoi ekasta kierrosta, ikää oli 33v.
opiskeluaikana käytin pari vuotta pillereitä, mutta ennen yritystä käytössä oli pitkään kondomi.
meillä kaikki viisi saaneet alkunsa eka kierrosta. Välissä yksi keskenmeno rv 13,sekin oli saanut eka yrityksestä alkunsa mut ei jatkunut loppuun
Vuoden sisällä yrityksen aloituksesta 80% pariskunnista on raskaana.
20% pariskunnista kärsii lapsettomuudesta. Heistä 80% saa apua lapsettomuushoidoilla. Näin ollen 4% kaikista pariskunnista jotka toivovat lasta jää täysin vaille biologista lasta.
oli parisen sataa pariskuntaa, keskimäärin tärppäsi toisena yrityskiertona. Yleensä tilastoissa näkyvät myös lapsettomaksi jäävät, vanhat yrittäjät jne. Nuorilla terveillä raskautuminen on paljon nopeampaa
eka ekasta kierrosta, toinen toisesta kierrosta, kolmas alko ihan omia aikojaan mutta päätty keskenmenoon viikolla 7, kesken menon jälkeen tulin heti uudestaan raskaaks, ei menkkoja välissä okkenkaan.
(Tilastojen mukaan) ;D. Kyllä se ainakin mun mieltä rauhoittaa kun tietää, että kuitenkin todennäköisesti pian tärppää.
ap
Miten tosta voisi tehdäkään mitään tilastoja...? Ei multa ainakaan ole koskaan kysytty missään virallisesti, kauanko on yritetty.
Voithan tietysti tehdä oman tilaston vaikka av-gallupin avulla. :)