Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka pakotettiin nuorena käymään aikuisten kanssa saunassa?

Vierailija
30.08.2009 |

Mun äiti pakotti aina kanssaan saunaan, en olisi millään halunnut mennä. Suihkua meillä ei ollut, vaan ulkosauna, joka lämmitettiin 1-2x/vk. Pari kertaa jätin menemättä ja sitten jäi pesut väliin kokonaan, kun en yksin saanut sinne mennä edes 17 vuotiaana. Muutenkin katseli aina vartaloa arvostellen ja tutki kaikkien meidän lasten alushousut, jotka oli heitetty pyykkiin, varsinkin veljieni.

Hoidin kesät naapurin lapsia ja siellä sain suihkussa käytyä, talvet olikin sitten vaikeampia.

Myöskään jääkaapilla emme saaneet käydä omin päin.

Ja kesätöistä oli annettava ruokarahaa kotia. Kerran sai hirvittävän raivokohtauksen, kun olin tuhlannut kesärahat kampaajalle ja uuden takin olin ostanut.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin niin kiltti, etten edes osannut panna vastaan, vaikka en yhtään halunnut yhteissaunaan. Nykyään inhoan saunomista. Me lopetettiin saunavuorokin kokonaan, kun meidän teinitkään eivät välitä saunomisesta. He kävivät kanssani saunassa n. 10-vuotiaaksi, ja heti, kun he ilmaisivat, etteivät halua yhdessä saunoa, niin saivat saunoa yksin. Ja nykyään sitten käyvät suihkussa päivittäin.

Vierailija
2/10 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalta tapaukselta, ei voi muuta sanoa. Minä sain itse päättää, milloin lopetan saunomisen vanhempieni kanssa ja vanhemmat järkkäsi asian vielä jotenkin niin tyylikkäästi, ettei siitä tullut mitään numeroa. Jotain 12-13-vuotiaasta saunoin yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kiusallista etteivät vanhemmat kunnioita näissä asioissa lapsen/nuoren mielipidettä.

Vierailija
4/10 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouduin saunomaan yksin veljieni kanssa kunnes muutin pois kotoa 17v. Ja kyllä. Äitini on erittäin vaikea ihminen, jolle ei laiteta vastaan. Tai laittaa voi, mutta ei siitä hyötyä ollut, enemmän vaan sattui.

Vierailija
5/10 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan voi perustella itsellensä tuollaista pakottamista?

Vierailija
6/10 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohan on tietyllä tavalla passiivisaggressiivista seksuaalista häirintää!!!

Itse en muista, koska lopetin saunassa käynnit perheen kanssa. Mieheni 11-vuotias tytär viuhtoi ainakin eilen alasti ympäri asuntoa. Täytyy vaan tulkita tytön käytöksestä, milloin hän ei enää halua meidän/isänsä kanssa saunaan ja kunnioittaa sitä.

Vierailija
7/10 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti pakotti aina kanssaan saunaan, en olisi millään halunnut mennä. Suihkua meillä ei ollut, vaan ulkosauna, joka lämmitettiin 1-2x/vk. Pari kertaa jätin menemättä ja sitten jäi pesut väliin kokonaan, kun en yksin saanut sinne mennä edes 17 vuotiaana. Muutenkin katseli aina vartaloa arvostellen ja tutki kaikkien meidän lasten alushousut, jotka oli heitetty pyykkiin, varsinkin veljieni.

Hoidin kesät naapurin lapsia ja siellä sain suihkussa käytyä, talvet olikin sitten vaikeampia.

Myöskään jääkaapilla emme saaneet käydä omin päin.

Ja kesätöistä oli annettava ruokarahaa kotia. Kerran sai hirvittävän raivokohtauksen, kun olin tuhlannut kesärahat kampaajalle ja uuden takin olin ostanut.

Musta tuntuu ap, että sun äidillä on ollut jotenkin kieroutunut suhtautuminen teidän lasten aikuiseksi kasvamiseen. Tuo alushousujen tutkiminen menee jotenkin niin yli. Yrittikö kenties saada jotain selville alapään eritteistä, kuukautisvuodosta, valkovuodosta tai siemensyöksyistä. Tiedätkö mitään siitä, miten hänen kotonaan on suhtauduttu näihin vartalon muutos asioihin? Vaikuttaa vähän joltain kotoa perityltä sairaalta jutulta. Mulla on kaks isoveljeä, ei pienempiä sisaruksia. Minä kävin äidin tai isän kanssa saunassa siihen asti, kun olin niin iso että pystyin käymään veljien kanssa. Jossain ala-asteen aikana alettiin kaikki käymään erillään saunassa. En käy vieläkään koskaan äidin kanssa saunassa.

Vierailija
8/10 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini istui saunan lauteilla mummoni kanssa, ja molemmat kyttäsivät vartaloani ja kommentoivat murrosiän merkkejä. Kiemurtelin vaivautuneena aina 9-vuotiaaksi, jolloin halusin lopettaa koko perheen kanssa saunomisen.

Perheeni ei kuitenkaan kunnioittanut haluani olla saunassa yksin, vaan kerrankin isä ryntäsi yllättäin hakemaan saunasta jotain. Kiljaisin säikähdyksestä, ja sain siitä hyvästä selkäsaunan, koska reagoin niin voimakkaasti, vaikka "isä se vain oli, eikä mikään hirviö"..

Inhoan edelleen saunomista porukassa, ainoa kenen kanssa voin mennä saunaan on oma 10-vuotias tyttäreni. Hän ei ujostele vielä, mutta suon hänelle täyden oikeuden olla saunassa tai suihkussa ihan rauhassa jahka hän niin jossain vaiheessa haluaa. Missään tapauksessa en kommentoi tai arvostele hänen vartaloansa. Murkku on hirvittävän herkkä noissa asioissa.

Vierailija
9/10 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunassa käyminen oli ihan normaalia ja on edelleen. Olisi ollut TODELLA omitusta jos joku olisi halunnut saunoa yksin. Ihan kummallinen ajatus.

Jos teillä ap olisi ollut suihku niin tuskin olisit saanut olla sielläkään yksin sen verran omituiselta kuulostaa.

Kyllä meille sauna on ihan perinteisessä mielessä sielun ja ruumiin puhdistautumis paikka.

Vierailija
10/10 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jääkaapilla saanut käydä, oli ihan yleinen sääntö ennen. äitini on kertonut myös että heillä ei saanut jääkaapilla käydä ja esim. koulun jälkeen piti mennä suoraan omaan huoneeseen koska olohuoneessa ja muualla ei saanut leikkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi