Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ennakkoperintärekisteri! Apuja kaivataan!

Vierailija
29.08.2009 |

Keskeytin toiminimeni, poistin sen samalla alvi- ja ennakkorekisteristä ja minulla oli vielä avoimia saatavia. Yksi asiakkaani sanoi, ettei voi enää maksaa laskuani, koska hänen täytyy pidättää ennakkovero siitä ja hän ei sitä aio tehdä.

Miten minun kuuluisi toimia? Lastuspäivä oli ennen toiminimen ennakkoverorekkarista poistoa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksajan pitää nimittäin periaatteessa maksupäivänä tarkastaa onko merkitty sinne - jos ei ole niin täytyy vähentää ennakonpidätys.

Periaatteessahan hänen kyllä täytyy se ennakonpidätys tehdä, ei voi ihan tuosta vain jättää laskua sinulle maksamatta.

Verottajan sivuilta löytyi kuitenkin tällainen vinkki:

Suorituksen maksajan on periaatteessa aina toimitettava työkorvauksesta ennakonpidätys, kun rekisteristä poistaminen on nähtävissä yritys- ja yhteisötietojärjestelmässä. Suorituksen maksaja voi kuitenkin luottaa tarkistuspäivään, jos se on katsottu yritys- ja yhteisötietojärjestelmästä ennen rekisteristä poistamista. Tarkistuspäivän kumoaa työkorvauksen maksajalle toimitettu kirjallinen ilmoitus

rekisteristä poistamisesta.

Vierailija
2/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikkakuntasi verotoimistosta neuvoa!!

Pyydä todistus ennakonperinnästä, jonka voit toimittaa asiakkaallesi, jotta hän voi turvallisin mielin maksaa laskun.

Asiakkaasi toimii lain puitteissa ihan oikein. Yritys on nykyään velvollinen tarkistamaan, että laskuttava yritys on ennakonperintärekisterissä!

Jos et halua ottaa verotoimistoon yhteyttä, kieliihän se sitä että aiot pimittää tuon tulon verottajalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, en täällä huutelisi jospas verotoimista joku vastaisi tänään. En ajatellut pimittää tuota summaa ja jos aikoisinkin, niin en siitä narahda sen takia että olen soittanut verotoimistoon ja kysynyt neuvoa. Mistä luulet niiden muistavan kaikkien maijojen ja mattien nimet ja asiat!? haloo!

Vierailija
4/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomailta käsin. Siksi tein tämän järjettömän tempun :) -ap

Vierailija
5/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiakas olisi maksanut laskunsa ajallaan, niin ongelmaa ei olisi..

Vierailija
6/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei muu onnistu, niin pidättäköön sitten minulta verot siitä, jokatapauksessahan minä ne maksan jossain vaiheessa. Onhan siitä hänelle pieni työ, toivottavasti oppii makselemaan laskut ajoissa :)

-ap

Vierailija
7/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lopetat yritystoiminnan ajoissa jos tosissaan tulet tänne kyselemään tuollaisia asioita.

Vierailija
8/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti en viitsi kirjanpitäjälleni soitella näin lauantaina ja ajattelin jospas paikalla olisi joku joka tietäisi asiasta paremmin!

Tietysti haluan palkkioni asiakkaalta mutta kysymys kuului, että miten?

Jos olen laskuttanut häntä aikapäiviä sitten ja hän on jättänyt laskun maksamatta (ep. 11.8.) ja olen toiminimen toiminnan keskeyttänyt 25.8 niin toki hän on velvollinen maksamaan mutta miten sen asian ilmaisen hänelle fiksusti!?

9/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidättäähän se asiakkaasi työkorvauspidätyksen kun käsketään tai sitten myyt saatavasi perintätoimistolle. Ihme urputtaja.

Vierailija
10/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pointtini oli siis se, etten jaksa ymmärtää miksi hänen täytyisi pidättää tuosta jotain? Olen kuitenkin tehnyt työn alvivelvollisena ja ennakorekkariin kuuluvana, olen myös laskuttanut sen silloin ja eräpäiväkin on vierähtänyt ohi vielä silloin kun kuuluin rekisteriin. Mieluusti siis asiakas saisi maksaa laskun sellaisenaan ja minä sitten kiltisti makselen siitä verot ja alvit valtiolle.

Vierailija
11/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä olen ennakkoverot maksanut tältä vuodelta joten sieltä pitäisi tulla jotain takaisinkin.

12/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten sanot asiakkaallesi että katsoo päivämääriä ja että muutenkin voisi maksaa laskunsa ajoissa. Vai meinasiko hän odottaa että menet konkurssiin niin ei tarvitse maksaa ollenkaa?! ;)

Vierailija
13/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas. Jos summa on pieni laita luottotappioihin.

Vierailija
14/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on vain niin skeptinen tuon suhteen, luulee että saa maksettavakseen ennakot moninkertaisina.

Lasku on tosiaan avoimena kirjanpidossa koska olen laskuttanut häntä jo viimekuun puolella.

Kaipa soitan sille ja sanon suoraan että josset maksa niin intrum ottaa piakkoin yhteyttä!

Vierailija
15/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en viitsisi ottaa tuota summaa takkiin ;)

Vierailija
16/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos maksua ei makseta päivämäärään se ja se mennessä, niin lasku siirtyy perintätoimiston perittäväksi, jolloin asiakkaan maksettavaksi lankeavat laskun lisäksi perintäkulut.

Vierailija
17/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhan silti vielä vähän aiheesta. Eli voinko laittaa toisen maksumuistutuksen nyt kun en enää ole ennakkoperintärekisterissä?

Vierailija
18/18 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllähän ne saatavat täytyy tavalla tai toisella periä.. Varsinkin, kun eräpäivästä on noin pitkä aika. Tarkista vielä kirjanpitäjältä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi