Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä sairaudessa THS on suurentunut, mutta muut kilpirauhasarvot ovat viitealueella?

Vierailija
02.09.2009 |

Eli suurentuneen THS:n vuoksi jouduin jatkotutkimuksiin, mutta TV4 on viitealueella. Lääkäriaika odottaa, mutta ilmeisesti ongelmani ei olekaan kilpirauhasen liikatoiminta. Mikä muu sairaus voisi olla kyseessä?

Menin lääkäriin sydämentykytysten ja kohonneen verenpaineen vuoksi.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sydänmentykytyksiä ja nosta verenpainetta..?

ap

Vierailija
2/8 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain labrakäsikirjasta löytyi seuraavaa: Alkavassa hypotyreoosissa TSH muuttuu patologiseksi ennen kuin T4V. Seurattava, kehittyykö tilanne hypotyreoosiksi. Korkeat tyreoideaperoksidaasivasta-ainetasot ennustavat kehittyvää hypotyreoosia.

Ja tässä omaa ajatelmaani:

Hashimoton tyreoidiitissa on ymmärtääkseni myös aika tyypillistä alkuvaiheessa heilahtelut hypon ja hyperin oireiden välillä.

Tervetuloa joukkoon...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.terveysportti.fi/kotisivut/kotisivut.sivut.nayta?p_sivu=42138

Tässä olisi vielä hyvä linkki, siis yleensä tyreoidiitista - ei sinullakaan välttämättä ole tuota Hashimotoa jos ei kilpirauhanen suurene.

Vierailija
4/8 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vinkeistä, olen tässä välillä googlaillut. Luin lauseen, että "THS-arvot voivat olla koholla rytmihäiriöiden vuoksi".

Minulla on siis verenpaine 140/90 ja lenkkeillessä sydän tykyttää enemmän kuin pitäisi. Tämän vuoksi siis menin lääkäriin.

Mistä ihmeestä lääkärit tietävät, onko minulla sydänperäinen ongelma (ekg ja thx normaalit) vai kilpirauhasongelma...?

Vierailija
5/8 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostaa TSH:ta, enkä googlettamallakaan löytänyt sellaisesta mitään.

Vierailija
6/8 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on liikaa. Eli siis liikatoiminnan vuoksi sanoisin. Oma lahtotilanteeni on eri kuin sinulla.

Vierailija
7/8 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähdettä, missä sanottiin, että rytmihäiriöt voivat nostaa tsh:ta. Mutta luotettavan näköinen sivusto se oli.

En kyllä ymmärrä, - jos minulla kilpirauhanen tuottaa liian vähän hormonia ja saan lääkitykseksi hormonia, niin eikö se pulssin pitäisi siitä vain entisestään kiihtyä?

Vierailija
8/8 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enempää siitä, onko mahdollista olla vajaatoimintaa, mutta silti kohonnut verenpaine ja rytmihäiriötä?

ap kysyy

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän