Hyvä haalari LOSKAAN?
Kommentit (4)
En itsekään tykkää laittaa kuriksia haalareiden päälle. Yksi vaihtoehto olisi hankkia reimatec käytettynä ja sellaisella värillä, että ei niin herkästi liat näy. En pese ulkovaatteita turhaan, vain kun on ihan pakko.
Itsekin tosiaan olen kallistumassa suprafill -haalareihin ja 2 -osaisiin. Mutta missä niitä 2-osaisina myydään? Ja hinta? NetAnttilassa ei ollut 2-osaisena suprafillia. Jos jollakin olisi myydä ko. haalaria koossa 74, 92 tai 98 (riippuen mitoista, on ilmeisesti reilua lassiet) ja 2-osaisena koossa 110 ja 116, niin voisin ostaakin =) Mieluiten pääväri ruskea ja joku seuraavista väreistä lisänä: vaaleanpunainen, pinkki, fuksia, turkoosi, lime, keltainen tai liila/violetti/luumu (jos tätä väriä edes löytyy miltään vuodelta).. Kaikki neitejä, joten väriä voi tarjota missä koossa vain :) Lasten iät ovat siis tulevana talvena nuo..nuorin siis tammikuussa 1v. jne.
Asutaan suht pohjoisessa, joten ihan toppapuvutkin on hankittava, mutta niiden ei tosiaankaan tarvitse olla mitään kalliita vedenpitäviä merkkejä. Ihan halvat marketpuvutkin käyvät, kun ei täällä sentään oikeasti kylmä ole, mutta pakkasta kuitenkin.
Sensijaan olen satsannut kunnon välikausipukuihin (ja tässä ReimaTec ehdottomasti ylitse muiden: vedenpitävyys kestää tenavalta tenavalle, jopa viiden euron kirppariostoksetkin ovat olleet edelleen priimakuntoisia noiden tärkeimpien ominaisuuksien suhteen), joita voi käyttää lämpötiloissa +10 - -5, riippuen siitä, mitä laittaa väliin vai laittaako ollenkaan.
Green Hill on erinomainen loska- ja pakkaskelin haalari! Laatu reippaasti parempi mitä hinnasta voisi kuvitella!
on oikeasti hyvä haalari juuri noihin loskakeleihin / märille ilmoille. Meillä näitä käytetään välikausiasuina ja talviverisiokin meillä on (irrotettavalla toppavuorella). Tätähän saa kyllä kaksiosaisenakin niin, että housut ovat sitä kumimateriaalia ja takki ns. tavallinen vedenpitävä. Reimateciä tms käytetään sitten enemmän pakkaskeleillä. Kurakeleillä/loskalla kyllä muuten saattaisi pärjätä tuolla Reimatecilläkin, mutta ainakin mua ärsyttää olla koko ajan pesemässä haalareita, niin tuo kumipuku on tosi kätevä vaan suihkuttaa. Ja ainakin meillä kurahousuja inhoavat niin lapset kuin vanhemmatkin, joten haalarin päälle en enää niitä halua pukea!
Itsekin olen ajatellut niin, että tuonne 4-5 vuotiaiksi talvivarustukseen kuuluu haalari ja siitä sitten eteenpäin kaksiosainen =)