Mies haukkui minua läskiksi
riidan yhteydessä. Olen raskaana, viikkoja on 28 ja kiloja tullut 11 kg. Ihan normaalipainoinen olin ennen raskautta, tosin läskiä löytyi silloinkin pepusta, lantiolta ja reisiltä -nyt vaan yhä enemmän.
Olen niin helvetin vihainen tuolle mulkulle että miksi ottaisin sen sairaalaan katselemaan synnytystäni ja arvostelemaan läskejäni, mahdollisia raskausarpia (joita ei vielä ole), paisuneita ryntäitäni ja rumaa pimppiäni.
No, haukuin itsekin häntä rumaksi, koska hän näytti erittäin rumalta hermostuessaan minulle siitä, että uskalsin mainita vessan siivouksesta hänelle (oli lakaissut kissanhiekkaa keskilattialta sivummalle sen sijaan että olisi lakaissut lattian kunnolla ja vienyt irtohiekan roskiin).
Hienoa tässä nauttia vartalostaan, kun tietää että toiselle se on kammotus. Muutenkaan ei tunnu arvostavan yhtään mitä minä teen, kävelen pitkiä kävelylenkkejä (ja ei, hän ei todellakaan tarjoudu lenkkikaveriksi) ja yritän huolehtia siitä, että jääkaapissa olisi aina jotakin tuoretta sekä maitotuotteita, jotta kroppani ja vauva voisi hyvin. Mies ei välitä edes ostaa minulle rasvatonta maitoa, koska juo itse sinistä. Saati että toisi minulle kaupasta hedelmiä.
Kommentit (3)
Ja onko tämä ollut tällaista jo kauan? Siis alkoiko nämä nimitykset nyt kun olet raskaana? Aika kakkamainen mies, jos noin käyttäytyy. Oletteko kovin nuoria, ei kovin aikusmaiselta käytökseltä kuulosta. Olisiko parempi erota jo heti alkuun? Ihan oikeasti, jos et ole porvoosta, niin kuka ALISTUU tuollaiseen. Oma käytöksesikin tosin tuntuu kyllä aika kakaramaiselta (hän on mul..u ja ruma)...Huh!
siis pelkää riitelyä. Nyt raskaana ollessa en vaan kestä yhtään näitä riitoja, vaan valtava pelko ja ahdistus iskee päälle kun se ihminen jonka pitäisi olla juuri nyt kaikkein läheisin, onkin riitakumppani ja etäällä minusta.
Eipä tuolla ole tapana nimitellä, minulla pikemminkin tekstiä tulee kun hermostun... Mutta nyt tuntuu tuo läskiksi haukkuminen erityisen pahalta. Ja kaikki riitely muutenkin.
Tuntuu, että mies on kylmempi ja kovempi kuin koskaan. Toisaalta itse herkempi ja ehkä sitten vaan ärsytän. Mutta on vaan niin helkkarin raskasta, kun kaipaan läheisyyttä ja rakkautta enemmän kuin koskaan. Ja tuntuu, etten vaan ansaitse sitä, enkä tunne olevani arvokas miehen silmissä.
Ja noilla viikoilla painon nousu yleensä vielä alkaa lisääntyä.