Kävin tänään hakemassa ruokakassin
Jos muistatte, niin aioin hakea aiemmin, mutta sitä ei jaettukaan silloin (oli kesätauko).
Jos joku muu on menossa, niin sinne tarvitsee viedä omat kassit (mielummin 2 kassia, koska tuotteista osa on pakastettuja).
Ei ollut mitään sämpyläjauhoja, hiutaleita tai näkkäriä, vaan kaupan tuotteita, vanukkaita, maitorahkaa, erilaisia pitsoja & piiraita, joku marjapiirakka, puolivalmisteita (vaikka bolognesekastikkeen se kastikepurkkiosa), vihanneksia, hedelmiä ja 2 leipää.
1½ h piti kuunnella lauluja & puhetta Jumalasta ennen jakoa.
Ja toisin kun arvelitte, siellä oli paljon ulkomaalaisia.
Kommentit (13)
paljon maahanmuuttajia, varsinkin venäläisiä, mutta muitakin. Muutamia ihan tavallisen oloisia lapsiperheitä. Eläkeläisiä, sokeita, pyörätuolissa olevia.
Mua väsytti se Jumala-osuus, koska tupa oli täynnä väkeä.
En ota käsikakkanauhaa, mutta jutella saa :-). Tänäänkin oli kyllä muitakin, jotka olisivat olla mä :-).
Muista ottaa 2 kassia mukaan.
ap
että se tomaatti-kastike on valtava pullo, varmaan 1,5 litrainen ja tein sille nyt niin, että käytin oan tämän päivän iltaruokaan ja pakastin sen noin 3-4 dl:n osissa, ja siitä tuli monta purkkia jotka voi heittää jauhelihan, soijarouheen tai broitsunsuikaleiden sekaan.
Itsekin olen ostellut tuommoisia joskus kun on ollut rahaa, niin olen kyllä ihan tyytyväinen kassiin, vaikka herkkuja olikin paljon.
Miksi ihmeessä tuommoista? En minäkään, normaalituloinen, raaski ostaa niitä. (Toisaalta en enää haluakaan ostaa, kun sain lisäaineherätyksen.)
joiden päivämäärä on menossa pian vanhaksi. Silloin tietenkin jaetaan sitä, mitä saadaan. Ei tuo miltään EU-ruokakassin sisällöltä kuulosta.
nyt tiedän mihin mennä perjantaina.
ilmaista kassia, mutta mäkin olisin mielummin ottanut ne hiutaleet, näkkärin ja sämpyläjauhot... En kauheasti osta tuommoista kotiin, ja vanukkaita en oo ostanut ikinä.
Mulla 4 v lapsi, joka varmaan tykkää niistä, mutten haluaisi totuttaa niihin. Mä ehkä säästrän ne, kun meille tulee toinen lapsiperhe jossa pari muksua kylään parin päivän päästä (päiväykset menee viikon päästä).
Vihannekset ja hedelmät oli ok, ei vanhan oloisia, ja menee heti hyvään käyttöön (oli sipulia, tomaattia, paprika, sieniä, kukkakaali, salaattia. Ja ne 2 leipää oli hyvät (1 ruisleipä & 1 vaalea, otin moniviljaleivän).
ap
Miksi ihmeessä tuommoista? En minäkään, normaalituloinen, raaski ostaa niitä. (Toisaalta en enää haluakaan ostaa, kun sain lisäaineherätyksen.)
Täytyy kytätä erikseen sitä EU-kassia.
ap
joiden päivämäärä on menossa pian vanhaksi. Silloin tietenkin jaetaan sitä, mitä saadaan. Ei tuo miltään EU-ruokakassin sisällöltä kuulosta.
Koivukylän vanhaan postiin Simonkylästä, joten tsekkaa, että sivuilla on oikea paikka. Jäi vähän epäselväksi, onko se jo uudessa paikassa, kun en meinaa sinne mennä.
Osassa pakasteissa oli vanhat päiväykset, mutta oletan että on pakastettu ennen vanhakszu menoa, joten mä aion syödä ne.
Ja varoituksen sana: siellä vähän tuoksahti, kun siellä oli ns. alan miehiä melko paljon.
ap
Kallioon spugejen kanssa jonottamaan. Millaista porukkaa tuolla Myyrmäessä oli? Mulla on tällä hetkellä tilanne jossa mikä tahansa ruoka on nälkää parempi. Ei ole varaa nirsoilla mistään. Laitetannko ruskeat nauhat laukkuun ja jonotetaan yhdessä? :D Multa voi pokka pettää kyllä jonkun Jumala-luennon aikana..
Se on nyt huomenna jo siellä uusissa toimitiloissa, eli Koivukylän vanha ostari, Hakopolku 4.
Tänään oli Vantaan Laurissa siitä.
ap
varten